اخبار داغ

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

مبادلات تجاری در مرز ماهیرود ۵۴ درصد کاهش یافت

مبادلات تجاری در مرز ماهیرود ۵۴ درصد کاهش یافت
صادقی از کاهش ۵۴ درصدی مبالادت تجاری در مرز ماهیرود در ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی، مقدمات بازگشایی مجدد و فعال شدن درب مشترک بازارچه مرزی ماهیرود و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی فراهم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی صادقی سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: متأسفانه از اواخر سال گذشته و با توجه به برخی محدودیت ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

صادقی تصریح کرد: مهمترین نتیجه ایجاد این موانع، کاهش ۵۴ درصدی مبادلات تجاری در دو ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته در مرز ماهیرود بوده است.

,

وی با بیان اینکه این موانع با ممنوع کردن ترانشیپ سوخت آغاز شد و در سال جاری به کلیه کالاها سوق داده شد، اظهار داشت: با این تصمیمات نادرست، عملاً رونق بازارچه مرزی ماهیرود تحت الشعاع قرار گرفت.

,

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع و به منظور رفع این ممنوعیت ها، پیگیری هایی از اواخر سال گذشته صورت گرفت و نشست ها و مکاتبات متعددی هم با وزیر کشور، وزیر امور خارجه و سفیرجمهوری اسلامی ایران در افغانستان انجام شد.

,

صادقی ادامه داد: به موازات اقداماتی که در حوزه اداری و دولتی در دستور کار قرار گرفت، فعالان بخش خصوصی و تجار ایران و افغانستانی هم که به شدت به این تصمیم معترض بودند، پیگیری هایی انجام دادند.
وی افزود: تجار و فعالان بخش خصوصی در همین زمینه دیدارهایی هم با مسئولان ذیربط کشور افغانستان در کابل و فراه داشتند که نتایج خوبی هم به همراه داشت.

,
,

به گفته وی؛ خوشبختانه نتیجه تمام این پیگیری ها، جلب نظر موافق دولت افغانستان در راستای رونق مجدد بازارچه مرزی ماهیرود بود.

,

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری متذکر شد: بنا به مذاکراتی که صورت گرفته و قول مساعدی که افغانستان داده، شرایط داد و ستد و مبادلات تجاری در بازارچه مرزی ماهیرود تسهیل می شود.

,

صادقی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسه ای هم به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز ماهیرود با حضور دستگاه های مرتبط و با هدف ایجاد هماهنگی های بیشتر بین دستگاهی و توسعه تعاملات در جهت بازگشت رونق به بازارچه مرزی ماهیرود، روز گذشته برگزار شد.

,

وی تصریح کرد: انتظار می رود کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط و سازمان های مستقر در مرز، ضمن تعامل و همکاری با یکدیگر، نسبت به رفع مسائل و پیگیری موضوعات مربوط به این موضوع، تلاش و جدیت لازم را داشته باشند تا شاهد توسعه و تسهیل مبادلات تجاری با افغانستان از طریق مرز مهم ماهیرود باشیم.

,

به گفته وی؛ بر اساس رایزنی های صورت گرفته، به زودی یک ملاقات مرزی ویژه هم به جهت تسهیل شرایط، با حضور مسئولان ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی و … در ماهیرود برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه