اخبار داغ

کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد رادیو تراپی است

کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد رادیو تراپی است
کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد مرکز رادیوتراپی است و همین موضوع سبب می شود تا مردمان این استان برای انجام اقدامات درمانی و رادیوتراپی به استان های دیگر مسافرت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امروزه توسعه تجهیزات پزشکی  برای درمان بیماری های مختلف از موضوعات مورد توجه کشورهای مختلف دنیا است، کشور ایران در دهه های اخیر با پیشرفت در ساخت و تولید ابزارهای پزشکی توانسته است همانند کشورهای پیشرفته و پیشگام در ساخت تجهیزاتی پزشکی گام بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

یکی از تجهیزاتی که امروزه در درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد رادیو تراپی است، رادیوتراپی روشی است که در آن سرطان با دادن مستقیم اشعه ‏های با ولتاژ بالا به کانون بافت سرطانی درمان می‏ شود.

,

در شرایط حاضر  ضرورت توجه به راه اندازی مراکز رادیو تراپی در مناطق مختلف کشور خصوصا استان کهگیلویه و بویراحمد احساس می شود، وجود و راه اندازی رادیو تراپی سبب می شود تا بیماران سرطانی در استان در زادگاه خود مراحل درمان را طی کنند و نیاز به طی مسافت های چند صد کیلیومتری به استان ای همجوار را نداشته باشند.

,

طبق اذعان کارشناسان راه اندازی مرکز رادیو تراپی نیازمند صرف هزینه های میلیاردی و همچنین فضا فیزیکی وسیع خواهد بود اما توجه به امر سلامت جامعه و خودکفا شدن در موضوعات درمانی  یکی  از ضرورت هایی خواهد بود که با تلاش و فعالیت مسئولان استانی، از قبیل  استاندار، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برای برخورداری کهگیلویه و بویراحمدی ها جهت راه اندازی مرکز رادیو تراپی در استان می تواند گام برداشته شود.

,

محمد غلام نژاد درهمین رابطه در گفت و گو با رسانه ها گفت:  دنبال راه‌اندازی بخش رادیوتراپی استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک هستیم.

,

وی اظهارکرد: تنها استانی که مرکز رادیوتراپی ندارد استان کهگیلویه و بویراحمد است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یک دستگاه رادیوتراپی نیاز دارد که برای خرید این دستگاه حداقل ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

غلام نژاد تصریح کرد: یکی از نیازهای بیماران سرطانی است آن بخش رادیوتراپی است که هم اکنون این بخش در استان وجود ندارد.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه