اخبار داغ

مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی اعلام کرد؛

تامین گاز پایدار و ارزان برای پتروشیمی خراسان؛ مطالبات خراسان شمالی از رییس جمهور

تامین گاز پایدار و ارزان برای پتروشیمی خراسان؛ مطالبات خراسان شمالی از رییس جمهور
سیدعلی میرکریمی گفت: اجرای طرح توسعه و تسهیل شرق-غرب کشور برای پرداخت تسهیلات یارانه دار ۵۰ درصدی به اجرای طرح های تولیدی همچنین تامین گاز پایدار و ارزان برای اجرای فاز دوم پتروشیمی خراسان از مهمترین مطالبات خراسان شمالی از رییس جمهور است که در سفر فردا مطرح و پیگیری خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی میرکریمی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: طرح توسعه و تسهیل شرق-غرب کشور، مصوبه ای است که استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ایلام، آذربایجان غربی و آذر بایجان شرقی عضو این طرح توسعه ای هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

میرکریمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات یارانه‌دار (50 درصد یارانه) به اجرای طرح های تولیدی ایجادی و ناتمام با کارمزد 9 درصد از جمله مصوبات برای اجرای این طرح است، تصریح کرد: هنوز این مصوبه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اجرایی نشده است.

,

وی همچنین با یادآوری این مطلب که سازمان های ایمیدرو، ایدرو همچنین پتروشیمی ایران ملکف هستند که 15 درصد از سرمایه گذاری های جدید خود را در قالب این مصوبه هزینه کنند، عنوان کرد: در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی مطالبه اجرای این مصوبه را طرح و درخواست خواهیم کرد.

,

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت شهرک ها و نواحی صنعتی در استان اظهار کرد: برخی از شهرک های صنعتی استان در زمینه زیرساخت های آب، برق، گاز، آسفالت، فیبرنوری، مخابرات، تصفیه خانه با مشکل روبرو هستند.

,

وی همچنین افزود: برخی از واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی استان مستقر نیستند که هنوز از زیرساخت های لازم برخوردار نشده اند.

,

علاوه بر این، مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی یادآور شد: خراسان شمالی همچنین به ایجاد شهرک های صنعتی جدید به ویژه در شهرستان بجنورد نیاز دارد.

,

وی با بیان اینکه از رییس جمهور حمایت مالی برای ارتقای زیرساخت های مورد نیاز نواحی و شهرک های صنعتی و کمک به ایجاد شهرک های صنعتی جدید در استان به ویژه در شهرستان بجنورد را خواستار می شویم همچنین افزود: اعمال معافیت مالیاتی، تامین خوراک گاز ارزان و واگذاری زمین ارزان به سرمایه گذاران متقاضی برای توسعه واحدهای صنعتی کوچک در استان را مطرح خواهیم کرد.

,

میرکریمی به فعالیت های شرکت های دانش بیان در استان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه تبدیل ایده به محصول فناورانه به منابع کافی مالی نیاز دارد، استان تقاضا دارد حمایت مالی دولت از صندوق های در اختیار پارک علم و فناوری استان برای تبدیل ایده به نمونه سازی اولیه و تبدیل به محصول فناورانه و تجاری سازی آنها افزایش پیدا کند.

,

افزون بر این، وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجتمع پتروشیمی خراسان، اجرای طرح توسعه ای را در دستور کار دارد، با این وجود، تامین گاز پایدار برای شمال شرق کشور دغدغه ای است که اجرای این طرح توسعه ای را امکان پذیر نکرده است.

,

میرکریمی تصریح کرد: خراسان شمالی از رییس جمهور خواستار خواهد شد که بر اهمیت راه اندازی فاز دوم این مجتمع صنعتی، ورود و با تقویت خوراک گاز با  قیمت ارزان تر برای آن موافقت کند

,

وی افزود: در غیر این صورت با پایان عمر 30 ساله فاز نخست این مجتمع، تمام سرمایه گذاری های انجام شده برای راه اندازی این مجتمع و واحدهای تولیدی پایین دستی آن از بین می روند.

,

مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی همچنین به واحدهای تولیدی ورشکسته شده که در تملیک بانک های استان قرار گرفته اند نیز اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه قوانین و مقرارت موجود، امکان واگذاری دوباره واحد تملیک شده به مالک اول بسیار سخت است، بنابراین از دولت تقاضا خواهد شد که در قوانین و مقرارت واگذاری واحدهای تولیدی تملیک شده توسط بانک ها، بازنگری انجام شوند تا گره از این مشکل باز شود.

,

میرکریمی در خاتمه بیان کرد: در این سفر همچنین مطالبه خواهد شد برای خراسان شمالی اختیار تصویب و صدور مجوزهای سرمایه گذاری برای اجرای طرح های گردشگری از مبلغ سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه