اخبار داغ

گزارشی از فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت؛

بازار داغ کلاس های ورزشی در تابستان/ تحرک و نشاط در فضاهای ورزشی

بازار داغ کلاس های ورزشی در تابستان/ تحرک و نشاط در فضاهای ورزشی
بعد از گذشت دو تابستان سکوت در فضاهای ورزشی تابستانی متفاوت شروع شده و گرایش خانواده‌ها به ثبت‌نام در کلاس‌های ورزشی برای فرزندانشان بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می خورد اما دراین‌بین، خانواده‌هایی هستند که نگرانی‌هایی بابت نظارت ها، کلاس‌ها و هزینه‌های شرکت در آن دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، فضاهای ورزشی استان خراسان جنوبی مملو از ورزشکاران قد و نیم قد است که چشم به حرکات مربی دوخته‌اند تا بتوانند روزی پا جای او بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

بعد از دو تابستان سخت با شرایط کرونایی که شرایط برای برگزاری کلاس‌های ورزشی مهیا نبود و بیشتر کلاس های ورزشی از طریق فضای مجازی برگزار می شد، که هیچ زمانی قابل مقایسه با فضای حقیقی نیست. خوشبختانه با عنایت پروردگار در شرایطی عادی وارد تابستان ۱۴۰۱ شدیم وضعیتی که هیچ محدودیتی برای حضور کودکان و نوجوانان در کلاس های ورزشی وجود ندارد.

,

گزارش میدانی خبرنگار خاورستان هم حکایت از استقبال بی نظیر از رشته های مختلف ورزشی در شهر بیرجند دارد،طوری که در برخی از رشته ها ظرفیت ها تکمیل و مربی ها مجبور شدند چند شیفت دیگر هم اضافه کنند، البته ای‌کاش در طول سال استمرار و هزینه‌ی ثبت‌نام آن جای ثابتی در سبد هزینه خانواده‌ها پیدا کند تا شاید ساعتی کودکان امروزی ساعتی را از فضای مجازی فاصله بگیرند.

,

در این بین خانواده هایی هم هستند که نگرانی‌هایی بابت نظارت ها، کلاس‌ها و هزینه‌های شرکت در آن دارند.

,

محمودی مادر دو فرزند خردسال به خبرنگار خاورستان گفت: با این که سالن ها دولتی است اما باز هم هزینه ها بالا است و با توجه به توزیع ناعادلانه فضاهای ورزشی در شهر بیرجند هزینه های رفت و آمد برای بچه‌ها است.

,

به گفته وی کلاس های ورزشی با هزینه کم در مساجد است ولی استاندارد و محیط مناسب نیست.

,

ناصری یکی دیگر از والدین هم از شلوغی دوره های آموزشی و تاثیر آن بر کیفیت آموزش گلایه کرد و گفت: با توجه به هزینه ها باید نرم کلاس های ورزشی مشخص شود و بیشتر از آن پذیرش نکنند، چون این شرایط که به طور قطع در کیفیت کلاس ها تاثیر خواهد گذاشت.

,

یکی دیگر از شهروندان هم از نبود نظارت ها بر عملکرد باشگاه ها گلایه کرد و گفت: برخی از باشگاه ها به نرخ های تعیین شده توجه نمی کنند و هر جور که تمایل دارند از ورزشکار پول می گیرند که باید نظارت ها بر عملکرد آن ها بیشتر شود.

,

۱۱ پایگاه ورزشی

, ۱۱ پایگاه ورزشی , ۱۱ پایگاه ورزشی ,

اسلامی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گزارش کاملی از برنامه ریزی های ورزش و جوانان برای کلاس های ورزشی در تابستان ارائه کرد و به خبرنگار خاورستان گفت: برنامه های اوقات فراغت در اداره کل ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش همگانی، روستایی و عشایری و قهرمانی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود.

, خاورستان ,

به گفته وی ۱۱ پایگاه اصلی در ۱۱ شهرستان با برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های مختلف ورزشی بر اساس فعال بودن آن در شهرستان ها، کلاس های باشگاه های ورزشی و مدارس ورزش در دستور کار قرار دارد.

,

وی برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های مختلف ورزشی، برگزاری جشنواره ها و همایش های ورزشی ، پیاده روی، کوهپیمایی و کوهنوردی، برنامه های خانواده محور ، سلامت محور و محله محور را در لیست برنامه ها گنجاند و افزود:فستیوال بازی و کودک،برگزاری پویش های استانی در رابطه با اصلاح سبک زندگی و توسعه ورزش همگانی،ترویج بازی های بومی و محلی توجه به مناطق روستایی، عشایری، مرزی و حاشیه نشین، گردشگری ورزشی با رویکرد کویر،روستا و طبیعت و مسابقات مینی فوتبال جام پرچم ویژه روستائیان از دیگر برنامه ها فصل تابستان است .

,

وی اظهار داشت:اجرای طرح های ملی جام نشاط و تندرستی، فراغت بانوان با ورزش، طبیعت گردی ورزشی خانواده ، لیگ آمادگی جسمانی ، استعدادیابی ورزشی و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه ها است.

,

این مسئول در رابطه با نرخ های تعیین شده برای دوره های ورزشی نیز گفت:نرخ های تعیین شده جهت شرکت در کلاس های ورزشی در هر رشته با توجه به نظرات کارشناسی در هر رشته و مجوز افزایش نرخ پس از بررسی با حضور نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت ، نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی و نماینده باشگاهها در کمیسیون تنظیم بازار تصویب و به باشگاه ها ابلاغ شده است و هرگونه افزایش و یا کاهش در نرخ های اعلام شده منوط به طرح در کمیسیون فرعی ماده ع اداره کل و کمیسیون تنظیم بازار می باشد.

,

اسلامی افزود: نرخنامه به همه شهرستان ها برای اعلام به باشگاه ها و هیئت های ورزشی و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است و در صورت گزارش هرگونه تخلف به ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها موضوع پیگیری خواهد شد.

,

تخلفات گزارش شود

, تخلفات گزارش شود , تخلفات گزارش شود ,

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در رابطه با نظارت بر عملکرد باشگاه های ورزشی نیز گفت: رسیدگی به تخلفات باشگاه های ورزشی، حوزه رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان و امور باشگاه های ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها است که مسئول رسیدگی به شکایات ، نظارت و بازدید در این حوزه را بر عهده دارند که در صورت درخواست کتبی شکایت و برطرف نشدن موضوع توسط مراجع ذکر شده ، مورد شکایت
توسط امور باشگاه های ادارات کل و در کمیسیون فرعی ماده ۵ استان مطرح و موضوع بر اساس قوانین و مقرارت پیگیری خواهد شد.

,
,

دوره ورزشی با مربی کارت دار

, دوره ورزشی با مربی کارت دار, دوره ورزشی با مربی کارت دار,

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در رابطه با برگزاری کلاس های ورزشی در مساجد تاکید کرد:توجه به ورزش در تمامی نقاط استان مد نظر است اما به لحاظ قانونی انجام هرگونه فعالیت ورزشی در هر مکانی نیاز به گرفتن مجوز از سامانه m5 دارد و حتما باید همه فعالیت های ورزشی با حضور مربی کارت دار انجام شود که در صورت داشتن همه شرایط فوق و با توجه به میزان اعتبارات تخصیص داده شده برنامه ریزی می شود.

,

اسلامی در پاسخ به این سئوال که امکانات ورزشی در جنوب شهر وجود دارد و شمال شهر و روستاهای حاشیه کمترین امکانات را در اختیار دارند در این رابطه برای تابستان پیش بینی برگزاری دوره های ورزشی با همکاری سایر سازمان ها در این نقاط را داشته اید نیز گفت:برای احداث هر سالن ورزشی باید حتما مکان یابی و نیازسنجی انجام شود که در حال حاضر باید از همین میزان ظرفیت زیرساخت ها در سطح استان برای اوقات فراغت استفاده کرد.

,

به گفته وی در جلسه کارگروه اوقات فراغت، ورزش و جوانان که به ریاست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار گردید مقرر شد همه دستگاه های اجرایی در صورت داشتن فضای ورزشی ساعات بدون استفاده را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان برای برنامه ریزی در جهت توسعه ورزش همگانی قرار دهند و فضاهای ورزشی احصا و اعلام خواهد شد و همچنین از ظرفیت پارک ها و فضاهای شهری هم می توان استفاده کرد.

,

به گفته وی در روستاها باتوجه به زیرساخت موجود زمین های چمن مصنوعی، زمین های ساحلی، خانه های ورزش روستایی و ظرفیت سایر دستگاه ها برای استفاده در دستور کار قرار دارد.

,

استقبال پرشور 

, استقبال پرشور , استقبال پرشور ,

وی در مجموع استقبال از کلاس های ورزشی را پرشور بیان کرد و افزود: با توجه به وقفه دوساله به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی از فعالیت های ورزشی تحت تاثیر قرار گرفت و خیلی از ورزشکاران به دلیل ممنوع بودن فعالیت رشته ورزشی متاسفانه از قهرمانی فاصله گرفتند .

,

به گفته اسلامی هم اکنون با شروع فعالیت ها از پایان سال قبل شاهد حضور ورزشکاران و سایر افراد در برنامه ها و رویدادهای مختلف ورزشی هستیم و با برگزاری دوره های آموزشی، کلاس های دانش افزایی توسط هیئت های ورزشی، استعدادیابی ورزشی، برگزاری مسابقات در نقاط مختلف استان بخش، روستا و شهرستان ها، انتخابی استان، برگزاری مسابقات منطقه ای، دوستانه، چندجانبه و .. شاهد شکوفایی دوباره ورزش هستیم.

,

وی افزود:هم چنین با برگزاری اردوهای تمرینی، حضور در میدان های کشوری و …، استفاده از باشگاه های بدنسازی و پایگاه قهرمانی، انجام تست های آمادگی جسمانی، حضور در لیگ های کشوری و مسابقات باشگاهی، حضور مربیان تیم های ملی در استان و … به دنبال افزایش کیفیت فعالیت های ورزشی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه