اخبار داغ

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان:

بازار لوازم خانگی توانی برای افزایش قیمت ندارد/ افزایش قیمت غیر کارشناسانه لوازم خانگی تنها ضرر است

بازار لوازم خانگی توانی برای افزایش قیمت ندارد/ افزایش قیمت غیر کارشناسانه لوازم خانگی تنها ضرر است
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، تورم و افزایش قیمت‌ها، استقبال خریداران کاهش چشمگیری داشته و این بازار در رکود فرو رفته است، در حال حاضر کمتر کسی خریدی انجام می‌دهد مگر آنکه برای جهیزیه یا موارد ضروری باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در مدت اخیر سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی خبر داد و قرار شد افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی لحاظ شود. به گفته او، قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

خرید و فروش لوازم خانگی در بازار تقریبا به صفر رسیده است. دیگر نه کالاهای قاچاق ارزان‌قیمت خریداری دارند و نه محصولات ایرانی، حتی کسانی که قصد خرید کالاهای به‌روز قاچاق را داشتند فعلا دست از خرید کشیده‌اند.

,

*رکود در بازار لوازم خانگی حاکم است

, *رکود در بازار لوازم خانگی حاکم است, *رکود در بازار لوازم خانگی حاکم است,

محمدجواد روغنی در خصوص آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: افزایش قیمت تقریباً از سه ماه قبل آغاز شده بود و اکنون به‌طور رسمی تائید شد. اوایل امسال درخواست افزایش قیمت‌ها داده شده بود و از همان زمان نیز کم‌وبیش بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت در انواع لوازم‌خانگی آغاز شد و اکنون به‌طوررسمی به تصویب رسید.

,

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، تورم و افزایش قیمت‌ها، استقبال خریداران کاهش چشمگیری داشته و این بازار در رکود فرو رفته است، در حال حاضر کمتر کسی خریدی انجام می‌دهد مگر آنکه برای جهیزیه یا موارد ضروری  باشد.

,

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین دلایل برای افزایش قیمت‌ها، حذف ارز دولتی و جایگزینی ارز نیمایی برای واردات مواد اولیه است، زیرا از زمانی که مواد اولیه با ارز چند برابری وارد می‌شود، بر قیمت نهایی تولیدات هم تاثیر خواهند گذاشت.همچنین توقف واردات باعث شکل گرفتن چنین وضعیتی شده است، چراکه با وارد نشدن محصولات لوازم‌خانگی، انحصار به دست محصولات ایرانی افتاده است و در بازار بدون رقیب در هر قیمتی تعیین می‌شود.

,

روغنی در خصوص میزان تمایل مردم به خرید کالای ایرانی توضیح داد: خرید کالای ایرانی به دلیل خدمات پس از فروش و کیفیت قابل قبولی که بسیاری از آن‌ها دارد، مورد استقبال قرار می‌گیرد. اگر افرادی علاقه‌مند به خرید کالای خارجی هستند، باید توجه داشته باشند که به دلیل توقف واردات که از سال ۹۶ آغاز و تاکنون هم ادامه داشته است، اجناس خارجی موجود در بازار، یا به‌طور غیررسمی وارد کشور شده است یا قبل از ممنوعیت وارد شده‌اند.

,

وی متذکر شد: بر این اساس جنس خارجی اگر به‌طور قاچاق وارد شده باشد، معمولاً قابل اعتماد نیست و در صورت تمایل هم بهتر است افراد از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

,

*کد شناسه کالا راهی برای شناسایی محصولات قاچاق

, *کد شناسه کالا راهی برای شناسایی محصولات قاچاق, *کد شناسه کالا راهی برای شناسایی محصولات قاچاق,

همچنین علیرضا قندی نایب رئیس اتحادیه صنف فروشنگان و تعمیر کنندگان لوازم خانگی استان اصفهان اذعان داشت: چند ماهی است که بر روی کالاهای ساخت داخل به خصوص لوازم خانگی، کد شناسه کالا درج می شود که فایده آن، مبارزه با قاچاق، ارزیابی کیفیت کالا و ردیابی مسیر کارخانه تا مصرف کننده است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه این کدگذاری چند ماهی است آغاز شده، مسلم است که برخی از کالاهای مشابه که قبل از این طرح، به بازار آمده اند، فاقد کد شناسه بوده اند که شرکت های تولیدکننده می توانند بدون نگرانی نسبت به کدگذاری این کالاها اقدام کنند.

,

*بازار لوازم خانگی تحمل افزایش قیمت را ندارد

, *بازار لوازم خانگی تحمل افزایش قیمت را ندارد, *بازار لوازم خانگی تحمل افزایش قیمت را ندارد,

چند روز پیش هم عباس هاشمی  دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت خبر داده و گفته بود که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه تغییر قیمت لوازم خانگی ابلاغ نشده است، افزود: به صورت شفاهی در مورد تعدیل قیمت صحبت کردیم اما هنوز روی عددی توافق نکرده ایم.

,

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در مورد تغییر قیمت لوازم خانگی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، دستمزد و هزینه‌های جانبی دیگر، تعدیل قیمت لوازم خانگی اجتناب ناپذیر است. البته تولیدکنندگان راضی به افزایش قیمت نیستند اما در حال حاضر تولید به مرحله ضرر رسیده است بنابراین چاره‌ای جز تعدیل قیمت نداریم.

,

*افزایش قیمت لوازم خانگی غیر کارشناسانه تنها ضرر است

, *افزایش قیمت لوازم خانگی غیر کارشناسانه تنها ضرر است, *افزایش قیمت لوازم خانگی غیر کارشناسانه تنها ضرر است,

هاشمی در خصوص افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی، بیان کرد: به صورت شفاهی صحبت‌هایی در این مورد با ما شده اما هنوز هیچ توافقی نکرده ایم و هیچ چیزی به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

,

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان بر اساس مستندات و مدارک تعدیل قیمت‌ها را دنبال می‌کنند و معتقدند بهتر است در دو مرحله افزایش قیمت صورت گیرد تا شوکی به بازار وارد نشود.

,

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: مسئولان ذیربط از وزارت صمت تا ستاد تنظیم بازار باید بر اساس کار کارشناسی، تصمیم بگیرند. قیمت لوازم خانگی کالا به کالا فرق می‌کند، بنابراین بدون کار کارشناسی و به صورت دستوری نمی‌توان بازار را اداره کرد.

,

فروشندگان لوازم خانگی علت عقب‌نشینی خریداران را سه عامل می‌دانند، عامل نخست به نوسان قیمت دلار بازمی‌گردد که خرید و فروش بسیاری از کالاها را متوقف کرد.

,

انتظار برای به نتیجه‌رسیدن برجام و مذاکرات وین نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر بازار به حساب می‌آید. تورم عمومی حاکم بر اقتصاد ایران و افزایش قیمت محصولات مختلف نیز بر این بازار بی‌تأثیر نخواهد بود.

,

در این روزها آنچه به‌طور خاص بازار لوازم خانگی را متأثر می‌سازد به دخالت برخی از برندهای بزرگ در بازار هم مربوط می‌شود، آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، پشت‌پرده افزایش غیررسمی قیمت لوازم خانگی به رفتار سوء برخی کارخانه‌ها مربوط می‌شود. در واقع این کارخانه‌ها با نگه‌داشتن کالا در انبارهای خود عرضه را در بازار کاهش داده‌اند، در چنین شرایطی ترجیح متقاضیان هم فعلاً عقب‌نشینی از خرید است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه