اخبار داغ

میرزایی در گفت‌وگو با دانا:

تیمی از نمایندگان مجلس ایرادات طرح «بانکداری اسلامی» را برطرف می‌کنند/ برخی ایرادات فقهی و حقوقی برطرف شده است

تیمی از نمایندگان مجلس ایرادات طرح «بانکداری اسلامی» را برطرف می‌کنند/ برخی ایرادات فقهی و حقوقی برطرف شده است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از نمایندگان مشغول طراحی پیشنهاداتی برای تکمیل طرح هستند گفت: مجلس مصمم است تا در این باره تصمیم گیری کند.
[

«حسین میرزایی»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برگزاری جلسه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: این جلسه با حضور جمعی از نخبگان حوزی، دانشگاهی و مسئولان اجرایی و همچنین نمایندگان مجلس در این مرکز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه دستور کار جلسه بحث پیرامون طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بود افزود: این طرح در حال حاضر برای کل نظام بانکداری نیست و فعلا معطوف به بانک مرکزی و سازوکار های عملی آن طراحی شده است که در این جسله پیشنهادات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.

,

میرزایی با بیان اینکه این طرح در مجالس قبلی نیز مطرح بوده اما علما حوزوی نسبت به آن ایرادات فقهی و حقوقی داشتند تصریح کرد: حدود 10 تا 12 ایراد در طرح پیشنهادی وجود داست که خط قرمز های حلال و حرام در آن مطرح بوداما با رفت و آمد های طرح و بررسی هایی که در مجلس انجام شد، برخی موارد در طرح اصلاح شده است.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه ام المصائب بانکداری و نظامی پولی کشور خلق پول بدون پشتوانه است و در این طرح تدبیری برای آن صورت نگرفته است تاکید کرد: براساس ایراد علمای حوزوی سود و بهره نظام ربوی مشروعیت ندارد و مراجع این موارد راحک به حرمت دادند.

,

میرزایی با اشاره به اینکه جلسات بررسی این طرح و هم اندیشی برای اصلاح نظام بانکداری ادامه خواهد داشت ادامه داد: تا روز پنج شنبه 9 تیر نمایندگان فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در این باره ارائه داده و پیشنهادات مطرح شده دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از نمایندگان مشغول طراحی پیشنهاداتی برای تکمیل طرح هستند خاطرنشان کرد: مجلس و مصمم است تا در این‌باره تصمیم گیری کند متاسفانه ابزارها گاهی محدودیت هایی را به وجود می آورند و از این رو به سختی می توان غایت کاری را که باید عملیاتی شود به اجرا در آورد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه