اخبار داغ

کارشناس سلامت:

زنان البرز در اهدای خون رکورد زدند/ رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال قبل

زنان البرز در اهدای خون رکورد زدند/ رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال قبل
زهره اسدی گفت: خوشبختانه مشارکت زنان برای اهدای خون چشمگیر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷۸ درصدی مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهره اسدی کارشناس سلامت یکی از مراکز اهدای خون در استان با اشاره به اینکه اهدای خون در البرز ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: این آمار نسبت به سال های گذشته بسیار درخشان است و مشارکت زنان در این دوره برای اهدای خون چشمگیر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: در این مدت ۶۱۴ نفر از بانوان اهدای خون کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش یافته است.
,
 
,
اسدی افزود: هر بانوی سالمی در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال با حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌تواند خون اهدا کند، زنان تا قبل از دوران یائسگی می‌توانند حداکثر سه بار در سال و هر بار ۴۵۰ میلی لیتر خون اهدا کنند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان انتقال خون ایران در حوزه اهداکنندگان، کاهش مشارکت بانوان در این امر خدا پسندانه است.
,
 
,
وی گفت: در کشور ما از مهمترین عوامل کاهش مشارکت بانوان در اهدای خون ترس از کم خونی و ترس از آلودگی سوزن های اهداست در صورتی که تمامی زنان کم خونی ندارند و می توانند به راحتی خود اهدا کنند.
,
 
,
اسدی تاکید کرد: مطالعات گسترده در ایران و سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد به دلیل گرایش کمتر بانوان به رفتارهای پر خطر و توجه بیشتر به داشتن زندگی سالم، خون اهدایی توسط بانوان از سالم‌ترین منابع خونی به شمار می‌روند.
,
 
,
این کارشناس افزود: برای اطمینان از حفظ سلامت داوطلبان، فاصله مجاز بین دفعات اهدای خون حداقل ۸ هفته در نظر گرفته شده است با توجه به تفاوت‌های جسمانی موجود بین بانوان و آقایان، تعداد دفعات مجاز اهدای خون برای آقایان سالانه ۴ نوبت و برای بانوان ۳ نوبت تعیین شده است.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آمارهای مشارکت بانوان در حوزه اهدای خون نشان می دهد، روشنگری هایی در جامعه صورت گرفته و دید بانوان البرزی نسبت به اهدای خون مثبت شده است، بنابراین امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه