اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی:

خانواده‌ها نقش بسزایی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارند/ فروش علنی مواد مخدر در پارک‌های استان البرز

خانواده‌ها نقش بسزایی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارند/ فروش علنی مواد مخدر در پارک‌های استان البرز
اعظم هدایتی گفت: اعتیاد به مواد مخدر و کاهش سن ابتلا به این بلای خانمان سوز، آسیب جهانی است و امروز قشر جوان و نوجوان نیز درگیر آن شده که باید با آموزش و آگاه‌سازی مانع از گسترش آن شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم هدایتی کارشناس مسائل اجتماعی به مناسبت ۵ تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اعتیاد به مواد مخدر مهمترین دغدغه فکری و از آسیب های اجتماعی بیشتر جوامع از جمله ایران است زیرا اعتیاد علاوه بر آسیب های جسمی و روحی و روانی، آسیب های طلاق، بزهکاری و بیکاری را افزایش می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر و کاهش سن ابتلا به این بلای خانمان سوز آسیبی جهانی است و امروز قشر جوان و نوجوان نیز درگیر آن شده که باید با آموزش و آگاه سازی مانع از گسترش آن شویم.
,
 
,
هدایتی افزود: مهمترین اقدام پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر آموزش و انجام کارهای فرهنگی فاخر و توزیع گسترده آن در فضای مجازی است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: هر چه سطح فرهنگی و دانش مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر بالاتر باشد میزان درگیری‌ آنها به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.
,
 
,
, ,
 
,
وی گفت: همنشینی با افراد ناسالم و مصرف کننده مواد مخدر یکی از مهمترین عامل گرفتار شدن نوجوانان و جوانان در دام اعتیاد است.
,
 
,
هدایتی ادامه داد: امروز وقتی در سطح شهر رفت و آمد می کنیم نوجوانان و جوانان بسیاری را می بینیم که به راحتی سیگار و قلیان می کشند، قبح این آسیب ها در جامعه ریخته شده و زنگ خطر جدی است.
,
 
,
وی افزود: برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی مبارزه با اعتیاد نباید به این روز منتهی شود زیرا این مهم نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است.
,
 
,
این کارشناس خاطرنشان کرد: مسئولین استانی کافی است در پارک های استان البرز رفت و آمد کنند و ببینند به راحتی فروش مواد مخدر انجام و به صورت کاملا آشکارا مصرف می شود.
,
 
,
هدایتی ادامه داد: باید جلوی این آسیب های مخرب و خانمان سوز گرفته شود، در برخی از خیابان های پر رفت و آمد کرج دختران و پسران پا به پای هم در یک مکان عمومی به راحتی مواد مخدر مصرف می کنند و هیچ ارگانی جلودار آنها نیست.
,
 
,
وی در خاتمه تصریح کرد: باید آسیب اجتماعی اعتیاد به یک دغدغه مهم در جامعه و بین خانواده‌ها تبدیل شود و با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را با آسیب های اعتیاد آشنا کرد.
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه