اخبار داغ

زمزمه های پیاده روی اربعین به گوش می رسد؛

اربعین راهی برای رسیدن دلهای عاشق به معشوقشان حسین(ع)/ آمادگی مرز خسروی برای استقبال از زوار اباعبدالله

اربعین راهی برای رسیدن دلهای عاشق به معشوقشان حسین(ع)/ آمادگی مرز خسروی برای استقبال از زوار اباعبدالله
در این روزها که زمزمه های پیاده روی اربعین به گوش می رسد، تنها دیدار حرم یار مرحم موقت بر دل هزاران عاشق امام حسین (ع) خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، برای ما که از بچگی با نام امام حسین(ع) بزرگ شده ایم،در کارهایمان به بزرگیش توسل کرده ایم ،در خانه هایمان برای مظلومیتش مراسم برپا کرده ایم زیارت حرمش نعمتی بس بزرگ و شادی غیر قابل وصف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مگر می شود آدم دلش پر نزند برای زیارت سرور و سالار شهیدان ،مگر می شود عاشق حسین(ع) باشی اما منتظر دیدار پرچم بارگاهش نباشی، با این دلتنگی و فراق چه باید کرد؟ تنها دیدار است که مرحم موقت بر دل هزاران عاشق امام حسین (ع) خواهد بود.

,

, ,

از سال ۹۸ که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد مرز خسروی هم به روی زائران بسته شد وحالا طبق گفته های مسئولان در اربعین امسال این مرز بازگشایی می‌شود تا راهی باشد برای رسیدن دلهای عاشق به معشوقشان حسین(ع)، آن هم در پیاده روی اربعین.

,

آقای کریمی از صنف خواروبار فروشان در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: از وقتی که کرونا آمد دلم پر میزند برای زیارت حرم اهل بیت(ع)، به خصوص امام حسین(ع)، نامش را بر زبان می آورم اشک امانم نمی دهد.

,

وی افزود: من به هرچه در زندگی رسیدم به برکت نام و اسم امام حسین(ع) است، من صاحب هیچی نیستم صاحب دارو ندار زندگی من امام حسین(ع) است. پیرمرد هستم و مسیرهای دیگر اربعین برایم دور است نزدیک ترین راه برای من پیرمرد همین مرز خسروی است خدا کند که بازگشایی شود بتوانم در اربعین به زیارت امام حسین(ع) بروم، همه ترسم این بود مبادا از دنیا بروم و نتوانم بارگاه حسین(ع) را زیارت کنم.

,

, ,

تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مرز خسروی در حال انجام است

, تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مرز خسروی در حال انجام است, تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مرز خسروی در حال انجام است,

ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این خصوص اظهار داشت: دانشگاه تمام تلاش خود را انجام می دهد تا امکانات لازم برای ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان به زائران فراهم باشد.

,

وی افزود: مراسم اربعین از ۲۶ شهریور ماه آغاز می‌شود اما دانشگاه بیست روز قبل از آغاز مراسم و تا دو هفته بعد از مراسم خدمات خود را به زائران ارائه میدهد.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به برپایی ۳ بیمارستان صحرایی با همکاری سایر نهادها همچون ارتش گفت: بیمارستانهای قصرشیرین ،سرپل ذهاب هم کاملا تجهیز می شوند علاوه بر این زائران به دارو هم نیاز دارند که در انبار قصرشیرین داروهای مورد نیاز  جمع آوری و نگهداری خواهد شد.

,

شکیبا تصریح کرد: ۷۰ دستگاه آمبولانس هم در مسیر حرکت زوار مستقر خواهند شد همچنین بالگرد هم برای ارائه خدمات آماده است.

,

شکیبا خاطر نشان کرد: بحث تهیه آب آشامیدنی سالم ،تخلیه و جمع آوری زباله ،از دیگر موارد مورد نیاز در مرز خسروی است که با دستگاه های مربوطه در حال رایزنی هستیم تا انجام شود تا در این زمینه استان کرمانشاه به عنوان میزبان با مشکلی مواجه نشود.

,

وی بیان داشت: موکب داران عزیز قبل از استقرار باید اطلاعاتشان و محل استقرارشان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هم قرار گیرد هم چنین بحث فروش مواد غذایی توسط دست فروشان باید حتما پیگیری شود چرا که هوا گرم است، برخی از زائران از دست فروشان مواد خوراکی را تهیه می کنند و دچار بیماری می شوند و ممکن است روزهای نامناسبی را سپری کنند.

,

شکیبا گفت: پزشک ،ماما و پرستار در مرز خسروی مستقر خواهند شد و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی برنامه های مناسبی دارد.

,

هومن رفیعی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد تر بسیاری از زائران علاقمند هستند مرز خسروی را برای مراسم اربعین انتخاب کنند وقطعا امسال با استقبال وسیع مردم روبه رو هستیم بنابراین باید زیر ساخت های مناسبی در مرز ایجاد شود.

,

وی افزود: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی در حال طراحی سیستمی است که مدیران و مسئولان علوم پزشکی به واسطه آن می‌توانند جایگاه استقرار نیروهای درمانی را رصد و در جریان خدمات و نیازمندیها قرار بگیرند.

,

رفیعی خاطر نشان کرد: علاوه براین با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت برنامه هایی در خصوص تاب آوری بیشتر نیروهای درمانی و بهداشتی در دست اجرا است و امیدواریم بتوانیم به شایستگی پذیرای مهمانان ابا عبدالله الحسین(ع) باشیم و به آنها خدمت کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه