اخبار داغ

کارشناس سلامت:

کمبود ویتامین D منجر به زوال عقل می شود/ درمان دردهای عضلانی زنان با این ویتامین

کمبود ویتامین D منجر به زوال عقل می شود/ درمان دردهای عضلانی زنان با این ویتامین
اکرم صادقی گفت: امروز بانوان بسیاری به مراکز سلامت مراجعه می کنند که از دردهای عضلانی رنج می برند و ویتامین D بسیاری از این دردها را درمان می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اکرم صادقی کارشناس سلامت در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مصرف مکمل های ویتامین D برای بدن بسیار مفید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: این ماده مغذی به حرکت عضلات کمک می کند، سیستم ایمنی بدن شما با عفونت ها مبارزه می کند و اعصاب شما سیگنال هایی را به مغز شما ارسال می کنند.
,
 
,
صادقی افزود: اولین مطالعه انجام شده درباره این موضوع در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که ویتامین D می تواند از بیماری زوال عقل که شایع ترین بیماری در سن پیری است، جلوگیری کند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: امروز بانوان بسیاری به مراکز سلامت مراجعه می کنند که از دردهای عضلانی رنج می برند که ویتامین D نیز بسیاری از این دردها را درمان می کند.
,
 
,
وی گفت: ویتامین دی برای پوست نیز بسیار ضروری بوده و یکی از عوامل خشکی پوست و لک کمبود ویتامین دی در پوست می‌باشد.
,
 
,
صادقی افزود: نشانه‌های کمبود ویتامین D اغلب ممکن است نامحسوس باشد، اما با علائمی از قبیل درد استخوان و ضعف عضلانی همراه است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: میزان مورد نیاز ویتامین D در هر فرد متفاوت است اما هر فرد به طور متوسط  باید هفته ای یک قرص ویتامین D را زیر نظر پزشک استفاده کند، اما افرادی که کارشان در طبیعت است و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند باید با نظر متخصص این ویتامین را مصرف کنند.
,
 
,
وی گفت: در ایران حدود ۵۰ درصد مردم از کمبود ویتامین D در بدن رنج می برند. بنابراین می توان گفت کمبود ویتامین D در ایران بسیار شایع شده است.
,
 
,
صادقیدر خاتمه خاطرنشان کرد: مصرف ویتامین D با هورمون خواب ملاتونین رابطه عکس دارد. یکی از دلایل این امر این است که این ویتامین در طول روز از طریق خورشید جذب می شود و سپس در بدن سنتز می شود بنابراین، بهترین زمان مصرف ویتامین D روز است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه