اخبار داغ

امام جمعه موقت اصفهان:

شهادت شهید بهشتی با مدیریت آمریکا در ایران انجام شد

شهادت شهید بهشتی با مدیریت آمریکا در ایران انجام شد
امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران باوفای وی به شهادت رسیده و چندین نفر نیز زخمی شدند که این جنایت از سوی مجاهدین خلق با مدیریت و حمایت آمریکا صورت گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سید محمد حسینی بهشتی سیاست‌مدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاهی از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شد او از جمله افراد نزدیک به امام خمینی بود و نقش بسیار مهمی در شکل گیری جمهوری اسلامی در ایران داشته‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

به مناسبت شهادت دکتر بهشتی، ۷ تیر روز قوه قضائیه و ۱ تا ۷ تیر ماه نیز هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است؛ آیت الله محمد تقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون سالروز شهادت آیت الله بهشتی بیان کرد: شهید سید محمد حسینی بهشتی در دوم آبان ۱۳۰۷ هجری شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود پدرش از روحانیان اصفهان و امام جماعت مسجد لومبان بود.

,

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شهید بهشتی به درخواست آیت الله حائری و آیت الله میلانی به دومین شهر بزرگ آلمان هامبورگ عزیمت و سرپرستی مسجد و تشکل مذهبی جوانان آن شهر بر عهده گرفت؛ همچنین به فعالیت‌های عمیق دینی و فرهنگی پرداخت که در شکل‌گیری مرکز اسلامی هامبورگ و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ایفای نقش کرد.

,

وی ادامه داد: این شهید پس از بازگشت به ایران به فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی روی آورد؛ در این مدت، چندین بار توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد؛ در آذر ماه ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی(ره) شورای انقلاب را تشکیل داد شهید بهشتی در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی شرکت کرد و برای تدوین قانون اساسی انتخاب شد.

,

وی بیان کرد: پس از قیام امام خمینی(ره) مبارزات شهید بهشتی به طور رسمی و با تکیه بر رهبری امام که خود تربیت یافته مکتب ایشان بود، در ابعاد گوناگون آغازشد؛ مبارزات عقیدتی وی بر این اساس بود که در مجامع روشنفکران راجع به مسائل اسلامی، آرا و نظرات نوینی اظهار می‌کرد.

,

محمد تقی رهبر افزود: شهید مظلوم آیت الله بهشتی در پرتو جامعیت بی نظیری که داشت توانست علی رغم همه فشار های که بر او وارد می شد در مدت کوتاهی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت خدمت به اسلام و ملت را یافته بود، بزرگترین خدمات را به انقلاب اسلامی به عمل آورد و آثار ارزشمندی از خود بجا گذاشت که از جمله عوامل تضمین کننده راه آینده این حرکت عظیم اسلامی است.

,

رهبر اظهار کرد: در ۴ اسفند ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی، بلندپایه‌ترین مقام قضایی در آن زمان یعنی ریاست دیوان عالی کشور را بر عهده گرفت و تا زمان شهادت خود در این سمت بود.

,

وی افزود: یک روز پس از سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در تیر ماه ۱۳۶۰ ، شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه جلسه‌ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی تهران برگزار شد که موضوع جلسه تورم و انتخابات ریاست جمهوری آینده بود در حین سخنرانی در تالار حزب جمهوری اسلامی یک بمب بر ستون اصلی ساختمان حزب و یک بمب زیر تریبون بهشتی قرار داده شده که بعد از انفجار سقف پایین می‌آید آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران باوفای وی به شهادت رسیده و چندین نفر نیز زخمی شدند که این جنایت از سوی مجاهدین خلق با مدیریت و حمایت آمریکا صورت گرفت.

,

محمد تقی رهبر  عنوان کرد: شهید بهشتی جز فضلا برجسته حوزه علمیه بود که بصیرت آگاهی به مسائل روز صداقت، ساده زیستی و شجاعت بسیار زیادی داشت و این نکته بسیار اهمیت دارد که طلبه و روحانیون جامعه فعلی باید شهید بهشتی را سر لوحه خود قرار بدهند و از این شخصیت به عنوان یک استاد و الگو بهره گیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه