اخبار داغ

گزارشی از یک اقدام دانش‌بنیان؛

البرز با ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی انحصار تولید آمریکا و کانادا را شکست/ ارزآوری ۷ میلیون دلاری و قطع وابستگی با همت جوانان ایرانی

البرز با ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی انحصار تولید آمریکا و کانادا را شکست/ ارزآوری ۷ میلیون دلاری و قطع وابستگی با همت جوانان ایرانی
یک شرکت دانش بنیان در استان البرز با ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز علاوه بر خودکفایی و قطع وابستگی موجب ارزآوری ۷ میلیون دلاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، درست زمانی که کرونا دامن کرج و کشور را گرفت، جوانان شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا دست به کار شدند.
آنها برای خودکفایی محصولی به تکاپو افتادند که ادامه نفس هموطنانمان وابسته به آن بود، موضوعی که معاون تولید شرکت در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید.

پیام شیخ الاسلام زاده می گوید؛ توانستیم ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز کانتینری را در ظرفیت های ۴۰۰ لیتر و ۶۰۰ لیتر در دقیقه را در مدت یک سال تولید کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز بر اساس درصد خلوص ۹۳ درصدی تائیده سازمان استاندارد را هم از آن خود کرده است تا تلاش های ما به ثمر بنشیند.

مسعود بیاتی مدیر ارتباطات شرکت هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ دستگاه مذکور اولین دستگاهی در کشور است که در یک کانتینر ۲۰ فوتی تعبیه شد.

بازدهی بالای عملیات، خلوص دقیق، ایمنی، ضریب اطمینان بالا و سهولت در جابجایی از مهم ترین ویژگی های دستگاه ساخته شده مذکور در البرز است.

علی حضرتی کارشناس شرکت هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ دستگاه اکسیژن ساز در محوطه باز بیمارستان ها نصب و مخاطرات نشتی آن کم است.

دستگاه اکسیژن ساز کانتینری با دو سوم قیمت نمونه خارجی طراحی و ساخته شده و ۳۰ هزار یورو در هر دستگاه صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

دستگاه مذکور توسط کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، ایتالیا و کانادا ساخته شده است، اما نمونه های قبلی در کانتینرهای ۴۰ فوتی جاسازی شده بود.

اما دستگاه تولید شده ایرانی نصف فضای مذکور را به خود اختصاص داده و همان میزان اکسیژن نمونه خارجی را می تواند تولید و به ۳۰ بیمار اکسیژن رسانی کند.

در این فناوری ملکول های هوا به وسیله جاذب های متخلخل سطحی جداسازی و پس از جداشدن سطح جاذب، فرایند احیاء از طریق کاهش فشار انجام می شود.

با تلاش جوانان البرز دیگر خبری از واردات و وابستگی نیست چرا که شرکت مذکور می توان سالیانه ۲۰۰ نمونه از دستگاه را ساخته و با صادرات آن ۷ میلیون دلار ارزآوری کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه