اخبار داغ

ظهره‌وند در گفت‌وگو با دانا:

دولت سیزدهم ابتکار مذاکرات را در دست گرفته است/ روحانی به بهانه برجام ظرفیت های داخلی را نادیده گرفت

دولت سیزدهم ابتکار مذاکرات را در دست گرفته است/ روحانی به بهانه برجام ظرفیت های داخلی را نادیده گرفت
سفیر اسبق ایران در ایتالیا با بیان اینکه دولت دوازدهم معامله ای را در دستور کار قرار دادند که به بهانه برجام ظرفیت های داخلی را نادیده گرفتند گفت: رویکرد دولت سیزدهم پرهیز از توهم زدگی و تکیه بر توان داخل و پتانسیل های منطقه ای است.
[

«ابوالفضل ظهره وند»،سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه سیاست جدید در دولت سیزدهم پرهیز از اتکا به برجام و مذاکره با غرب است گفت: 5 روز مذاکره در وین این را نشان دادکه دولت اقتصاد کشور را به برجام گره نزده است به طوری که کاهش قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر تایید کننده این ادعاست؛ هر چند غرب تلاش می کند وابستگی اقتصاد ایران به غرب و مذاکرات را همواره به عنوان یک موضوع اولویت دار حفظ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم نگاه به برجام متفاوت از نگاه غرب به این توافق است تصریح کرد: غرب به خوبی می داند که برجام حل کننده مشکلات موجود نیست، این پروژه به هر دلیلی متوقف شد و دولت سیزدهم نیز با این ساختار حاضر تحت هیچ شرایطی حاضر به اجرایی کردن آن نیست.

,

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا با بیان اینکه غرب برجام را صرفا برای حل مسائل هسته ای دنبال نمی کند بلکه به دنبال آن است که بعد از این توافق مذاکرات جامع را پی ریزی کند عنوان کرد: برخی تصور می کنند با اجرای برجام قرار است میلیاردها دلار پول به کشور وارد شود در حالی که غرب هرگز به فکر چنین معامله ای نیست.

,

ظهره وند با بیان اینکه در طول یک سال گذشته شاهد افزایش صادرات در کشور بودیم و این ناشی از تقویت دیپلماسی منطقه ای بوده است تاکید کرد: دولت سیزدهم نشان داد که ظرفیت های ما در داخل کشور و منطقه است، تحریکات دیپلماتیک طی هفته های اخیر این مسئله را به خوبی نشان داد.

,

وی با اشاره به اینکه اشتباه محاسباتی غرب در اوکراین موجب شد که امروز آمریکا و اروپا خسارت های بسیاری را متحمل شوند ادامه داد: غرب امروز به فکر تامین نیاز خود به انرژی است و تلاش می کند به بهانه برجام با امتیاز حداقلی نیاز خود را از طریق ایران برآورده کند.

,

ظهره وند با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی می تواند به عنوان یک قدرت منطقه ای در کنار روسیه و چین اثرات مهم و استراتژیکی داشته باشد تاکید کرد: هدف غرب این است که با منفعل نگه داشتن ایران حل مشکلات اقتصادی ایران را شرطی کند در حالی که اگر حقیقتا با ایران مشکلی ندارد به دنبال راهکار است از طریق شورای اروپا و کنگره آمریکا تحریم ها را لغو کرده تا ایران نیز تعهدات خود را عملیاتی کند.

,

سفیر سابق ایران در افغانستان و ایتالیا با اشاره به اینکه بازی غرب برای فشار به ملت ایران است عنوان کرد: آمریکا تا به امروز بر سر میز برجام هم آورده ای نداشت و فقط متوسل به زور شد، این چه معامله ای است که می خواهند یک کشور را که 40 سال مقاومت کرده زیربار فشار حاضر به پذیزش هر شرط و تعهدی کنند.

,

وی با بیان اینکه ایران باید یک بار برای همیشه باور کند غرب وجود ندارد که معادلات منطقه ای براساس میل او ترتیب داده شود ادامه داد: ایران پتانسیلی دارد که نه غرب و نه شرق به آن دسترسی ندارد و آن موقعیت ژئوپولتیک است، چیزی که غرب با آن مشکل دارد همین موقعیت ژئوپولتیک است.

,

ظهره وند با بیان اینکه دولت دوازدهم معامله ای را در دستور کار قرار داد و به بهانه برجام ظرفیت های داخلی را نادیده گرفتند خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم پرهیز از توهم زدگی و تکیه بر توان داخل و پتانسیل های منطقه ای است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه