اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

کشف بیش از ۴۷ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

کشف بیش از ۴۷ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
زندی گفت: سال گذشته بیش از ۲۴۸ تن و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز بیش از ۴۷ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، علی زندی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: استان پهناور سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرز بودن با ۲ کشور افغانستان و پاکستان و تولید بیش از ۸۴ درصد تریاک دنیا در افغانستان، متاسفانه یکی از معابر حمل مواد مخدر برای سوداگران مرگ است.

وی افزود: تقدیم بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در کشور و بیش از ۴۸۰ شهید در استان در راه مبارزه با مواد مخدر نشان از عزم و اراده ایران اسلامی برای مقابله با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروزه هیچ دولت و حاکمیتی به تنهایی نمی تواند با مواد مخدر مبارزه کند و کمک های بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با این بلای خانمان سوز نیز بسیار اندک است.

وی بیان کرد: اعتیاد از بدترین امراض بشری است و باید همانگونه که با کرونا مبارزه کردیم در این حوزه نیز مبارزه صورت گیرد و همه در این زمینه مطالبه گر شوند.

زندی ادامه داد: متاسفانه خیرین وارد حوزه مبارزه با مواد مخدر نشده اند و شخص بهبود یافته از دام اعتیاد در جامعه نیز از مقبولیت اجتماعی برخوردار نیست و اگر تاکنون در بحث درمان معتادان توفیقات زیادی حاصل نشده به دلیل نبود اشتغال بعد از درمان است.

وی گفت: خانواده ها در درمان معتاد و مقابله با این معضل اجتماعی نقش پررنگ تری دارند زیرا خانواده مهمترین و اولین کانون انسان سازی است و مادر بیشترین نقش را در این زمینه ایفا می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: امروز مافیای مواد مخدر سعی دارد جامعه پویای ما را زمین گیر کند که در این راستا باید خانواده ها بسیار هوشیار بوده و با فرزندان خود روابط عاطفی و دوستانه برقرار کنند.

وی بیان کرد: یکی از کلید واژه های مبارزه با مواد مخدر نشاط اجتماعی است که باید در این زمینه از امکانات ورزشی استفاده کرد.

زندی گفت: ۱۶ مرکز نگهداری معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان وجود دارد که هم اینک ۱۰ هزار و ۵۶ نفر در این مراکز در حال درمان هستند.

این مسئول ادامه داد: مجوز ساخت کارخانه استحصال دارو از موادمخدر نیز در استان صادر شده و تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با بخش خصوصی و امنیتی برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: روز یکشنبه پنجم تیرماه بیش از ۴۵ تن انواع مواد مخدر غیردارویی به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در زاهدان امحا می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه