اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

حضور ایران در پیمان بریکس برنامه انزوای اقتصادی ایران توسط غرب را خنثی کرد/ کارنامه درخشان دولت سیزدهم در تجارت جهانی

حضور ایران در پیمان بریکس برنامه انزوای اقتصادی ایران توسط غرب را خنثی کرد/ کارنامه درخشان دولت سیزدهم در تجارت جهانی
زهرا نعمتی با اشاره به اینکه حضور ایران در اجلاس بریکس برنامه ریزی غرب را برای انزوای اقتصادی ایران خنثی کرد، ادامه داد: غرب درصدد انزوای اقتصادی ایران بود که حضور ایران در عرصه های تجارت های جهانی برنامه های آنها را بر هم ریخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا نعمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرتی منطقه ای در جنوب غربی آسیاست و از جایگاه ویژه ای به دلیل در اختیار داشتن منابع انرژی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: خطوط مواصلاتی بین المللی که در شرق و جنوب شرق آسیا و اروپا توسط ایران به وجود آمده، ایران  را به گستره ای مورد توجه اقتصادهای بزرگ دنیا جلب کرده است.
,
 
,
نعمتی با اشاره به اینکه با توجه شرایط مذکور حضور فعال ایران در سازمان ها و مجامع اقتصادی و تجاری بی بدیل است، افزود: در طول ادوار تاریخ تلاش هایی برای حضور در این عرصه ها صورت گرفته اما خوشبختانه در دولت سیزدهم این تلاش ها به نتیجه رسیده است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان های اقتصادی اکو و شانگهای مهر تاییدی بر این ادعاست و امروز نیز جمهوری اسلامی به گروه اقتصادی بریکس دعوت شده است.
,
 
,
وی گفت: حضور در این سازمان ها موثرترین راه برای گشودن تدریجی اقتصادهای ملی به کشور و ادغام آنها با اقتصاد جهانی است که در دولت سیزدهم محقق شده است.
,
 
,
نعمتی با اشاره به اینکه حضور ایران در اجلاس بریکس برنامه ریزی غرب را برای انزوای اقتصادی ایران خنثی کرد، ادامه داد: غرب درصدد انزوای اقتصادی ایران بود که حضور ایران در عرصه های تجارت های جهانی برنامه های آنها را بر هم ریخت.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ایران در کنار اقتصادهای جهانی در کشورهای بریکس و شانگهای نویدبخش آینده مطلوب اقتصادی ایران در چشم انداز ۲۰ سال آینده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه