اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

شهید بهشتی را بیشتر از همه، منافقین و ضدانقلاب می شناختند/ آیت الله بهشتی اول ترور شخصیتی بعد ترور فیزیکی شد

شهید بهشتی را بیشتر از همه، منافقین و ضدانقلاب می شناختند/ آیت الله بهشتی اول ترور شخصیتی بعد ترور فیزیکی شد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید بهشتی را بیشتر از همه منافقین و دشمنان انقلاب خوب می شناختند و می دانستند که ایشان چه جایگاه و شخصیت کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و اگر زنده بماند ادامه انقلاب چگونه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ساعت ۲۰:۳۰ هفتم تیر ۱۳۶۰، در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران واقع در سرچشمه تهران جلسه‌ای برای بررسی انتخابات ریاست جمهوری آینده تشکیل شده بود که ناگهان با انفجار مهیبی آیت الله بهشتی و هفتاد و دو نفر دیگر از اعضای این حزب به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

آیت الله سید محمد حسینی بهشتی از روحانیون برجسته و مؤثر در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، سیاست‌مدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاهی از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شد او از جمله افراد نزدیک به امام خمینی(ره) بود. به مناسبت شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران شهیدش، اول تا هفتم تیرماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

,

سید محمد حسینی بهشتی دوم آبان سال 1307 در یکی از محله های قدیمی شهر اصفهان به دنیا آمد خانواده آیت الله بهشتی یکی از مذهبی ترین خانواده های زمان خود به شمار می رفت، گرچه تمام فرزندان حسینی بهشتی دارای سطح تحصیلات بالایی بودند اما تنها سید محمد بود که همانند خورشیدی درخشید و نام او جهانی شد و در تاریخ بزرگ و باشکوه انقلاب اسلامی ایران ثبت و ماندگار شد. وی درس زندگی و با عدالت زیستن را از همان کودکی از پدر و مادر خود آموخت و از مهمترین ستون های موفق در پیروزی انقلاب اسلامی شناخته شود. وی از درسی که در دوران کودکی و جوانی خود گرفته بود در تمام مراحل زندگی خود استفاده کرد.

,

 

,

, ,

* شهید بهشتی را بیشتر از همه منافقین و دشمنان انقلاب می شناختند

, * شهید بهشتی را بیشتر از همه منافقین و دشمنان انقلاب می شناختند, * شهید بهشتی را بیشتر از همه منافقین و دشمنان انقلاب می شناختند,

غلامحسین قادری در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در خصوص حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران باوفای انقلاب اظهار کرد: شهید بهشتی را بیشتر از همه منافقین و دشمنان انقلاب به خوبی می شناختند و می دانستند که ایشان چه جایگاه و شخصیت کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و اگر زنده بماند ادامه انقلاب چگونه خواهد بود.

, صاحب نیوز,

کارشناس سیاسی با بیان اینکه دکتر بهشتی خودش را در آلمان و هم در مجلس خبرگان قانون اساسی نشان داده بود ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور برخلاف قبل با سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه اداره می شود و شهید بهشتی بواسطه شخصیتی علمی و فقهی بالایی که داشت بر امور هرسه قوه تسلط و نظارت داشت به طور مثال گرچه آقای منتظری رئیس مجلس بود ولی می رفت و پایین می نشست و خاطرش جمع بود که آقای بهشتی مجلس را به خوبی و درستی اداره می کند.

,

وی افزود: منافقین بدلیل کینه ای که از دکتر بهشتی داشتند دیدند اگر ایشان زنده بماند چه در زمان حیات حضرت امام و چه بعد از آن شخصیتی بسیار کلیدی و تاثیر گذار برای انقلاب و کشور خواهد بود و قاعدتا منافقین هم دیگر نمی توانند در کشور عرض اندام کنند به همین دلیل با اقدام بزدلانه و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری، دکتر بهشتی و 72 نفر دیگر از همراهان ایشان را به شهادت رساندند.

,

* شهید بهشتی از شخصیت های کلیدی در شکل گیری انقلاب اسلامی بود

,

قادری با اشاره به شخصیت های موثر در تشکیل حزب جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی که جامعه روحانیت مبارز را شکل داده بودند یاران نزدیک حضرت امام(ره) بودند که شخصیت کلیدی داشتند که آن روزها دفتر حزب را تشکیل دادند از جمله آیت الله دکتر بهشتی، حضرت آقا (آیت الله خامنه ای)،  حجج اسلام هاشمی، اردبیلی و شهید باهنر شامل می شدند که منافقین و ضد انقلاب آنها را به خوبی می شناختند ولی متاسفانه مردم ما در آن روزهای ابتدای انقلاب خیلی شناخت کافی نداشتند فقط دشمنان ما این شخصیتها را خوب می شناختند.

,

* شهید بهشتی دوبار ترور شد، اول ترور شخصیتی بعد ترور فیزیکی

, * شهید بهشتی دوبار ترور شد، اول ترور شخصیتی بعد ترور فیزیکی, * شهید بهشتی دوبار ترور شد، اول ترور شخصیتی بعد ترور فیزیکی,

وی افزود: خاطرم هست در همان روزهای اوائل انقلاب که اسم آقای بهشتی مطرح شد هر ساختمان بزرگ و یا هر کارخانه ای که دیده می شد می گفتند این مال بهشتی است حتی برخی برای تخریب، دکتر بهشتی را به عنوان یک آمریکایی معرفی می کردند.

,

این کارشناس سیاسی افزود: البته عمده این تهمت و برچسب ها را ابتدا کومونیست ها و سلطنت طلبها به دکتر بهشتی می زدند و برخی هم همان حرف ها را تکرار و در جامعه بازنشر می دادند گرچه آنها آقای بهشتی را خوب می شناختند و می دانستند این انگ و برچسب ها به ایشان نمی چسبد.

,

وی افزود: آنها در حالی این تهمت و انگ ها را به آقای بهشتی می زدند که با وجود اینکه یکی از دندان های جلوی ایشان از بین رفته بود ولی نتوانسته بود آن را ترمیم و درست کند و اما اینها هرچه کارخانه و ساختمان مجلل می دیدند می گفتند این مال آقای بهشتی است و یک شخصیت کاملا آمریکایی لیبرال معرفی می کردند.

,

قادری خاطرنشان کرد: ولی حضرت امام و بزرگان انقلاب به خوبی ایشان را می شناختند خدا رحمت کند اگر آقای دکتر بهشتی به شهادت نمی رسید قطعا بواسطه شخصیت کلیدی که داشت از بسیاری از آسیب هایی که بعدها به انقلاب وارد شد جلوگیری می کرد.

,

وی افزود: دکتر بهشتی شخصیتی بود که حتی از گُرده شاه هم در آموزش و پرورش کار کشیده بود آنها رفته بودند آنجا کتاب های درسی را منتشر کرده بودند دکتر بهشتی رفته بود و از گُرده شاه و آمریکایی ها هم بار کشیده بود.

,

* شهید بهشتی مدیر و مدبری با برنامه برای کشور بود

, * شهید بهشتی مدیر و مدبری با برنامه برای کشور بود, * شهید بهشتی مدیر و مدبری با برنامه برای کشور بود,

قادری خاطرنشان کرد: ولی حضرت امام و بزرگان انقلاب به خوبی ایشان را می شناختند خدا رحمت کند اگر آقای دکتر بهشتی به شهادت نمی رسید قطعا بواسطه شخصیت کلیدی که داشت از بسیاری از آسیب هایی که بعدها به انقلاب وارد شد جلوگیری می کرد.

,

وی تاکید کرد: دکتر بهشتی بواسطه شخصیت والایی که داشت همزمان که قوه قضائیه را اداره می کرد در قوه مجریه و قوه مقننه هم از ایشان حرف شنوی داشتند.

,

قادری افزود: تشکیل حزب جمهوری از طرف ایشان نشان می داد که برنامه هم دارد یعنی قرار نیست که بیاید ببیند چطوری و چکار میشه کرد برای کشور برنامه داشت که ابتدا دفتر حزب جمهوری اسلامی را تشکیل داد و همه کسانی که الان به عنوان ارکان نظام مطرح هستند آنجا و در کنار ایشان جمع شدند

,

وی افزود: شهید بهشتی در واقع هم از شخصیت کاریزماتیک استفاده می کرد و هم به شکلی از هنر و تجربه آنها استفاده می کرد که متاسفانه منافقین خوب شناختند و نگذاشتند که بماند و اگر ایشان امروز بودند حالا حالا می توانستیم ایشان را بشناسیم که چه شخصیت بزرگ و والایی دارد اما دشمن خوب شناخت و او را از ما گرفت و ضربه ای که دشمنان با شهادت دکتر بهشتی بر ما وارد کرد ضربه ای اساسی و کاری بود.

,

 

,

*************************

, *************************, *************************,

از آیت الله دکتر بهشتی تالیفات و آثار ارزشمندی همچون «خدا از دیدگاه قرآن»، «ولایت، رهبری، روحانیت»، «سه‌گونه اسلام»، «آزادی، هرج و مرج، زورمداری»، «شناخت از دیدگاه قرآن»، «پیامبری از نگاهی دیگر»، «مبارز پیروز»(تاریخ تحلیلی قیام عاشورا)، «حج از دیدگاه قرآن»، «محیط پیدایش اسلام»، «بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام»، «بایدها و نبایدها؛ امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن»، «حق و باطل از دیدگاه قرآن»(به انضمام تسلیم حق بودن)، «سرود یکتاپرستی»، «دکتر شریعتی جست‌وجوگری در مسیر “شدن”» همراه تک‌گفتارهایی درباره «نماز» و «شب قدر»، «موسیقی و تفریح در اسلام»، «ناسخ و منسوخ در قرآن»، «محکم و متشابه در قرآن»، «شفاعت»، «تسلیم حق بودن» و «حجیت قرآن» و…به یادگار مانده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه