اخبار داغ

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

"جهش تحصیلی" مورد تأیید کارشناسان آموزشی نیست/ ارزیابی جهش تحصیلی تا 20 مرداد ادامه دارد

"جهش تحصیلی" مورد تأیید کارشناسان آموزشی نیست/ ارزیابی جهش تحصیلی تا 20 مرداد ادامه دارد
علی محمدبیگی گفت: جهش تحصیلی از نظر علمی و کارشناسی برای دانش آموزان توصیه نمی شود و مورد تایید نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با بیان اینکه سالیانه آمار دانش آموزان متقاضی تحصیل جهشی متغییر است، گفت: سال گذشته ۳۰۵ دانش‌آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه درصد خیلی پایینی از متقاضیان در نهایت واجد شرایط جهش تحصیلی انتخاب می شوند، گفت: متقاضیان تا ۲۰ مرداد فرصت دارند با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت تخصصی اقدامات لازم در راستای جهش تحصیلی فرزندشان را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: دانش ‌آموزانی که بخواهند جهش چند پایه داشته و یا برای بار دوم جهش تحصیلی کنند، در کمیسیون های تخصصی ویژه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

محمدبیگی به فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از امسال والدین دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی باید در وهله اول درخواست کتبی برای جهش تحصیلی فرزندش را به همراه کارنامه او در تمامی سالهای تحصیلی قبلی به مدرسه تحویل دهد و در صورتی که با نظر معلم، دانش‌آموز واجد شرایط جهش تحصیلی تشخیص داده شود، برای تایید به کمیسیون های تخصصی آموزش و پرورش ارجاع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهش تحصیلی از نظر علمی و کارشناسی برای دانش آموزان توصیه نمی شود و مورد تایید نیست، خاطرنشان کرد: اصرار خانواده ها آموزش پرورش را مکلف را به انجام این امر کرده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در هنگام جهش تحصیلی دانش‌آموز در کنار دانش‌آموزانی قرار خواهد گرفت که سن اجتماعی و جسمی بالاتر داشته و این موضوع دانش‌آموز جهش یافته را در برخورد با گروه همسالان با چالش مواجه خواهد کرد که این موضوع می تواند اثرات منفی زیادی بر روند بلوغ اجتماعی و فکری دانش‌آموز داشته باشد. لذا روال عادی تحصیل مورد تایید است.

محمدبیگی در پایان با تاکید بر اینکه جهشی درس خواندن دانش‌آموز ممکن است باعث افت تحصیلی دانش‌آموز شود، گفت: گاهی خانواده ها از روی چشم و هم چشمی می خواهند فرزندشان را باهوش معرفی کرده و از این رو اصرار به جهشی درس خواندن فرزندشان دارند. در حالیکه طبق بررسی های تخصصی واجد شرایط نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه