اخبار داغ

"امید" در نقطه کانونی حملات دشمن قرار دارد؛

از تکرار سناریوی "القای یأس" تا نشانه گرفتن "خودباوری"/ امید آفرینی برگرفته از متن دین اسلام است

از تکرار سناریوی "القای یأس" تا نشانه گرفتن "خودباوری"/ امید آفرینی برگرفته از متن دین اسلام است
القای یأس و ناامیدی، همواره یکی از سناریوهای مهم دشمنان، در مبارزه با انقلاب اسلامی و با هدف از بین بردن روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران بوده است؛ علم به این واقعیت، باید ما را به گوش سپردن به فرامین و رهنمودهای امامین انقلاب سوق دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، همواره در بیانات مقام معظم رهبری شاهد توجه دادن به کلید واژه‌هایی چون "امیدآفرینی"، "اعتماد"، "خودباوری" و... بوده ایم که البته این مبانی اصولی برگرفته از مکتب اسلام و سیاست های انقلاب اسلامی ایران است و نادیده انگاشتن چنین گزاره هایی، پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در مقابل، دشمنان انقلاب اسلامی ایران هم تمام توان خود را برای القای "یاس و نامیدی"، "از بین بردن اعتماد" و "خودباوری" به کار برده اند تا رفته رفته پایه های دستیابی به پیروزی ها و موفقیت های بزرگ این نظام مقدس را سست و لرزان کنند؛ برهمین مبنا گوش سپردن به بیانات رهبر فرزانه انقلاب سبب نقش بر آب شدن توطئه های آنها خواهد شد.

,

, ,

امید آفرینی برگرفته از متن دین اسلام است

, امید آفرینی برگرفته از متن دین اسلام است, امید آفرینی برگرفته از متن دین اسلام است,

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت:  در دیدگاه مقام معظم رهبری بالغ بر ۱۰ سال است که به موضوع امید اشاره شده و در ساختار مفهومی معظم له مورد تاکید قرار گرفته علت آن هم این است که امید از متن دین و اسلام گرفته شده و پیامبر اسلام(ص) به مسلمانان توصیه می کردند  به آینده امید داشته باشند درحالی که یاس از عنایت الهی هم کفر تلقی شده بنابراین اصولا امید پایداری انسان ها را افزایش می دهد و یکی از نعمتهای بزرگ الهی است که اگر میان مردم ایجاد شود می تواند منشا تلاش و فعالیت و برکت باشد.

,

وی افزود: مردم مایوس، نامید و بدون افق دید، دچار بی صبری می شوند، کار نمی کنند و مانع کارهای دیگران می شوند درحالی که انسانهای امیدوار خود روبه جلو حرکت می کنند و مسئولان را دنبال خود می کشانند بنابراین امید در مردم موجب احساس نشاط و عامل پیشرفت برای آینده کشور است.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از برنامه های دشمنان انقلاب اسلامی در راه اندازی جنگ نرم این است که امید مردم را نسبت به آینده از بین ببرند و خصوصا جوانان را نسبت به آینده نامید کنند تا جایی که جنگ آنها در جهت نامید کردن مردم طراحی شده است.

,

ترقی خاطرنشان کرد: در وصیتنامه حضرت امام خمینی(ره) نیز این مساله مورد تاکید قرار گرفته که یکی از عملیات ‌های روانی دشمن این است که مردم را مایوس و نامید کند و با راه اندازی جنگ روانی و تهدید سعی می کند ملت‌ها را از ادامه مبارزه برای آزادی های خود باز بدارد بنابراین مساله امید در ابعاد مختلف مورد تاکید رهبری بوده  است.

,

وی افزود: امید موجب اطمینان مردم از آینده برای عبور از مشکلات می شود و روان پریشی مردم را در اثر نامیدی و عدم توجه به آینده از بین می برد برهمین اساس خطر اصلی ایجاد شده توسط دشمن که افکار عمومی مردم به ویژه جوانان را تهدید می کند، نامید کردن نسبت به آینده انقلاب است.

,

ترقی تصریح کرد:  نامید سازی توسط دشمن سه تخریب را به وجود می آورد؛ تخریب وحدت ملی جامعه، تخریب باورهای کارساز و مقاومت بخش مردم و تخریب روح امید به آینده در ذهن مردم.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نامیدسازی در چندین جنبه تخریب را در جامعه پدید می آورد و موجب می شود ملت دچار ضعف شود و احساس خطری از دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم نداشته باشد.

,

ترقی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن سالها بر نامید کردن مردم معطوف شده تا آینده را مبهم، تیره و تار نشان دهد به گونه ای که مشخص نباشد آینده مثبتی برای ملت ما در اثر تداوم انقلاب اسلامی رقم خورده برهمین اساس ما باید تلاش وسیعی انجام دهیم تا از نامیدی مردم و نسل جوان پیشگیری کنیم و کارهای دشمنان مبنی بر ایجاد یاس در دلها و مایوس کردن جوانان نسبت به آینده را خنثی کنیم و البته راه خنثی کردن آن نیز در چند جنبه نهفته است؛ از بعد دینی و اسلامی، چنین جامعه ای منتظر منجی است که ترویج تفکر مهدویت را دنبال می کند پس این امید را در خود می پروراند که مصلح جهانی خواهد آمد و همه این مشکلات را رفع خواهد کرد و ما را به یک زندگی سراسر رفاه و آسایش در ابعاد مختلف خواهد رساند‌.

,

ترقی تصریح کرد: در حرکت امیدآفرینی برای جامعه تلاش کنیم توطئه های دشمن و طراحی های آنها را برای مردم تبیین کنیم که طبق اسناد و ادله واقعیت بینانه، وضعیت انقلاب اسلامی دارای آینده درخشانی است.

,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که کمترین بدهی خارجی را دارد درحالی که آمریکا ۱۵ تریلیون دلار بدهی خارجی دارد و کشورهای اروپایی کمتر از یک هزار میلیارد دلار بدهی خارجی ندارند در حالی که مجموع بدهی خارجب کشور ما به هشت میلیارد دلار می رسد. این یکی از نقاط بسیار امیدوارکننده آینده کشور میان کشورهای دنیا است.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سن توان و تلاش و فعالیت در کشور ما به طور متوسط ۳۳ سال است که نشان می دهد کشور ما کشوری جوان است و فاصله فراوانی تا پیر شدن دارد و می تواند با تلاش و کوشش به اهداف خود برسد پس هیچ دلیلی ندارد که از آینده و غلبه بر مشکلات نامید شویم.

,

وی افزود: باید توطئه های دشمنان برای مردم شفاف شود مبنی بر اینکه نامید سازی آنها مبنایی ندارد ثانیا دلایل روشنی در کشور داریم که می توان بر اساس آنها به آینده امیدوار بود و درمجموع روند فعلی کشور به سمت غلبه بر مشکلات، عبور از آن و دستیابی به وضعیت مطلوب به ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مررم هم در ایجاد این امید باید به ایفای نقش بپردازند و نخبگان سیاسی و اجتماعی هم باید تلاش کنند و امیدآفرینی را به عنوان یک اولویت اول در فعالیت‌های خود قرار دهند و هم دولت باید در راستای غلبه بر مشکلات و حل مسائل معیشتی مردم تلاش کند، به گونه ای که مردم احساس کنند روند، روبه رشد و در جهت حل مشکلات است پس دولت هم در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد  و باید وضعیت آینده را مشخص کند، تفاوت وضعیت گذشته و آینده را برای مردم تبیین کند، راه های دستیابی به این آینده مثبت رای برای مردم روشن کند.

,

ترقی تصریح کرد: افرادی که نامیدی را در جامعه گسترش دهند و سخنی بگویند که مردم نسبت به آینده نامید شوند مانند همین تحلیل‌های غلط و غیرواقعی که برخی از جریان های سیاسی انجام می دهد؛ کشور درحال رسیدن به بن بست است و اگر نتوانیم این مشکلات را حل کنیم از انقلاب چیزی باقی نمی ماند از جمله تحلیل های غلط و بچه گانه ای است که مطرح می شود و البته همه در حکم مایوس سازی مردم است.

,

وی افزود: این انقلاب صاحب دارد و حضرت ولیعصر(عج ا...)صاحب آن است و زمینه ساز حکومت ایشان است بنابراین بر مشکلات غلبه خواهیم کرد و همان گونه که مقام معظم بارها نسبت به آینده انقلاب اسلامی توضیحات خوب و شفافی ارائه کردند و اطمینان دارند که انقلاب اسلامی از همه این مشکلات عبور خواهد کرد دولت هم باید چنین باوری داشته باشد و بر اساس این باور تلاش و همت خود را مضاعف کند تا بر هرگونه یاس و ناامیدی غلبه پیدا کند.

,

, ,

تلاش دشمن برای القای ناامیدی از طریق سیاه نمایی

, تلاش دشمن برای القای ناامیدی از طریق سیاه نمایی, تلاش دشمن برای القای ناامیدی از طریق سیاه نمایی,

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: هر انسان منصفی  دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را می بیند تا جایی که امروز در عرصه های هسته ای، پزشکی، حوزه ارتباطات، صنعت، نفت، پتروشیمی و....  حرکت نظام روبه جلو است هرچند که مشکلات داخلی هم وجود دارد اما روبه جلو بودن منکر مشکلات نخواهد شد بلکه مشکلاتی وجود خواهد داشت که نظام هر روز در حرکت روبه جلو خود با آنها مواجه است‌.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این همه سیاه نمایی ها برای القای نامیدی و وارونه جلو دادن پیشرفت ها است.

,

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: بر اساس رسالتی که رهبر انقلاب از ما در حوزه جهاد تبیین می خواهد باید خدمات نظام را تبیین کنیم و زیرساخت‌های قبل از انقلاب را در حوزه های راه، راه روستایی، تعداد اتوبان، اجرای طرح هادی، گاز رسانی، در حوزه ارتباطات و در حوزه های متعدد ببینیم که در برخی از فاکتورها صفر بوده درحالی که امروزه در  برخی از این فاکتورها به بالای ۸۰ درصد میزان برخورداری رسیده ایم.

,

وی افزود: در کشوری هستیم که نعمتهای الهی در اختیار مردم قرار دارد و شاهد خدمات ارزنده نظام هستیم درحالی که منکر وجود گرفتاری هایی چون قرارگیری در شرایط تحریم و اعمال فشارهای سنگین در حوزه بین المللی برای به حاشیه راندن نظام نیستیم.

,

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات معیشتی، ناکارآمدی مدیران، تحریم، مسائل بانکی، وجود دارد اما در کلان قضیه، نظام جمهوری اسلامی ایران گردنه ها را در طول ۴۰ ساله پشت سرهم گذاشته و وضعیت آینده انقلاب هم امیدوار کننده است.

,

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: اینکه امروزه دشمن بر روی تبلیغات متمرکز شده و مخصوصا برای نسل جدید می خواهد نظام را ناکارآمد نشان دهد حاکی از آن است که آنها در حال انجام یک هدفگذاری برای القای نامیدی هستند.

,

وی افزود: طرح مباحثی چون جهاد تبیین توسط رهبر انقلاب از تیزبینی  معظم له نشان دارد تا بتوانیم آینده را درست تبیین کنیم و برای برخورداری از آینده ای روشن تلاش کنیم و بدانیم که تحریم ها اثرگذار نخواهد بود.

,

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: روزگاری افرادی چون ترامپ و ... می گفتند مردم ۴۰ سالگی انقلاب را نمی بینند درحالی که به زباله دانی تاریخ سپرده شدند و بایدن و امثال آن هم به زباله دانی تاریخ خواهند افتاد اما این نظام هم پوینده و بالنده به حرکت خود ادامه خواهد داد.

,

, ,

 

,

دشمن برای از بین بردن امید به موفقیت ایران، در تلاش است

, دشمن برای از بین بردن امید به موفقیت ایران، در تلاش است, دشمن برای از بین بردن امید به موفقیت ایران، در تلاش است,

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: دشمن برای اینکه بتواند جلوی پیشرفت کشوری را بگیرد به این نیاز دارد در وهله نخست خودباوری را از آن کشور بگیرد و برای تحقق این امر از دوره سلطه استعمار تلاش کرده اند.

,

وی افزود: همچنین دشمن تلاش کرده که اعتماد مردم به مردم، اعتماد مردم به دولت و دولت به مردم را از بین ببرد و امید به موفقیت را از مردم بگیرد که در آن صورت توانسته مانع حرکت روبه جلو آن ملت شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن بسیار سرمایه گذاری می کند تا خودباوری، اعتماد بین دولت و مردم و اعتماد متقابل بین اقشار مختلف و همچنین  امید به آینده را بگیرد درحالی که تجربه انقلاب نشان می دهد هرجا مردم اتحاد داشتند و به مدیریت اعتماد کردند و آنها را مورد حمایت قرار دادند و به پیروزی امید داشتند شاهد موفقیت های بزرگی در کشور بودیم و هرجا که این فاکتورها خدشه دار شد دچار ضعف شدیم.

,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: دلایل متعددی وجود دارد که باید در هرسه زمینه مثبت اندیشی کنیم؛ طبق آیه قرآن انسان اشد مخلوقات است البته می تواند از فرشتگان بالاتر یا از حیوانات پست تر هم باشد اما باید بدانیم در ما زمینه "اشرف مخلوقات بودن" وجود دارد پس تحت هیچ شرایطی نباید نسبت به غربی ها احساس کوچکی کنیم در واقع نه نژاد پرست هستیم که خود را نژادبرتر بدانیم و نه خود را نژاد پست تر می دانیم و نه دیگران را نژاد برتر یا پست تر می دانیم.

,

وی افزود: ایران کشوری بسیار وسیعتر از کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان است، از منابع نفت و گاز، معادن و سایر منابع ثروت به ویژه جمعیت ۸۶ میلیون نفری برخودار است که اگر این جمعیت به وظایف خود عمل کنند و سبک زندگی اقتصادی-فرهنگی شان را اصلاح کنند تحول بزرگی را در همه زمینه ها شاهد خواهیم بود و لازمه این حرکت امید به آینده است.

,

قدیری ابیانه تصریح کرد: اگر امید نباشد حرکت معنایی ندارد و دشمن به هرنحوی تلاش می کند این امید را از مردم بگیرد پس امید، اعتماد متقابل حکومت و مردم، مشارکت مردم، خودباوری و تلاش در مسیر صحیح از عوامل پیشرفت سریع و وسیع در کشور است حتی سازمان های بین المللی هم پیشرفت‌ها و رشد بسیار خوبی را برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده اند.

,

وی عنوان کرد: ما مظاهر مختلفی برای وضعیت خوب کشور داریم و نمونه آن را در دوران شیوع کرونا دیدیم به گونه ای که اکنون مرگ و میر کرونا در ایران یک رقمی شده گاهی صفر گاهی سه تا چهار مرگ و میر در روز درحالی که در کشورهای غربی کرونا چند صد قربانی می گیرد و البته آنها تبلیغات بسیاری می کردند تا ملت ایران اعتمادشان را به واکسن ایرانی از دست دهند و به فایزر و واکسن های خارجی متوصل شوند حتی شاهد بودیم عده ای از مردم به کشورهای همسایه رفتند تا واکسن های خارجی تزریق کنند درحالی که واکسن های ایرانی نتیجه بخش بوده است.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما باید درعین واقع بینی، واقع گرا نباشیم زیرا فرد واقع بین اگر واقع گرا باشد به وضعیت موجود تن خواهد داد و محافظه کار می شود و فرد آرمان گرا اگر واقع بین نباشد به فردی خیال پرواز تبدیل می شود پس ما هم باید واقع بین باشیم و هم آرمان گرا که سبب حرکت کردن به سمت آرمان‌ها خواهند شد.

,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: احساس خودباوری و مسئولیت پذیری مساله بسیار مهمی است متاسفانه اکنون در جامعه بر روی مطالبه گری تاکید می شود که البته ما باید از دولت‌ها به میزان توانشان مطالبه کنیم. اما مساله مسئولیت پذیری مهمتر است که مترادف با انقلابی گری است و این شامل همه ایرانیان می شود که باید بدانند در دریای ملت، صاحب نقش هستند

,

و اگر دریای شیرین می خواهند باید قطره شیرین باشند زیرا نمی شود قطره ای شور باشیم ولی خواهان دریایی شیرین باشیم.

,

وی افزود: ملت ما در بزنگاه های تاریخی ۴۳ ساله نشان داده نقش خود را به خوبی ایفا کرده البته در بخشهایی مثل فرهنگ کار، انضباط اجتماعی و اقتصادی، مصرف گرایی دچار ضعف هایی هستیم که رهبر انقلاب با معرفی شعارهای سال تلاش کردند جامعه را به سمت رفع این مشکلات و تقویت نقاط قوت سوق دهند.

,

به گزارش مرصادنیوز، با توجه به ریل گذاری انقلاب اسلامی بر اساس مبانی دین اسلام و چشم انداز روشن آن حرکت در مسیر "امیدآفرینی" ترویج مفاهیمی چون "خودباوری" و "اعتماد" از ضروریات جامعه امروزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه