اخبار داغ

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین:

۴۵۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان قزوین ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی

۴۵۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان قزوین ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی شرکت  ۴۵ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی
حجت‌الاسلام محمدزاده گفت: امسال ۴۵۰ پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت ایجاد می‌شود و انتظار داریم با تلاش مدیران پایگاه‌های تابستانی، ۴۵ هزار دانش‌آموز جذب پایگاه‌ها شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ اوقات فراغت فرصتی خوب برای رشد و تعالی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و تربیتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

برخی افراد به غلط تصور می‌کنند اوقات فراغت به معنای بیکاری است؛ در حالی که با توجه به آسودگی ذهن دانش‌آموزان از مباحث آموزشی، تعطیلات تابستانی فرصت با ارزشی در زندگی فرد برای کسب تجربه‌های نو و شکوفایی استعدادهاست.

پر کردن درست اوقات فراغت تابستانی با برنامه‌های متناسب با استعداد و علائق فرد می‌تواند زمینه بارور ساختن خلاقیت و ابتکار در فرد را مهیا ساخته و مسیری روشن برای آینده ترسیم کند؛ زیرا دانش‌آموزان در این ایام می‌توانند به کارهای مورد علاقه خود بپردازند و تجربیات گرانبهایی به دست آورند که حتی گاهی ممکن است مسیر زندگی آنان را دستخوش تغییرات و تحولات سازنده کند.
 


همه ساله با شروع فصل تابستان اوقات فراغت بیش از هر زمان دیگر خودنمایی کرده و والدین و متولیان امر را بر آن می‌دارد تا با یک برنامه‌ریزی درست و مدون، اوقات خوبی را برای کودکان و نوجوانان فراهم سازند.

آموزش و پرورش یکی از ارگان‌هایی است که هر سال فعالیت‌های جامعی را در بخش‌های مختلف برای دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌کند؛ چراکه هرچند در تابستان آموزش تعطیل است اما مباحث تربیتی هیچگاه تعطیلی بردار نیست.
 
حجت‌الاسلام حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ اظهار کرد: فرارسیدن فصل تابستان و پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان، بهترین فرصت برای دانش‌آموزان جهت دنبال کردن علایق بوده و مسئولین باید زمینه فعالیت را برای دانش‌آموزان فراهم کنند. 
 
وی افزود: پرداختن به مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان به جهت وسعت کار و حجم فعالیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فصل تابستان فرصتی مناسب برای شکوفایی ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برنامه‌ریزی منسجم، جامع، هدفدار و پرنشاط توسط دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت می‌تواند فرصت مناسبی را برای نوآوری، ابتکار و تفکر فعال برای دانش‌آموزان ایجاد کند.
 
 

وی بیان کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قزوین به عنوان متولی پایگاه‌های تابستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مشارکت و همکاری دیگر ادارات ذی‌ربط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون سازمانی، برنامه‌های پرورشی و فرهنگی متنوعی را متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی کرده است.
 
محمدزاده خاطرنشان کرد: در این فرصت طلایی، نقش خانواده‌ها در هدایت فرزندان به حضور در پایگاه‌های تابستانی و فراهم کردن زمینه برنامه‌ریزی، بسترسازی اصولی و درست برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، استفاده بهینه از وجود نیروهای کارآمد و مجرب برای غنی‌سازی ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان بسیار پراهمیت است.

تشکیل مراکز فعالیت‌های تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت
 
وی بیان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان و در استمرار فرآیندهای تربیتی طول سال تحصیلی، هر سال مراکز فعالیت‌های تابستانی در سراسر استان تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان در رشته‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خود در مباحث فرهنگی، هنری، مهارتی، اجتماعی و ورزشی شرکت می‌کنند. 

این مسئول ابراز کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده فعالیت‌های این پایگاه به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد انجام گرفت.
 
وی ادامه داد: امیدواریم با حضوری شدن آموزش، در سال جاری شاهد رونق مجدد پایگاه‌ها و حضور و مشارکت پرشور کودکان و نوجوانان در فعالیت‎ پایگاه‌های تابستانی باشیم.
 
 

 
 
شرکت بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی سال گذشته

محمدزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار محوری فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات‌فراغت "هر دانش آموز یک مهارت" است؛ لذا تلاش بر این است با ارائه برنامه و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اردویی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان از هر نوع سلیقه باشیم.
 
وی بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: تابستان سال گذشته با تلاش همکاران این حوزه 500 پایگاه تابستانی تشکیل شده و بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های این پایگاه شرکت کردند که استقبال دانش‌آموزان دختر بیش از پسران بود.

بهره‌گیری از ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت
 
وی اضافه کرد: در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، از دو ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی بهره می‌بریم.
 
محمدزاده عنوان کرد: مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، پایگاه‌های دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های درون سازمان آموزش و پرورش است.
 
وی اضافه کرد: پایگاه‌های سازمان دانش‌آموزی، پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی، پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر،  پژوهش‌سراهای دانش آموزی، پایگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی هم از دیگر ظرفیت‌های آموزش و پرورش است.
 
محمدزاده بیان کرد: در بخش برون سازمانی می‌توانیم به فضاهای فرهنگی و ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فضاهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، فضاهای فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و فضاهای فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.
 
 
فعالیت 21  کانون فرهنگی و تربیتی در قزوین

وی عنوان کرد: در حال حاضر 21 کانون فرهنگی و تربیتی، 16 مرکز دارالقران، 46 سالن ورزشی و 13 پژوهش‌سرا و بیش از 350 مدرسه منتخب استان به عنوان پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت فعالیت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین  تصریح کرد: هرکدام از پایگاه‌ها به تناسب تخصص و توانمندی مربیان خود، در یکی از رشته‌های فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و علمی فعالیت می‌کنند.
 
وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی در زمینه رشته‌های فرهنگی و هنری از قبیل قالی‌بافی، چرم دوزی و خیاطی فعالیت بیشتری دارند و مراکز دارالقران در زمینه آموزش روخوانی و حفظ قران توانمندی بشتری دارند.

ایجاد 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان
 
محمدزاده عنوان کرد: امسال 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت ایجاد می‌شود و انتظار داریم با تلاش مدیران پایگاه‌های تابستانی 45 هزار دانش‌آموز جذب پایگاه‌ها شوند؛ البته کار سنگین هست اما با توانمندی مدیران، امیدواریم به این هدف دست پیدا می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر تعداد پایگاه کمبود خاصی نداریم اما امکانات مورد نیاز برگزاری رشته‌های فرهنگی و هنری در برخی پایگاه‌ها با کمبود روبرو است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین  گفت: با توجه به اینکه فعالیت پایگاه‌ها در فصل تابستان انجام می‌شود برخی مراکز با مشکل امکانات سرمایشی مواجه هستند.

"هر دانش‌آموز یک مهارت" شعار اصلی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان
 
وی تصریح کرد: شعار اصلی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در سال 1401 برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" و "هر دانش‌آموز یک مهارت" است.
 
محمدزاده عنوان کرد: فعالیت پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیر ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا هفته اول شهریور ماه به مدت 8 هفته  ادامه دارد. 

وی در پایان گفت: جهت اطلاع رسانی دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی از ظرفیت شبکه شاد استفاده خواهد شد؛ اما سیاست بر برگزاری کلاس‌های حضوری است.
 
انتهای پیام/
,

برخی افراد به غلط تصور می‌کنند اوقات فراغت به معنای بیکاری است؛ در حالی که با توجه به آسودگی ذهن دانش‌آموزان از مباحث آموزشی، تعطیلات تابستانی فرصت با ارزشی در زندگی فرد برای کسب تجربه‌های نو و شکوفایی استعدادهاست.

پر کردن درست اوقات فراغت تابستانی با برنامه‌های متناسب با استعداد و علائق فرد می‌تواند زمینه بارور ساختن خلاقیت و ابتکار در فرد را مهیا ساخته و مسیری روشن برای آینده ترسیم کند؛ زیرا دانش‌آموزان در این ایام می‌توانند به کارهای مورد علاقه خود بپردازند و تجربیات گرانبهایی به دست آورند که حتی گاهی ممکن است مسیر زندگی آنان را دستخوش تغییرات و تحولات سازنده کند.
 


همه ساله با شروع فصل تابستان اوقات فراغت بیش از هر زمان دیگر خودنمایی کرده و والدین و متولیان امر را بر آن می‌دارد تا با یک برنامه‌ریزی درست و مدون، اوقات خوبی را برای کودکان و نوجوانان فراهم سازند.

آموزش و پرورش یکی از ارگان‌هایی است که هر سال فعالیت‌های جامعی را در بخش‌های مختلف برای دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌کند؛ چراکه هرچند در تابستان آموزش تعطیل است اما مباحث تربیتی هیچگاه تعطیلی بردار نیست.
 
حجت‌الاسلام حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ اظهار کرد: فرارسیدن فصل تابستان و پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان، بهترین فرصت برای دانش‌آموزان جهت دنبال کردن علایق بوده و مسئولین باید زمینه فعالیت را برای دانش‌آموزان فراهم کنند. 
 
وی افزود: پرداختن به مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان به جهت وسعت کار و حجم فعالیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فصل تابستان فرصتی مناسب برای شکوفایی ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برنامه‌ریزی منسجم، جامع، هدفدار و پرنشاط توسط دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت می‌تواند فرصت مناسبی را برای نوآوری، ابتکار و تفکر فعال برای دانش‌آموزان ایجاد کند.
 
 

وی بیان کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قزوین به عنوان متولی پایگاه‌های تابستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مشارکت و همکاری دیگر ادارات ذی‌ربط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون سازمانی، برنامه‌های پرورشی و فرهنگی متنوعی را متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی کرده است.
 
محمدزاده خاطرنشان کرد: در این فرصت طلایی، نقش خانواده‌ها در هدایت فرزندان به حضور در پایگاه‌های تابستانی و فراهم کردن زمینه برنامه‌ریزی، بسترسازی اصولی و درست برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، استفاده بهینه از وجود نیروهای کارآمد و مجرب برای غنی‌سازی ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان بسیار پراهمیت است.

تشکیل مراکز فعالیت‌های تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت
 
وی بیان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان و در استمرار فرآیندهای تربیتی طول سال تحصیلی، هر سال مراکز فعالیت‌های تابستانی در سراسر استان تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان در رشته‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خود در مباحث فرهنگی، هنری، مهارتی، اجتماعی و ورزشی شرکت می‌کنند. 

این مسئول ابراز کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده فعالیت‌های این پایگاه به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد انجام گرفت.
 
وی ادامه داد: امیدواریم با حضوری شدن آموزش، در سال جاری شاهد رونق مجدد پایگاه‌ها و حضور و مشارکت پرشور کودکان و نوجوانان در فعالیت‎ پایگاه‌های تابستانی باشیم.
 
 

 
 
شرکت بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی سال گذشته

محمدزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار محوری فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات‌فراغت "هر دانش آموز یک مهارت" است؛ لذا تلاش بر این است با ارائه برنامه و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اردویی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان از هر نوع سلیقه باشیم.
 
وی بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: تابستان سال گذشته با تلاش همکاران این حوزه 500 پایگاه تابستانی تشکیل شده و بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های این پایگاه شرکت کردند که استقبال دانش‌آموزان دختر بیش از پسران بود.

بهره‌گیری از ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت
 
وی اضافه کرد: در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، از دو ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی بهره می‌بریم.
 
محمدزاده عنوان کرد: مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، پایگاه‌های دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های درون سازمان آموزش و پرورش است.
 
وی اضافه کرد: پایگاه‌های سازمان دانش‌آموزی، پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی، پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر،  پژوهش‌سراهای دانش آموزی، پایگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی هم از دیگر ظرفیت‌های آموزش و پرورش است.
 
محمدزاده بیان کرد: در بخش برون سازمانی می‌توانیم به فضاهای فرهنگی و ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فضاهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، فضاهای فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و فضاهای فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.
 
 
فعالیت 21  کانون فرهنگی و تربیتی در قزوین

وی عنوان کرد: در حال حاضر 21 کانون فرهنگی و تربیتی، 16 مرکز دارالقران، 46 سالن ورزشی و 13 پژوهش‌سرا و بیش از 350 مدرسه منتخب استان به عنوان پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت فعالیت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین  تصریح کرد: هرکدام از پایگاه‌ها به تناسب تخصص و توانمندی مربیان خود، در یکی از رشته‌های فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و علمی فعالیت می‌کنند.
 
وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی در زمینه رشته‌های فرهنگی و هنری از قبیل قالی‌بافی، چرم دوزی و خیاطی فعالیت بیشتری دارند و مراکز دارالقران در زمینه آموزش روخوانی و حفظ قران توانمندی بشتری دارند.

ایجاد 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان
 
محمدزاده عنوان کرد: امسال 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت ایجاد می‌شود و انتظار داریم با تلاش مدیران پایگاه‌های تابستانی 45 هزار دانش‌آموز جذب پایگاه‌ها شوند؛ البته کار سنگین هست اما با توانمندی مدیران، امیدواریم به این هدف دست پیدا می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر تعداد پایگاه کمبود خاصی نداریم اما امکانات مورد نیاز برگزاری رشته‌های فرهنگی و هنری در برخی پایگاه‌ها با کمبود روبرو است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین  گفت: با توجه به اینکه فعالیت پایگاه‌ها در فصل تابستان انجام می‌شود برخی مراکز با مشکل امکانات سرمایشی مواجه هستند.

"هر دانش‌آموز یک مهارت" شعار اصلی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان
 
وی تصریح کرد: شعار اصلی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در سال 1401 برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" و "هر دانش‌آموز یک مهارت" است.
 
محمدزاده عنوان کرد: فعالیت پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیر ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا هفته اول شهریور ماه به مدت 8 هفته  ادامه دارد. 

وی در پایان گفت: جهت اطلاع رسانی دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی از ظرفیت شبکه شاد استفاده خواهد شد؛ اما سیاست بر برگزاری کلاس‌های حضوری است.
 
انتهای پیام/
,

برخی افراد به غلط تصور می‌کنند اوقات فراغت به معنای بیکاری است؛ در حالی که با توجه به آسودگی ذهن دانش‌آموزان از مباحث آموزشی، تعطیلات تابستانی فرصت با ارزشی در زندگی فرد برای کسب تجربه‌های نو و شکوفایی استعدادهاست.

پر کردن درست اوقات فراغت تابستانی با برنامه‌های متناسب با استعداد و علائق فرد می‌تواند زمینه بارور ساختن خلاقیت و ابتکار در فرد را مهیا ساخته و مسیری روشن برای آینده ترسیم کند؛ زیرا دانش‌آموزان در این ایام می‌توانند به کارهای مورد علاقه خود بپردازند و تجربیات گرانبهایی به دست آورند که حتی گاهی ممکن است مسیر زندگی آنان را دستخوش تغییرات و تحولات سازنده کند.
 


همه ساله با شروع فصل تابستان اوقات فراغت بیش از هر زمان دیگر خودنمایی کرده و والدین و متولیان امر را بر آن می‌دارد تا با یک برنامه‌ریزی درست و مدون، اوقات خوبی را برای کودکان و نوجوانان فراهم سازند.

,

برخی افراد به غلط تصور می‌کنند اوقات فراغت به معنای بیکاری است؛ در حالی که با توجه به آسودگی ذهن دانش‌آموزان از مباحث آموزشی، تعطیلات تابستانی فرصت با ارزشی در زندگی فرد برای کسب تجربه‌های نو و شکوفایی استعدادهاست.

پر کردن درست اوقات فراغت تابستانی با برنامه‌های متناسب با استعداد و علائق فرد می‌تواند زمینه بارور ساختن خلاقیت و ابتکار در فرد را مهیا ساخته و مسیری روشن برای آینده ترسیم کند؛ زیرا دانش‌آموزان در این ایام می‌توانند به کارهای مورد علاقه خود بپردازند و تجربیات گرانبهایی به دست آورند که حتی گاهی ممکن است مسیر زندگی آنان را دستخوش تغییرات و تحولات سازنده کند.
 

,
,
,
,

, ,


همه ساله با شروع فصل تابستان اوقات فراغت بیش از هر زمان دیگر خودنمایی کرده و والدین و متولیان امر را بر آن می‌دارد تا با یک برنامه‌ریزی درست و مدون، اوقات خوبی را برای کودکان و نوجوانان فراهم سازند.

,
,
آموزش و پرورش یکی از ارگان‌هایی است که هر سال فعالیت‌های جامعی را در بخش‌های مختلف برای دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌کند؛ چراکه هرچند در تابستان آموزش تعطیل است اما مباحث تربیتی هیچگاه تعطیلی بردار نیست.
,
 
,
حجت‌الاسلام حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ اظهار کرد: فرارسیدن فصل تابستان و پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان، بهترین فرصت برای دانش‌آموزان جهت دنبال کردن علایق بوده و مسئولین باید زمینه فعالیت را برای دانش‌آموزان فراهم کنند. 
, صبح‌قزوین؛,
 
,
وی افزود: پرداختن به مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان به جهت وسعت کار و حجم فعالیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فصل تابستان فرصتی مناسب برای شکوفایی ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان
,
,
, فصل تابستان فرصتی مناسب برای شکوفایی ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان, فصل تابستان فرصتی مناسب برای شکوفایی ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان,
 
,  ,
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برنامه‌ریزی منسجم، جامع، هدفدار و پرنشاط توسط دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت می‌تواند فرصت مناسبی را برای نوآوری، ابتکار و تفکر فعال برای دانش‌آموزان ایجاد کند.
 
,
,
 
,
, ,

وی بیان کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان قزوین به عنوان متولی پایگاه‌های تابستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مشارکت و همکاری دیگر ادارات ذی‌ربط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون سازمانی، برنامه‌های پرورشی و فرهنگی متنوعی را متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی کرده است.
,
,
 
,
محمدزاده خاطرنشان کرد: در این فرصت طلایی، نقش خانواده‌ها در هدایت فرزندان به حضور در پایگاه‌های تابستانی و فراهم کردن زمینه برنامه‌ریزی، بسترسازی اصولی و درست برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، استفاده بهینه از وجود نیروهای کارآمد و مجرب برای غنی‌سازی ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان بسیار پراهمیت است.

تشکیل مراکز فعالیت‌های تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت
,
,
, تشکیل مراکز فعالیت‌های تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت, تشکیل مراکز فعالیت‌های تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت,
 
,  ,
وی بیان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان و در استمرار فرآیندهای تربیتی طول سال تحصیلی، هر سال مراکز فعالیت‌های تابستانی در سراسر استان تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان در رشته‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خود در مباحث فرهنگی، هنری، مهارتی، اجتماعی و ورزشی شرکت می‌کنند. 
,

این مسئول ابراز کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده فعالیت‌های این پایگاه به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد انجام گرفت.
,
,
 
,
وی ادامه داد: امیدواریم با حضوری شدن آموزش، در سال جاری شاهد رونق مجدد پایگاه‌ها و حضور و مشارکت پرشور کودکان و نوجوانان در فعالیت‎ پایگاه‌های تابستانی باشیم.
 
,
,
 
,

 
, ,
,
 
,
شرکت بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی سال گذشته
, شرکت بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی سال گذشته, شرکت بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی سال گذشته,

محمدزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار محوری فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات‌فراغت "هر دانش آموز یک مهارت" است؛ لذا تلاش بر این است با ارائه برنامه و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اردویی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان از هر نوع سلیقه باشیم.
,
,
 
,
وی بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
,
 
,
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: تابستان سال گذشته با تلاش همکاران این حوزه 500 پایگاه تابستانی تشکیل شده و بیش از 50 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های این پایگاه شرکت کردند که استقبال دانش‌آموزان دختر بیش از پسران بود.

بهره‌گیری از ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت
,
,
, بهره‌گیری از ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت, بهره‌گیری از ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت,
 
,  ,
وی اضافه کرد: در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، از دو ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی بهره می‌بریم.
,
 
,
محمدزاده عنوان کرد: مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، پایگاه‌های دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های درون سازمان آموزش و پرورش است.
,
 
,
وی اضافه کرد: پایگاه‌های سازمان دانش‌آموزی، پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی، پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر،  پژوهش‌سراهای دانش آموزی، پایگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی هم از دیگر ظرفیت‌های آموزش و پرورش است.
,
 
,
محمدزاده بیان کرد: در بخش برون سازمانی می‌توانیم به فضاهای فرهنگی و ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فضاهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، فضاهای فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و فضاهای فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.
 
,
,
, ,
 
,
فعالیت 21  کانون فرهنگی و تربیتی در قزوین

وی عنوان کرد: در حال حاضر 21 کانون فرهنگی و تربیتی، 16 مرکز دارالقران، 46 سالن ورزشی و 13 پژوهش‌سرا و بیش از 350 مدرسه منتخب استان به عنوان پایگاه تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت فعالیت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند.
, فعالیت 21  کانون فرهنگی و تربیتی در قزوین, فعالیت 21  کانون فرهنگی و تربیتی در قزوین,
,
,
 
,
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین  تصریح کرد: هرکدام از پایگاه‌ها به تناسب تخصص و توانمندی مربیان خود، در یکی از رشته‌های فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و علمی فعالیت می‌کنند.
,
 
,
وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی در زمینه رشته‌های فرهنگی و هنری از قبیل قالی‌بافی، چرم دوزی و خیاطی فعالیت بیشتری دارند و مراکز دارالقران در زمینه آموزش روخوانی و حفظ قران توانمندی بشتری دارند.

ایجاد 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان
,
,
, ایجاد 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان, ایجاد 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان,
 
,  ,
محمدزاده عنوان کرد: امسال 450 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت ایجاد می‌شود و انتظار داریم با تلاش مدیران پایگاه‌های تابستانی 45 هزار دانش‌آموز جذب پایگاه‌ها شوند؛ البته کار سنگین هست اما با توانمندی مدیران، امیدواریم به این هدف دست پیدا می‌کنیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر تعداد پایگاه کمبود خاصی نداریم اما امکانات مورد نیاز برگزاری رشته‌های فرهنگی و هنری در برخی پایگاه‌ها با کمبود روبرو است.
,
 
,
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین  گفت: با توجه به اینکه فعالیت پایگاه‌ها در فصل تابستان انجام می‌شود برخی مراکز با مشکل امکانات سرمایشی مواجه هستند.

"هر دانش‌آموز یک مهارت" شعار اصلی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان
,
,
,
 
,
وی تصریح کرد: شعار اصلی برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در سال 1401 برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" و "هر دانش‌آموز یک مهارت" است.
,
 
,
محمدزاده عنوان کرد: فعالیت پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیر ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا هفته اول شهریور ماه به مدت 8 هفته  ادامه دارد. 
,

وی در پایان گفت: جهت اطلاع رسانی دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی از ظرفیت شبکه شاد استفاده خواهد شد؛ اما سیاست بر برگزاری کلاس‌های حضوری است.
,
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه