اخبار داغ

اقدامی امیدآفرین؛

زندانیان در ندامتگاه‌های البرز هم چرخ زندگی را می‌چرخانند/ اجرای سند تحول قضائی با اشتغال ۱۳۰ مددجو در اشتهارد

زندانیان در ندامتگاه‌های البرز هم چرخ زندگی را می‌چرخانند/ اجرای سند تحول قضائی با اشتغال ۱۳۰ مددجو در اشتهارد
گام بلند دستگاه قضا برای پیشگیری از جرم و کاهش آمار زندانیان این روزها اتفاقات خوبی را در البرز رقم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، گام بلند دستگاه قضا برای پیشگیری از جرم و کاهش آمار زندانیان این روزها اتفاقات خوبی را در البرز رقم زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
کسانی که چرخ روزگار و مشکلات زندگی آنها را روانه حبس کرده است در کارگاه ها به کار مشغول می شوند تا در ندامتگاه هم نان آور خانواده باشند.
,
 
,
غالب زندانیان نبود شغل و درآمد ثابت را بهانه ای برای اقدامات مجرمانه خود عنوان می کنند، اما قوه قضائیه فرصت کار را برای آنها فراهم کرده است. 
,
 
,
نگاه یکسان کارفرمایان در این طرح زمینه بازگشت راحت تر این افراد را به جامعه فراهم خواهد کرد، کسانی که آمده اند تا دست زندانیان را بگیرند.
,
 
,
هنرمند پور مدیر عامل یک شرکت تولیدی در نظرآباد به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ هدف ما این است که زندانیان پس از محکومیت جذب کار شوند.
,
 
,
امنیت شغلی مقوله دیگری است که کارفرمایان البرز آن را دنبال می کنند تا زندانیان را به روزهای عادی ، سراسر امید و کانون خانواده شان بازگردانند.
,
 
,
, ,
 
,
فاضلی هریکندی رئیس دادگستری البرز معتقد است اشتغال زندانی خارج از محیط زندان حس اعتماد بین کارگر و کارفرما را برای ادامه کار ایجاد می کند.
,
 
,
وی ادامه داد با توجه به اینکه کارفرمایان به نیروی کار نیاز دارند، پس از محکومیت هم با شناختی که از زندانی دارند زمینه اشتغال وی را فراهم می کنند.
,
 
,
این اقدام یکی از برنامه های سند تحول قضائی در راستای تحقق تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی است که البرز اجرای برش استانی آن را به عهده دارد. 
,
 
,
بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان البرز فعالیت دارند که بخش عمده ای از آنها نیازمند پرسنل و نیروی کار هستند تا چرخ تولید بچرخد.
,
 
,
با اشتغال زندانیان جرائم غیرعمد انتظار می رود مشکل صنعتگران در این بخش حل شود که البته در حال حاضر ۱۳۰ مددجو در اشتهارد شاغل شده اند.

 
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه