اخبار داغ

گزارشی از گلایه رانندگان در کمبود امکانات در جاده‌های خراسان جنوبی؛

گلایه رانندگان و مسافران از نبود استراحتگاه در محور‌های خراسان جنوبی/ وجود ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی

گلایه رانندگان و مسافران از نبود استراحتگاه در محور‌های خراسان جنوبی/ وجود ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی
نبود استراحتگاه‌های بین راهی مناسب بین استان‌های سیستان و بلوچستان تا خراسان جنوبی مورد گلایه رانندگان و مسافران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس سفرهای تابستانی آغاز شده است. خراسان رضوی و شهر مشهد یکی از نقاط هدف درصد قابل توجه مسافران تابستانی است و خراسان جنوبی نیز مسیر دسترسی برخی از استانها به خراسان رضوی میباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استان سیستان و بلوچستان که در مجاورت خراسان جنوبی واقع شده مسافرانی که قصد عزیمت به خراسان رضوی را دارند باید از مسیر خراسان جنوبی عبور کنند.

,

نبود استراحتگاه بین راهی مناسب در محور بیرجند_ زاهدان

, نبود استراحتگاه بین راهی مناسب در محور بیرجند_ زاهدان, نبود استراحتگاه بین راهی مناسب در محور بیرجند_ زاهدان,

اما آنچه مورد گلایه و دغدغه راننده ها و مسافرانی که از استان سیستان و بلوچستان به خراسان رضوی می‌روند، نبود استراحتگاه های بین راهی مناسب بین استانهای سیستان و بلوچستان تا خراسان جنوبی است.

,

از بیرجند به سمت زاهدان در محدوده خراسان جنوبی چند استراحتگاه پیش بینی شده اما از نهبندان تا زاهدان استراحتگاهی وجود ندارد و این استراحتگاه هایی که در محدوده خراسان جنوبی است مکان های مناسبی از نظر بهداشت و امنیت برای مسافران نیست.

,

از دیگر دغدغه های مسافران تابستانی که از مرکز استان خراسان جنوبی عبور میکنند و موضوعی که خواسته شده پیگیری شود، پیش بینی اسکان موقت و کوتاه مدت چند ساعته در بوستانهای شهر بیرجند است.

,

به گفته برخی از مسافران و شهروندان در محدوده بوستان آزادی شهر بیرجند مکانی برای اسکان موقت مسافران و راننده ها وجود دارد اما این مکان فاقد امکانات اولیه است.

,

خراشادیزاده یکی از راننده هایی که در مسیر بیرجند ـ زاهدان تردد میکند در گفت و گو با خاورستان اظهار کرد: فاصله بیرجند تا زاهدان بیش از ۴۰۰ کیلومتر است.

,

وی افزود: از بیرجند تا نهبندان حداقل سه استراحتگاه در ابتدای شهر سربیشه، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و شهر نهبندان وجود دارد اما بعد از نهبندان تا زاهدان که حدود ۲۸۰ کیلومتر میشود هیچ استراحتگاهی وجود ندارد.

,

این راننده بیان کرد: استراحتگاه هایی که در محدوده خراسان جنوبی نیز واقع شده مکانهایی نیست که راننده ها و مسافران با اطمینان خاطر چند ساعت آنجا بمانند و استراحت کنند.

,

خراشادیزاده عنوان کرد: من هر موقع با وسیله شخصی و به همراه خانواده از بیرجند به زاهدان میروم هیچ وقت نشده در استراحتگاه های بین راهی این مسیر توقف و استراحت کنم چراکه مناسب نیست.

,

وی اظهار کرد: استراحتگاه های بین راهی بیرجند تا زاهدان اصلا قابل مقایسه با استراحتگاه های بین راهی بیرجند تا مشهد نیست؛ در مسیر بیرجند تا مشهد تعداد استراحتگاه ها زیاد و بسیار مناسب از نظر بهداشت، امنیت، جانمایی مکان و … است.

,

زنگویی یکی از راننده های برون شهری و خط بیرجند_ زاهدان نیز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: حدفاصل بیرجند تا زاهدان استراحتگاهی به آن معنا وجود ندارد.

,

وی افزود: محدوده خراسان جنوبی حداقل چند استراحتگاه دارد اما از نهبندان به بعد که وارد محدوده استان سیستان و بلوچستان میشویم که تقریبا ۵۰ درصد مسیر را شامل میشور استراحتگاهی وجود ندارد.

,

این راننده عنوان کرد: مسافرانی که قصد رفتن به خراسان رضوی را دارند و از استان خراسان جنوبی عبور میکنند، چه با اتوبوس و چه خودروی سواری از نبود یا کمبود استراحتگاه بین راهی مناسب در حدفاصل سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گلایه دارند.

,

جهت بررسی موضوع استراحتگاه های بین راهی در استان به ویژه بین استان سیستان و بلوچستان تا خراسان جنوبی و وجود مکانی برای استراحت چند ساعته در سطح شهر با مسئولان مربوطه گفت و گو کردیم.

,

مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری مکانی برای در راه ماندگان نه مسافران

, مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری مکانی برای در راه ماندگان نه مسافران, مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری مکانی برای در راه ماندگان نه مسافران,

موسی میرزایی معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: تمام بوستانهای سطح شهر بیرجند برای استفاده مسافرانی که از این شهر عبور میکنند و قصد استراحت چند ساعته در بوستانها را دارند آماده است.

,

وی افزود: مسافران با حضور در بوستانهای سطح شهر میتوانند از آب شرب، نمازخانه و فضای بوستان استفاده کنند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در مورد مرکز و مکانی که در بوستان آزادی بیرجند وجود دارد، بیان کرد: این مرکز که ذکر شده، مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند میباشد که برای افراد بی خانمان در نظر گرفته شده است.

,

میرزایی عنوان کرد: افرادی که خانمان ندارند و برای نمونه کارتن خواب هستند، در راه مانده اند، مکانی برای اسکان و استراحت ندارد و از همه مهمتر پولی هم ندارند از این مرکز استفاده میکنند و ظرفیت آزاد است؛ یعنی فردی مراجعه کند ما در خدمت آنها هستیم.

,

وی اظهار کرد: مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند به افرادی با شرایط ذکر شده خدمات میدهد نه افرادی که مسافر هستند و قصد مسافرت رفتن دارند و از شهر بیرجند عبور میکنند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: مسافری که خودرو، پول و قصد مسافرت دارد و از شهر بیرجند عبور میکند میتواند از بوستانهای سطح شهر استفاده کند ضمن اینکه خدمات اولیه برای این مسافران در بوستانها وجود دارد.

,

میرزایی افزود: در مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند اسکان و غذا برای افراد دارای شرایط ذکر شده وجود دارد و به بهترین نحو به آنها تا زمانی که فرد بتواند به شرایط عادی برگردد خدمت رسانی می‌شود.

,

وی عنوان کرد: بازه زمانی برای درراه مانده، بی خانمان و فاقد پول جهت استفاده از مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند در نظر گرفته نشده است و از طرفی این مرکز برای استفاده مادام العمر فرد هم پیش بینی نشده اما تا زمانی که برای افراد رفع نیاز شود در خدمت تمامی افراد دارای شرایط، مدارک و مشخصات لازم اعم از ایرانی و اتباع هستیم.

,

وجود ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی

, وجود ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی, وجود ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی,

اسدالله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خاورستان در مورد مجتمع های بین راهی استان در محدوده خراسان جنوبی به سمت استان سیستان و بلوچستان‌، اظهار کرد: در محور مورد نظر تعداد ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در حال خدمت رسانی است.

,

وی به مجتمع های اشاره و اظهار کرد: مجتمع خدماتی رفاهی بعثت و مسجد ابوالفضل، مسجد امام خمینی نهبندان، مجتمع خدماتی رفاهی بعد از سید علی، مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا(ع) سربیشه، مجتمع خدماتی رفاهی محراب در مود، مجتمع خدماتی رفاهی ولیعصر در مود، مسجد چهارده معصوم، مجتمع خدماتی رفاهی کارکنان دولت، مجتمع خدماتی رفاهی نرجس القورات، مسجد فاطمه زهرا (س)، مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) قاین، مجتمع خدماتی رفاهی دهشک، مجتمع خدماتی رفاهی خاوران قبل از خضری و مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) در خضری از جمله مجتمع های بین راهی است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: این مجتمع ها در محدوده خراسان جنوبی است و بعد از محدوده استان بر عهده استان همسایه؛ سیستان و بلوچستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه