اخبار داغ

قهرمانپور در گفت‎وگو با دانا:

مکرون نگران ادامه دار شدن جنگ در اوکراین است/ فرانسه خواستار برنامه ریزی اتحادیه اروپا برای تامین نفت زمستان است

مکرون نگران ادامه دار شدن جنگ در اوکراین است/ فرانسه خواستار برنامه ریزی اتحادیه اروپا برای تامین نفت زمستان است
کارشناس روابط بین الملل گفت: اروپا از یک طرف تلاش می کند با ادامه دار شدن جنگ در اوکراین روسیه را تضعیف کند و از سوی دیگر با ادامه دار شدن این جنگ برای ماه های آینده همزمان با نزدیک شدن به فصل زمستان نمی تواند فشار ناشی از کاهش خرید نفت از روسیه را بدون فشار به شهروندانش جبران کند.
[

«رحمان قهرمانپور»، کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه مبنی بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گفت: این اظهارات مکرون بدون شک معطوف به آینده و برای جلوگیری از بروز بحران برای اروپا است.

,

وی با اشاره به ادامه دار شدن جنگ در اوکراین عنوان کرد: اروپا از یک طرف تلاش می کند با ادامه دار شدن جنگ در اوکراین روسیه را تضعیف کند و از سوی دیگر با ادامه دار شدن این جنگ برای ماه های آینده همزمان با نزدیک شدن به فصل زمستان نمی تواند فشار ناشی از کاهش خرید نفت از روسیه را بدون فشار به شهروندانش جبران کند.

,

قهرمانپور با بیان اینکه آلمان، فرانسه و ایتالیا جز محوری هستند که طرفدار گفتگو با روسیه در خصوص جنگ اوکراین هستند، گفت: وزاری خارجه این کشورها اخیرا در دیدار با زلنسکی به وی پیشنهاد موافقت برای گفتگو با پوتین را مطرح کردند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در مقابل لندن، واشنگتن و لهستان مخالف این گفتگوها هستند تصریح کرد: این کشورها موافق ادامه دارد بودن جنگ روسیه و اوکراین هستندتا از کنار هم منافعی راه که دنبال میکنند در کنار تضعیف روسیه به دست آورند.

,

قهرمانپور با اشاره به اینکه به نظر می رسد که مکرون به این نتیجه رسیده که زورش به محور واشنگتن - لندن در این زمینه نخواهد رسید و جنگ در اوکراین ادامه دار خواهد بود ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه به دنبال تامین نفت مورد نیاز کشورش در زمستان پیش رو است.

,

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که مکرون تصمیمات اتحادیه اروپا تابع جمع است و فرآیند آن طولانی و زمان بر خواهد بود خاطرنشان کرد: هدف مکرون این است که اتحادیه اروپا چنین موضوعی را در دستور کار خود قرار دهد و نمی تواند به تنهایی در این باره تصمیمی اتخاذ کند این در شرایطی است که اتحادیه اروپا توافق کرده است که در قبال روسیه و خرید نفت سیاست واحدی را دنبال کنند.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه