اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی مطرح کرد؛

جای خالی مراکز درمان اعتیاد در مناطق روستایی خراسان جنوبی

جای خالی مراکز درمان اعتیاد در مناطق روستایی خراسان جنوبی
حسنی مقدم گفت: نداشتن مراکز درمان در نقاط روستایی و نقاط شهری دور افتاده یکی از مهم ترین مشکلات پیش رو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدرضا حسنی مقدم در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی ۱۰۵ شهید مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و ۱۸۰ ایثارگر مبارز با مواد مخدر در این استان وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به سالروز مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال شعار این روز «پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری» است و این نشان می دهد که سازمان های بین المللی هم در خصوص مواد مخدر با چالش های بشری مواجه هستند.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی افزایش چشمگیری داشته بود، افزود: اما از ابتدای سال جاری بیش از ۵۰ درصد کاهش کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم و امسال ۱۰ و نیم تُن مواد مخدر در استان کشف شده است.

,

حسنی مقدم بیان کرد: کشفیات به سمت خُرد شدن رفته است به این دلیل که قیمت آن افزایش یافته است و متاسفانه این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای جامعه می شود و کار مقابله با آن سخت تر خواهد شد.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۶ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر تحت درمان در این مراکز قرار دارند.

,

وی در خصوص اعتبارات گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سمت شورای هماهنگی برای بحث درمان به این مراکز پرداخت شده بود و نداشتن مراکز درمان در نقاط روستایی و نقاط شهری دور افتاده یکی از مهم ترین مشکلات است.

,

اجرای۳۰۰ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر

, اجرای۳۰۰ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر , اجرای۳۰۰ عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر,

حسنی مقدم با بیان اینکه ۳۸ سمن با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی همکاری دارند، افزود: این سمن ها افراد بهبودیافته را به کار می گیرند و سهم کارفرمایی آنان را پرداخت می کنیم.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین مرکز درمانی در بخش درح راه اندازی شده است، افزود: در اولین روز کاری این مرکز ۲۲ نفر برای درمان به این مرکز مراجعه کرده اند و همه اقدامات فرهنگی و پیشگیری زیر نظر امام جمعه این شهرستان اجرا می شود.

,

وی در پایان با توجه به اینکه بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه طی هفته مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی اجرا می شود، بیان کرد: طی هفته مبارزه با مواد مخدر نشستی با سمن ها خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت خیرین در بحث های درمانی و پیشگیری استفاده کنیم و نمایشگاه های سیاری در سطح پارک ها و اماکن عمومی و محلات مختلف برپا خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه