اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی خبر داد؛

بازداشت اعضای باند سقط جنین در خراسان جنوبی

بازداشت اعضای باند سقط جنین در خراسان جنوبی
نسایی گفت: سه عضو باند سقط جنین با تلاش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیرجند مرکز استان دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی نسایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: با تلاش حفاظت سپاه و دستور دادستان شهرستان بیرجند، در یک اقدام اطلاعاتی اعضای باند سقط جنین در بیرجند شناسایی و بازداشت شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

دادستان بیرجند با اشاره به اینکه سایر اعضای این باند نیز تحت تعقیب هستند، ادامه داد: اعضای این باند آقا و بانو بوده‌اند که با تزریق آمپول و خوراندن قرص، اقدام به سقط جنین می‌کردند و تحقیقات روی این پرونده در حال انجام است.

,

وی بیان کرد: سه نفر از اعضای باند سقط جنین با قرار تأمین بازداشت موقت روانه زندان شدند و پس از زندان در اختیار حفاظت اطلاعات سپاه برای جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی قرار گرفتند.

,

حجت‌الاسلام نسایی تصریح کرد: طبق ماده ۵۸ قانون جوانی جمعیت هرگونه خرید، فروش و پخش داروهای مذکور، خارج از سامانه ردیابی و رهگیری فرآورده های دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم است و مشمول مجازات ‌های تعزیری درجه سه (حبس بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال) تا شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی می‌شود.

,

دادستان بیرجند ادامه داد: طبق قانون مذکور، توزیع داروهای رایج در سقط جنین فقط برای عرضه مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه‌ های آنها مجاز است

,

حجت‌الاسلام نسایی با بیان اینکه اعضای باند شناسایی شده تاکنون بومی استان بودند که برای هر آمپول سه میلیون تومان و برای هر قرص ۸۰۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت می‌کردند، گفت: از مردم درخواست داریم که هرگونه کسب اطلاع در زمینه سقط جنین غیرقانونی را به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا با برخورد با افراد سودجو از سقط جنین غیر قانونی جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه