اخبار داغ

مسیر و روند تیم ملی اگر دلخواه فدراسیون باشد، جای بحثی نیست؛

آرزومندی: ۲ بازی سخت مقابل قزاقستان و سوریه داریم اما محکوم به بُرد نیستیم/ باید در تیم ملی بسکتبال تغییرنسل می‌دادیم

آرزومندی: ۲ بازی سخت مقابل قزاقستان و سوریه داریم اما محکوم به بُرد نیستیم/ باید در تیم ملی بسکتبال تغییرنسل می‌دادیم
مربی و کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: ۲ بازی سخت مقابل قزاقستان و سوریه آن هم در حلب با آن جو تماشاگران سوری در پیش خواهیم داشت که فشارها را روی ما افزایش می‌دهد. ما محکوم به بُرد نیستیم.
[
علی آرزومندی؛ مربی و کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون نخستین اردوی تیم ملی با ترکیب جدید کادرفنی اظهار داشت: سرمربی جدید به تیم ملی آمده و باید به او زمان کافی داد تا او بتواند تفکرات و برنامه‌هایش را در تیم ملی پیاده کند. در راستای منویات فدراسیون تغییراتی هم در سیستم و هم در تیم ملی رخ داده.
,
 
,
وی در ادامه بیان داشت: نیاز به تغییرنسل در ترکیب تیم ملی به وفور احساس می‌شد و علت انتخاب سعید ارمغانی هم به همان سمت و سوست. الان که به بازی‌های اخیر نگاه می‌کنیم؛ نتیجه‌گرایی نیست و زمان بازی بین بازیکنان مختلف تقسیم شده.
,
 
,
آرزومندی درباره وقوع آزمون و خطا در تیم ملی عنوان داشت: به نظر من این نوعی محک زدن تیم ملی و مختضات بازیکن‌هاست تا سرمربی به شناخت کافی برسد. زمان باید به همه بازیکنان برسد و نباید چیزی یا کسی را الان قضاوت کرد. جریانی مرتب و بانظم در تیم ملی شکل گرفته و نظر مشترک بازیکنان هم رضایت از اردوی تیم و شرایط جدید تاکنون بوده.
,
 
,
کارشناس بسکتبال کشورمان تصریح داشت: حتماً باید این تغییرنسل رخ می‌داد و ضررفایده‌اش هم باید پرداخت شود. اگر این کار را نکنیم؛ از بسکتبال آسیا هم عقب می‌افتیم چرا که ژاپن برای مثال الان ۲ بازیکن در NBA دارد و سایر تیم‌ها هم سطح‌شان را خیلی بالا برده‌اند. اگر با سرعت توسعه و پیشرفت بسکتبال در قاره پیش نرویم، آسیب‌ها زیادی می‌بینیم.
,
 
,
او درمورد مسابقات پنجره آتی اذعان داشت: روند تیم مهم است؛ نه برد و باخت. ۲ بازی سخت مقابل قزاقستان و سوریه آن هم در حلب با آن جو تماشاگران سوری در پیش خواهیم داشت که فشارها را روی ما افزایش می‌دهد. ما محکوم به بُرد نیستیم و نباید نتیجه‌گرا نگریست.
,
 
,
این مربی بسکتبال در ادامه تأکید داشت: مسیر و روند تیم ملی اگر دلخواه فدراسیون باشد، جای بحثی نیست. ما که به کاپ آسیایی به رغم چند باخت هم صعود می‌کنیم اما تیم ملی باید به آن ترکیب دلخواه سرمربی و نتیجه پایانی پس از محک دست یابد.
,
 
,
آرزومندی در رابطه با توجه فدراسیون به تیم‌های پایه خاطرنشان ساخت: تیم ملی در پایان یک مسیر قرار گرفته و پروسه توسعه و پشتوانه باید از پایه‌ها و حداقل ۵، ۶ سال قبل‌تر از ۲۰ سالگی بازیکن باشد. باید خوب به پایه‌ها توجه شود و از یک سیکل درست بازیکن به تیم ملی برسد. هر چه مسابقات پایه‌ها بهتر و بیشتر باشد، به موفقیت تیم ملی کمک بیشتری خواهد شد.
,
 
,
وی نهایتاً درباره اداره ساختار فدراسیون بدون دبیرکل و افتادن فشارها روی دوش رئیس گفت: سؤال من هم هست ولی حتماً مسائلی بوده. اطلاعی ندارم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه