اخبار داغ

۱۱ پیشنهاد اجرایی وزارت علوم به شورای عالی اشتغال

۱۱ پیشنهاد اجرایی وزارت علوم به شورای عالی اشتغال
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: در راستای بهبود اشتغال فارغ التحصیلان وزارت علوم ۱۱ پیشنهاد اجرایی به همراه ریزمحورهای آن آماده کرده و آن را به وزارت کار تحویل داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدسعید سیف با اشاره به اهتمام وزارت علوم برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی به «مهر» گفت: معاونت پژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت در تلاش است با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌هایی را برای بهبود دوره‌های کارآموزی، کارورزی و هدایت شغلی داشته باشد؛ چرا که قطعاً خروجی این تلاش‌ها منجر به افزایش آمار اشتغال فارغ التحصیلان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره به اینکه این دفتر برنامه‌هایی را در راستای افزایش اشتغال زایی دانشجویان در دستور کار خود قرار داده است، افزود: یکی از چالش‌های مهم در نظام آموزش عالی کشور، عدم توازن در تأمین نیروی انسانی، تناسب آموخته‌ها با نیازهای کشور و عدم اشتغال مناسب دانش‌آموختگان دانشگاهی است.
,
 
,
وی افزود: در همین راستا در دانشگاه‌ها دفاتری تحت عنوان دفتر هدایت و مشاوره شغلی جهت مشاوره اشتغال، کارآفرینی، فعالیت‌های دانش بنیان، تدوین طرح کسب و کار و برگزاری دوره‌های مهارت افزایی در گروه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه تأسیس شده است. در سال‌های اخیر ۴۰ مرکز هدایت شغلی و کاریابی در دانشگاه‌ها ایجاد شد و حمایت‌های مالی اولیه از آنها صورت گرفت که گسترش این مراکز در دستور کار قرار دارد.
,
 
,
سیف یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه را برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: در راستای افزایش نرخ اشتغال و توسعه مهارت‌های فردی دانشجویان، در سال‌های اخیر بیش از ۸ هزار دوره مهارت افزایی در دانشگاه‌ها برگزار شده است.
,
 
,
این مقام مسئول وزارت علوم با تاکید بر اینکه انتظار داریم وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مثل وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت کار و … اهتمام و توجه بیشتری در راستای بهبود اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشند، گفت: در راستای بهبود اشتغال فارغ التحصیلان وزارت علوم ۱۱ پیشنهاد اجرایی به همراه ریزمحورهای آن آماده کرده و آن را به وزارت کار تحویل داده است تا در صورت لزوم این محورها در شورای عالی اشتغال مطرح و در دستور کار قرار گیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: ضرورت تدوین اطلاعات و آمار بازار کار به صورت مستمر و دقیق، بازنگری و متناسب سازی مستمر برنامه‌های درسی، پایش مستمر وضعیت اشتغال دانش آموختگان، ارائه مشاوره‌های شغلی در حوزه‌های تخصصی مختلف و ساماندهی و افزایش کیفیت دوره‌های کارآموزی و کارورزی از جمله پیشنهادات وزارت علوم به شورای عالی اشتغال به شمار می‌رود.
,
 
,
سیف تدوین مهارت‌های شغلی متناسب با مشاغل مختلف، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی مشترک دانشگاه و صنعت متناسب با نیاز بازار کار، برگزاری بازدیدهای تخصصی با همکاری صنایع و بنگاه‌های تخصصی، اطلاع رسانی مستمر فرصت‌های شغلی، برگزاری نمایشگاه‌های کار و معرفی مشاغل، ارتقای شایستگی حرفه‌ای دانش آموختگان و آشنایی با شرایط بازار کار را از دیگر محورهای پیشنهادی این وزارتخانه عنوان کرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه