اخبار داغ

تحلیلگر اقتصاد سیاسی:

اجلاس بریکس ورق مذاکرات ۲۰ ساله با غرب را به سود ایران برگرداند/ چین با حفظ منافع مشترک سرمایه ضد تحریمی خود را به کشورمان داد

اجلاس بریکس ورق مذاکرات ۲۰ ساله با غرب را به سود ایران برگرداند/ چین با حفظ منافع مشترک سرمایه ضد تحریمی خود را به کشورمان داد
ابوذر یاسری گفت: چین اثبات کرده احترام متقابل را در رابطه با کشور ایران حفظ و در راستای منافع مشترک دو کشور حاضر به همکاری و هزینه کرد خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک تحلیلگر اقتصاد سیاسی درباره دعوت چین از آیت‌الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس بریکس، طی گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: دیپلماسی ابزار تامین منافع ملی کشورها است و نباید بر اساس حب و بغض غیرمنطقی علیه بلوک غرب یا بلوک شرق به کار گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
ابوذر یاسری در ادامه افزود: دیپلماسی موفق است که منتج به نتیجه شود نه صرفا مذاکراتی طولانی مدت و بدون نتیجه یا نتیجه ای علیه منافع ملی که موجب افزایش تحریم ها، تهدیدها و دست اندازی به منافع کشور دیگر شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: برخی تحلیلگران و سیاستمداران ما متاسفانه منافع کشورهایی که برای نابودی مردم سالاری بودجه تصویب می کنند، قهرمان ملی ایرانیان را ترور کرده و اموال ایران و افغانستان را غارت می کنند به رسمیت می شناسند.
,
 
,
یاسری تصریح کرد: همان عده مذاکره و گفتگو با کشورهایی که قدرت تکنولوژیک و سرمایه خودشان را برای رفع تحریم ها در اختیار ایران می گذارند را قطع کرده اند، کشور چین بدون تردید قدرت برتر اقتصادی امروز جهان است.
,
 
,
وی گفت: چین اثبات کرده احترام متقابل را در رابطه با کشور ایران حفظ و در راستای منافع مشترک دو کشور حاضر به همکاری و هزینه کرد خواهد بود، دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس بریکس آرزوی دیرینه ملت ما به عنوان آزاده مستقل را براورده کرد.
,
 
,
یاسری ادامه داد: بریکس نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و بر گشودن مسیری آزاد از رفتارهای خودسرانه، غیرمتمدنانه، متفرعنانه کشورهای ایالات متحده تاکید دارند.
,
 
,
وی گفت: همکاری بین ایران و کشورهای عضو بریکس می تواند راه مهمی در کنار مسیر مذاکراتی باشد که پس از ۲۰ سال اصرار غربی ها بر مذاکره با خروج گانگسترهای آمریکایی به شکست خورده است.
,
 
,
دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب در خاتمه گفت: توجه به نکات مذکور ما را به یک تحلیل منطقی و عالمانه بر اساس اصول دیپلماتیک روابط بین الملل خواهد رساند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه