اخبار داغ

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف:

تعهد پیمان ارزی مشکلی برای صادرات فرش

تعهد پیمان ارزی مشکلی برای صادرات فرش
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: تعهد به پیمان ارزی اینگونه است که فرشی که صادر می شود تا یک سال وقت داریم ارز آن را برگردانیم که این زمان برای فرش زمان خیلی کوتاهی است چرا که فرش یک محصولی است که خوابش زیاد است و ممکن است چند سال در فروشگاه باقی بماند تا به فروش برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید عصاتی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: در حال حاضر در انجمن مشغول به سامان دادن کارت های بازرگانی و کارت های عضویت در انجمن هستیم، ما در انجمن هستیم تا اگر شخصی مشکلی داشت به ما مراجعه کرده و با مشاوره و راهنمایی به وی کمک کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف عنوان کرد: اگر در کار ما شکایتی انجام شود، وظیفه ما رسیدگی به شکایت نیز هست ولی انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف، بازرس برای نظارت بر واحدها ندارد بلکه اعضای انجمن بیشتر روی موارد صادراتی فعالیت می کنند.

,

عصاتی بیان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده کلاس های آموزشی نیز تشکیل می دهیم، به تازگی به این انجمن پیوستم و به محض پیوستن اولین کاری که کردیم راه اندازی جشنواره فرش و قالی فاخر در اصفهان با همکاری سازمان صمت و اتاق بازرگانی و مرکز ملی فرش است که این جشنواره برای اولین بار است در اصفهان شکل می گیرد.

,

وی افزود: در کار ما خیلی کم پیش می آید تخلفی صورت گیرد چرا که خیلی مهم است تمام موارد طبق قانون و مقررات انجام شود و ما نیز روی این موضوع دقت کافی به خرج می دهیم.

,

سعید عصاتی تصریح کرد: اگر شخصی بخواهد در حیطه تولید و صادرات فرش فعالیت کند باید اول از اتحادیه پروانه کسب بگیرد چرا که داشتن پروانه کسب ضروری است و اگر شخص سرپیچی کند محل کسب و کارش توسط اتحادیه صنفی تولیدکنندگان فرش باید پلمب شود.

,

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش اذعان کرد: در ادامه اگر شخص بخواهد عضو انجمن ما شود یا باید از اتحادیه تولید، پروانه بگیرد یا مدارکی که دال بر صادرات فرش هست را ارائه دهد تا به ما ثابت شود این شخص طبق مدارکی که دارد صادرات فرش انجام می دهد و سپس عضو ما شود.

,

*مشکلات صادرکنندگان فرش با گمرک

, *مشکلات صادرکنندگان فرش با گمرک, *مشکلات صادرکنندگان فرش با گمرک,

عصاتی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات فرش با گمرک یک سری مشکلات داریم چرا که اگر یک فردی بخواهد به صورت چمدانی فرش صادر کند می تواند، ولی اگر تاجر بخواهد فرش صادر کند تعهد به پیمان ارزی بزرگترین مشکلش است.

,

وی اشاره کرد: تعهد به پیمان ارزی اینگونه است که فرشی که صادر می شود تا یک سال وقت داریم ارز آن را برگردانیم که این زمان برای فرش زمان خیلی کوتاهی است چرا که فرش یک محصولی است که خوابش زیاد است و ممکن است چند سال در فروشگاه باقی بماند تا به فروش برسد.

,

سعید عصاتی توضیح داد: درخواست کردیم این تعهد را برای فرش حذف کنند چرا که فرشی که توسط تاجر صادر می شود، یک جنس فروخته نشده است و اگر فروش آن در بازه زمانی یک سال انجام نگیرد فرد باید اختلاف ارز نیمایی و آزاد را بپردازد و به همین جهت در حال حاضر صادرات فرش با مشکل روبرو است.

,

به گفته این مقام مسئول صادرات فرش شغل خوبی است ولی با توجه به تحریم های اخیر، کرونا که ضربه سختی به صادرات زد و همچنین اجرا کردن قوانینی که به ضرر صادرکنندگان است، تعداد فعالان در این عرصه کم شده و این شرایط باعث شده صادراتی که در واقع بتوان انجام داد به حداقل برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه