اخبار داغ

معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در کرج:

دولت سیزدهم پرداخت مستقیم یارانه به کشاورزان را عملیاتی کرد/ وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی برنج را کلید زد

دولت سیزدهم پرداخت مستقیم یارانه به کشاورزان را عملیاتی کرد/ وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی برنج را کلید زد
محمد قربانی گفت: با کلید واژه ما می‌توانیم الگوی کشت را عملیاتی کردیم و توانستیم برای اولین بار پرداخت مستقیم یارانه را به کشاورزان داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه در همایش دهمین سالروز تاسیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی که در کرج برگزار شد، گفت: امروز تعابیر مختلفی از بحران در دنیا وجود دارد که یک مورد آن جنگ نان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
قربانی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی را که معادل امنیت ملی خواهد بود در دستور کار قرار داده است، افزود: سیاست های اتخاذ شده در بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی است تا سفره مردم کشور در وضعیت کنونی جهان دچار اختلال نشود.
,
 
,
معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی به وقوع انواع بحران ها در حوزه کشاورزی از شهریور سال گذشته تا کنون اشاره کرد و اظهار داشت: با کلید واژه ما می توانیم الگوی کشت را عملیاتی کردیم و توانستیم برای اولین بار پرداخت مستقیم یارانه را به کشاورزان داشته باشیم.
,
 
,
قربانی با اشاره به اینکه کشت سویا با سه میلیون تومان برای هر هکتار در ابتدای کاشت و سه میلیون تومان پاداش بهره وری از سال ۸۹ معطل مانده بود تصریح کرد: ما پس از پنج سال از ابلاغ آیین نامه کشت فراسرزمینی نظام آن را تدوین و عملیاتی کردیم.
,
 
,
وی ادامه داد: ضرورتی ندارد محصولات آب بر صادرات شود، در ابتدای سال ۱۴۰۱ آیین نامه حمایت از تولید محصولات دانش بنیان در دولت از نظر کمی و کیفی تصویب شد که حمایت از محصولات دانش بنیان و نفوذ دانش در بخش کشاورزی و افزایش بهره وری را محقق می کند.
,
 
,
قربانی با اشاره به اینکه توانستیم سال زراعی گذشته را با کشت قراردادی برنج شروع کنیم و این روش کشت به زودی برای سیب زمینی و پیاز هم ابلاغ می شود، گفت: توانستیم قیمت گندم را به قیمت جهانی نزدیک کنیم که بهره بردار کشاورزی از آن منتفع شود.
,
 
,
وی افزود: برای اولین بار در تاریخ وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از دانه های روغنی مابه التفاوت پرداخت می کنیم به گونه ای که برای هر کیلوگرم هشت هزار و ۵۰۰ تومان مابه التفاوت پرداخت خواهد شد که به ۱۷ میلیون تومان در هکتار می رسد.
,
 
,
قربانی اظهار داشت: کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه و قیمت گذاری زعفران انجام شد، همچنین ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولیدات بخش کشاورزی ارائه شده است، با تمام خسارت دیدگان حوادث و بلایا در دیم زارها تسویه حساب شد.
,
 
,
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به بحران های موجود جهان در حوزه امنیت غذایی، اغلب کشورها سیاست توقف و محدود کردن صادرات را دارند، البته باید با تکیه بر داخل امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.


انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه