اخبار داغ

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خبر داد؛

کاهش برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی خراسان جنوبی/ انتقال آب از دریای عمان در حال پیگیری است

کاهش برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی خراسان جنوبی/ انتقال آب از دریای عمان در حال پیگیری است
سروری گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه‌های برقی استان، ۲۰۰ میلیون مترمکعب برداشت آب از سفرهای آب زیرزمینی کاهش یافته و ۲۵ درصد در مصرف برق استان صرفه جویی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سعید سروری مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: از مجموع منابع آب زیرزمین استان، ۹۰ درصد در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش شرب و ۲ درصد در بخش صنعت استان مصرف می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

۱۲۵ میلیون متر مکعب کسری منابع آب

, ۱۲۵ میلیون متر مکعب کسری منابع آب, ۱۲۵ میلیون متر مکعب کسری منابع آب,

وی افزود:در سال آبی گذشته به دلیل اضافه برداشت آب، کسری منابع آب زیرزمینی خراسان جنوبی به ۱۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: با کسری مخزن سالانه شاهد افت مستمر منابع آب زیرزمینی استان هستیم که علاوه بر کمیت در کیفیت منابع آبی استحصال شده نیز تاثیرگزار بوده است.

,

سروری از نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های برقی استان خبر داد و عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه‌های برقی استان، ۲۰۰ میلیون مترمکعب برداشت آب از سفرهای آب زیرزمینی کاهش یافته و ۲۵ درصد در مصرف برق استان صرفه جویی شده است.

,

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون کنتور هوشمند بر روی ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی، ۵۵ درصد چاه‌های بخش صنعت و ۷۰ درصد چاه‌های بخش شرب نصب شده و در مجموع تاکنون کنتور هوشمند بر روی ۸۶ درصد چاه‌های برقی استان نصب شده است.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: با نصب کنتور هوشمند میزان برداشت و تخلیه آب از چاه‌ها کنترل و مدیریت می‌شود که نقش موثری در مدیریت مصرف آب در این بحران خشکسالی داشته است.

,

سند سازگاری با کم آبی

, سند سازگاری با کم آبی, سند سازگاری با کم آبی,

سروری با اشاره به سند سازگاری با کم آبی، افزود: در چند سال گذشته سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی برای مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف تدوین و ابلاغ شد که به دلیل شرایط خشکسالی و تغییر دولت این طرح در حال حاضر با یک سال وقفه مواجه شده است.

,

وی اظهار کرد: در این مدت سند سازگاری با کم آبی استان بازنگری می‌شود تا بتوانیم در سند جدید بهترین روش مدیریت مصرف آب را تدوین و اجرایی کنیم.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در مورد طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: متولی طرح انتقال آب از خلیج فارس به دلیل مصرف این آب در بخش صنعت، وزارت صمت است و شرکت مدیریت منابع آب ایران به عنوان پیمانکار این وزارت‌خانه متولی انتقال آب از خلیج فارس به استان برای استفاده در بخش صنعت است که روند اجرا طرح به خوبی پیش می‌رود.

,

سروری ادامه داد: برای تامین آب شرب خراسان جنوبی هم انتقال آب از دریای عمان توسط مسئولان خراسان جنوبی در حال پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد.

,

وی در مورد واگذاری آب به بخش صنعت خراسان جنوبی و صنایع شهرستان بیرجند، تصریح کرد: در دشت‌های ممنوعه استان تنها مجوز نیم لیتر بر ثانیه تخصیص آب جدید را داریم که در این خصوص باید واحدهای صنعتی بقیه آب واحدهای خود را از طریق خرید از بخش کشاورزی تامین کنند و وزارت نیرو مجوز انتقال آب از بخش کشاورزی به بخش صنعت را تسهیل کرده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در مورد واگذاری آب به گلخانه‌های خراسان جنوبی، عنوان کرد: گلخانه‌ها با هدف مدیریت مصرف آب فعلی بخش کشاورزی راه‌اندازی شده‌ و واگذاری آب جدید به گلخانه‌ها با هدف اصلی مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب مغایرت دارد.

,

سروری در مورد طرح آبرسانی به شهر بیرجند، گفت: این طرح به عنوان یک طرح راکد و نیمه‌تمام در سومین سفر استانی رییس جمهور مورد توجه ویژه قرار گرفت و با اختصاص اعتبار لازم، عملیات اجرایی این طرح دوباره آغاز شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی از دشت مختاران به دشت رکات برای تامین آب بیرجند در حال حاضر در دست اجراست که ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب در دو سال آینده برای مرکز استان تامین خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه