اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر:

سمپاشی ۵ هزار راس دام سبک برای مبارزه با کنه ناقل تب کریمه کنگو در فریدونشهر

سمپاشی ۵ هزار راس دام سبک برای مبارزه با کنه ناقل تب کریمه کنگو در فریدونشهر
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر از سم پاشی محل کشف سه مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در محل اسکان عشایر گاوخفت شهرستان فریدونشهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا موسی خانی در گفتگو با صاحب نیوز با اشاره به ابتلای سه نفر در شهرستان فریدونشهر به ویروس “تب کریمه کنگو” اظهار کرد: در پی گزارش شبکه بهداشت و درمان در خصوص ارتباط سه مورد بیمار تایید شده CCHF با دام های موجود در مرتع گاوخفت فریدونشهر، اکیپ واکنش سریع شبکه دامپزشکی با حضور در این مرتع، طی چند نوبت نسبت به سمپاشی محل استقرار شبانه دام‌ها و اطراف چادرهای اسکان عشایری به منظور کاهش جمعیت کنه‌های ناقل ویروس عامل بیماری اقدام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر گفت: در این عملیات بیش از پنج هزار راس دام سبک عشایری با هدف مبارزه با کنه‌های موجود روی بدن دام، به صورت کاملا رایگان مورد سمپاشی قرار گرفتند و دامداران طی آموزش‌های چهره به چهره از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی با روش‌های مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری CCHF بیشتر آشنا شدند.

,

وی ضمن تاکید بر لزوم سمپاشی دوره‌ای بدن دام و اماکن دامی، خاطرنشان کرد: افرادی که کنه‌ها را با دست از بدن دام جدا و له می‌کنند بسیار در معرض ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو قرار دارند و باید به جد از این عمل خودداری کرد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر گفت: رعایت حفاظت فردی و استفاده از لباس‌های آستین‌دار بلند و بسته، کلاه مناسب و شلوار با پاچه‌های بسته به منظور جلوگیری از تماس کنه با بدن افرادی که با دام در ارتباط هستند، در نقاط آلوده بیش از هر زمان دیگری برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری مهلک که مهمترین عامل نیش کنه ناقل است، ضرورت دارد.

,

موسی خانی از سختی‌های خدمت رسانی به عشایر مستقر در نقاط کوهستانی و دور از دسترس سخن گفت و صعب العبور بودن مسیرها، ترکیدگی لاستیک خودروها در جاده‌های سنگلاخی منطقه، عدم دسترسی به برخی دام‌ها به دلیل استقرار در ارتفاعات و غیره را از مشکلات این کار دانست.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه