اخبار داغ

مدیرکل صنعت، معدن و‌ تجارت سیستان و بلوچستان:

اصناف سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند/ واحدهای صنفی اثرگذارترین نقش را در مدیریت کرونا و بازار داشتند

اصناف سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند/ واحدهای صنفی اثرگذارترین نقش را در مدیریت کرونا و بازار داشتند
ایرج حسن پور گفت: اصناف با فراهم کردن بازار برای عرضه کالاها و در اوضاع سخت اقتصادی همواره در کنار و همراه مردم بودند و در دوران بیماری کرونا نقش اثرگذار و پررنگی را ایفا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ایرج حسن پور، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ظهر امروز در جلسه هم اندیشی و تجلیل از فعالین شهرستان زاهدان با تبریک روز ملی اصناف بیان کرد: اصناف در پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و در تمام عرصه‌ها در کنار نظام و ولایت فقیه بوده و همچنان بر همان پیمان روزهای نخست خود ایستاده است.
 
وی افزود: اصناف یاران همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در تمامی صحنه های مختلف همراه نظام بودند و پس از انقلاب هم در دفاع مقدس اصناف به پشتیبانی خود ادامه دادند.
 
مدیرکل صمت استان تصریح کرد: اصناف نیروهای مطمئن و پای کار و مردمی و خط مقدم برای نظام و انقلاب هستند و نباید اصناف فراموش کرد و مشکلات آنان باید حل شود.
 
وی گفت: اصناف سربازان اقتصادی کشور هستند و همواره در صف اول حمایت و پشتیبانی از دولت و برنامه‌های آن بوده و همچنان خواهند بود.
 
حسن پور با بیان اینکه بیش از ۴۷ هزار واحد صنفی در سطح سیستان و بلوچستان فعالیت دارند، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در ۱۸ شهرستان سیستان و بلوچستان، دارای اداره و نمایندگی بوده و ۹ شهرستان این استان دارای اتاق اصناف هستند و در رسته‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی در قالب ۱۶۲ اتحادیه صنفی فعالیت دارند.
 
وی اذعان کرد: اصناف و بازاریان در این اوضاع سخت اقتصادی و در این جنگ تحریمی ظالمانه مراعات مردم را همواره داشتند و در شرایط سخت کرونایی در کنار موردم بودند و ما نیز با تمام ظرفیت در کنار اصناف و بازاریان هستیم.
 
وی افزود: در دوران کرونا کشورهایی که مدعی بودند در بحث سرمایه و اصناف و امکانات کمبودی ندارند اما مردم برای دریافت مایحتاج به فروشگاه ها حمله کردند، درصورتی که در کشور ما این اتفاق ها رخ نداد و در داخل کشور در انبار و اسکله ها کالا به وفور موجود بود هر چند تحریم ها به اصناف فشار آورد و همراهی و همدلی واحدهای صنفی این دوران را پشت سر گذاشتیم.
 
مدیرکل صمت گفت: هوشمندسازی نانوایی ها در سطح کشور در حال انجام است و در حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه کارتخوان در سطح استان توزیع شد، که وضعیت نان بهبود پیدا کند و از قاچاق آرد جلوگیری شود.
 
وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب یکی از مهم ترین دغدغه های ما است بیش از هفت هزار واحد صنفی در شهرستان زاهدان در حال فعالیت هستند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه