اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور:

ناوگان موتوری محیط بانان با ۱۲۰۰ موتورسیکلت تریل نوسازی شد/ فارس، مازندران و تهران در صدر تخلفات شکار غیرمجاز کشور

ناوگان موتوری محیط بانان با ۱۲۰۰ موتورسیکلت تریل نوسازی شد/ فارس، مازندران و تهران در صدر تخلفات شکار غیرمجاز کشور
جمشید محبت خانی گفت: خوشبختانه سال گذشته توانستیم ناوگان موتوری محیط بانان را با ورود ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت تریل نوسازی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور امروز شنبه در حاشیه آغاز نخستین دوره ملی آموزش محط بانی که در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ماموریت اصلی محیط بانی کشور مبارزه با مخربین محیط زیست به ویژه شکارچیان مختلف و غیر مجاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
جمشید محبت خانی به شهادت ۱۵۰ محیط بان و جانبازی ۳۰۰ نفر اشاره کرد، افزود: این محیط بانان متاسفانه توسط شکارچیان دارای اسلحه های غیر مجاز به شهادت رسیده اند، در نتیجه آموزش کیی به ۹۰ محیط بان کشور در کرج ارائه خواهد شد.
,
 
,
وی اظهار داشت: مسائل اجتماعی، حقوقی و قانون به کارگیری سلاح از جمله آموزش هایی است که به محیط بانان ارائه خواهد شد تا دست پر به استان های محل خدمتشان بازگردند، محیط بانان با پیشگیری غیرکیفری و کیفری از محیط زیست کشور پاسداری می کنند.
,
 
,
محبت خانی با اشاره به اینکه خوشبختانه سال گذشته توانستیم ناوگان موتوری محیط بانان را با ورود ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت تریل نوسازی کنیم، تا برای مسیرهای صعب العبور بتوانند مورد استفاده قرار دهند چرا که خودروهای کنونی مستهلک هستند.
,
 
,
وی به تجهیز محیط بانان به تکنولوژی های نوین در سال جاری اشاره و تصریح کرد: این روش می تواند ارتباط چهره به چهره محیط بانان با متخلفین را به حداقل برساند، قریب به ۳ هزار و ۸۰۰ محیط بان از سراسر کشور فعالیت دارند که باید بر اساس چارت به ۸ هزار نفر برسد.
,
 
,
محبت خانی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد محیط بانان کشور برابر چارت مذکور تامین شده است، گفت: از دو سال گذشته استخدام محیط بانان آغاز شده و سالیانه ۲۵۰ نفر محیط بان استخدام می شوند، این روند تا ۸ سال آینده برای تامین نیروها ادامه خواهد داشت.
,
 
,
محبت خانی تعداد محیط بانان سراسر کشور را سه هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس چارت سازمانی تعداد محیط بانان بایستی به حدود هشت هزار نفر برسد که تاکنون ۵۰ درصد محیط بانان کشور برابر چارت تامین شده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تخلفات در استان هایی که حیات وحش دارند روی می دهد؛ اظهار داشت: فارس، مازندران و تهران بیشترین تخلفات را در زمینه شکار غیرمجاز دارند اما استان های لرستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گیلان و گلستان در رده های بعدی تخلفات قرار دارند.
 
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه