اخبار داغ

خدمتی که بیش از یک زیارت رفتن می‌توان به اجتماع عظیم اربعین کرد

خدمتی که بیش از یک زیارت رفتن می‌توان به اجتماع عظیم اربعین کرد
حضور در همایش عظیم اربعین که مسیر تحقق ظهور امام زمان است، یک مسأله بسیار مهم و بزرگ است اما این که بتوان زمینه حضور زائران بیشتری در این مسیر را فراهم کرد بالطبع اجری بسیار بزرگتر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حدود سه ماه دیگر اربعین حسینی و اجتماع عظیم مردمی در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین -علیه السّلام- فرا می‌رسد. رسم دیرینه‌ای که از سال وقوع حادثه عاشورا آغاز شده و تا امروز ادامه پیدا کرده است و البته 10 سالی است در سایه روشنگری علما، اهمیت آن به ویژه برای مردم ایران و برای مسأله ظهور روشن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اربعین مسیری است که از امام حسین آغاز شده و به حضرت بقیه الله الاعظم -روحی فداه- ختم می‌شود. در روایات داریم که امام مهدی -عجّل الله تعالی فرجه- بعد از ظهور خود را به عنوان منتقم خون جدش اباعبدالله الحسین(ع) معرفی می‌کند و در یک کلام شناخت آخرین حجت خدا بر روی زمین و کسب آمادگی زمین برای قیام امام غائب با شناخت امام حسین(ع) محقق می‌شود.

,

باید عالم حسین فاطمه را بشناسد تا آماده قیام فرزند او شود و تا این آمادگی به وجود نیاید، نه ظهوری رخ خواهد داد و نه قیامی. نه دنیا را عدل و داد فرا خواهد گرفت و نه بشر شکوفا شده و چه روح انسان‌ها و چه امکانات رفاهی و علوم بشری شکوفا نخواهد شد.

,

«اربعین» نقطه کلیدی ماجرا است. این اجتماع عظیم سدهای سانسور رسانه‌ای در دنیا را در هم شکسته، امپراتوری عظیم رسانه‌ای دنیا را کنار زده و نام حسین را به اذهان عالمیان و انسان‌هایی که مسخ رسانه‌ها شده‌اند می‌رساند. اربعین رازی است که به ظهور منجی عالم ختم می‌شود.

,

 

,

, ,

از حدود 10 سال قبل که ایرانیان متوجه اربعین حسینی شده و هر سال مصادف با این ایام به عراق سفر کرده و در جاده نجف-کربلا طی مسیر می‌کنند هر ساله جمعیت این همایش افزایش پیدا کرده و جمعیت ده‌ها میلیونی را در ایام اربعین پدید آورده است. میلیون‌ها نفر از ایران و کشورهای دیگر راهی نجف و کربلا شده و تلاش می‌کنند در ایام اربعین به این همایش عظیم بپیوندند.

,

کسانی که به این سفر نائل می‌آیند به ارزش آن پی برده و دوست دارند همه مردم جهان به آنجا رهسپار شوند. این که انسان خودش به این سفر برود که ارزش خاص خود را دارد ولی این که زمینه سفر چندین نفر دیگر به این سفر را مهیا کند نیز ارزشی چند برابر خواهد داشت.

,

جمعیت عظیمی که در ایام اربعین راهی عراق می‌شوند نیاز به امکانات اولیه و حداقلی برای خورد و خوراک و استراحت و اقامت دارند. هر چند خود مردم عراق سخاوتمندانه با راه اندازی مواکبی در مسیر کربلا تلاش می‌کنند این امکانات را مهیا کنند اما در سال‌های اخیر رشد جمعیت به حدی بوده است که این مواکب پاسخگو نیست و با توجه به روند صعودی بیش از پیش رشد جمعیت و البته نیازهای جدیدی که زوار جدید اربعین دارند، نیاز به راه اندازی مواکب بیشتر با امکانات بیشتر ضروری است تا جایی که راه اندازی موکبی که تنها آب سرد خالی دست زائران اباعبدالله -علیه السلام- بدهد نیز امروز نیاز همایش اربعین است.

,

قطعاً اربعین امسال جمعیت بسیار بیشتر از چند سال قبل بوده و سال آینده با ضریب بالایی از امسال هم بیشتر خواهد شد. این جمعیت نیاز به آب و غذا و محل استراحت دارند و عاشقان اباعبدالله و منتظران ظهور امام زمان می‌توانند با تدارک این امکانات در قالب موکب‌هایی زمینه استقبال بیشتر مردم از همایش اربعین و زمینه حضور جمعیت بیشتری را فراهم کنند.

,

 

,

, ,

این مواکب در چند نقطه کارایی داشته و راه اندازی آن‌ها ضرورت دارد. اولین نقطه شهر کربلا است که با ازدحام جمعیت میلیونی زوار مواجه می‌شود. شهر نجف و مسیر نجف-کربلا هم نقطه دیگری است که راه اندازی موکب برای ارائه خدمات بسیار به کار آمده و مورد نیاز است.

,

نقطه دیگر برای راه اندازی موکب جاده‌های منتهی به مرزهای عراق در داخل کشورمان و نقاط مرزی است که معمولاً در ایام اربعین با ازدحام جمعیت روبرو شده و امکانات موجود در این نقاط پاسخگوی کامل نیازهای زوار نیست. مواکبی نظیر اقامتگاه، راهنمای و پذیرایی بسیار می‌تواند به زوار یاری دهنده باشد.

,

نقطه دیگر اما که بسیار مورد غفلت واقع شده است، مرزهای شرقی کشور و نقاطی است که شیعیان پاکستانی به قصد حضور در مراسم اربعین از آن جا وارد کشور ما شده و سپس راهی عراق می‌شوند. این زائران اباعبدالله مسیر طولانی را باید طی کنند تا خود را به نجف برسانند و معمولاً هنگامی که برای این منظور قصد می‌کنند با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند و به عنوان مثال توسط تکفیری‌های دولتی یا غیره هنگام خروج از کشورشان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و بعد از ورود به کشور ما هم، در بیابان‌های داغ سیستان و بلوچستان بسیار با مشکل روبرو می‌شوند.

,

راه اندازی مواکبی در این نقاط مانند مرز میرجاوه و ارائه خدمات به زائران پاکستانی هم به شدت مورد نیاز بوده و هم اگر خالصانه صورت پذیرد قطعا ثواب و اجری کمتر از خدمت به زوار اباعبدالله در کربلا نخواهد داشت.

,

حدود سه ماه تا اربعین حسینی زمان باقی است و در این مدت می‌توان با جمع آوری کمک‌ها و نذورات، مهیای راه اندازی موکبی در یکی از نقاط مذکور شد و در ثواب پیاده روی و حضور زواری که به واسطه زمینه‌سازی انجام شده با موکب ما در این مسیر قدم بر می‌دارند شریک شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه