اخبار داغ

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

ادعای نماینده حوزه انتخابیه سراوان و تذکر به وزیر نیرو/ آب آلوده سهم روستانشینان شرقی‌ترین نقطه کشور؟!

ادعای نماینده حوزه انتخابیه سراوان و تذکر به وزیر نیرو/ آب آلوده سهم روستانشینان شرقی‌ترین نقطه کشور؟!
نماینده حوزه انتخابیه سراوان در صحن علنی مجلس به دلیل اینکه ۷۰ درصد جمعیت حوزه انتخابیه وی به ویژه روستانشینان در انتظار ۱۰ لیتر آب سقایی آلوده هستند به وزیر نیرو تذکر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آب این مایه حیات که بدون آن زندگی ممکن نیست و در بسیاری از امورات به ویژه انجام فرایض دینی و اسلامی مردم را با مشکل مواجه می کند این روزها که نه؛ سالیان سال است اهالی شرقی ترین نقطه کشور را با چالش هایی مواجه کرده به طوری که در برخی از نقاط شهر سراوان آب آشامیدنی لوله کشی وجود ندارد و مردم از این منظر در رنج و سختی به سر می برند.

به گفته برخی از مسئولین، "سیرکان" تنها شهرِ کشور است که آبرسانی در آن به صورت سقایی برای ساکنین انجام می شود و بنا بر اظهار اهالی این منطقه به صورت مرتب و به انداز کافی آبرسانی صورت نمی گیرد.

تعدادی از روستاهای سراوان هم بودند که با این معضل دست و پنجه نرم می کردند اما سبزپوشان انقلاب اسلامی ایران برای رفع محرومیت و مشکل تنش آبی این منطقه به صورت جهادی وارد عمل و با همکاری وزارت نیرو در یک طرح عظیم آبرسانی پا در میدان گذاشتند.

آنچه در این بین حائز اهمیت است اظهارات روز گذشته ملک محمد فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان در صحن علنی مجلس بود که به وزارت نیرو در خصوص اینکه ۷۰ درصد جمعیت حوزه انتخابیه وی به ویژه روستانشینان در انتظار ۱۰ لیتر آب سقایی آلوده هستند، تذکر داد.

 آب آلوده سهم روستانشینان شرقی ترین نقطه کشور!

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی کانال روابط عمومی و اطلاع رسانی ملک فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان، وی در تذکر شفاهی در جلسه علنی روز گذشته گفته است که ۷۰ درصد جمعیت حوزه انتخابیه بنده به ویژه روستاییان روزانه در انتظار ۱۰ لیتر آب سقایی آلوده هستند و از قطعی برق رنج می برند.

در ادامه این گزارش آمده است که فصل کشت خرما است و قطع برق چاه های آب باعث می شود محصول خرما دچار ریزش شود.

بر پایه گزارش و به دنبال انتقاد ملک فاضلی از  وزاری کشاورزی و نیرو، مطرح شده است که قطع برق باید به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند باشد که خسارتی به کشاورزان وارد نشود و وزرا باید به آنچه قول داده بودند عمل کنند.

میزان آب در نظر گرفته شده کفاف نیاز اهالی منطقه را نمی دهد

در همین راستا سینا ملاشاهی، صنعتگر رئیس مرکز بهداشت سراوان به خبرنگار ما گفت: نظارت های لازم از سوی مرکز بهداشت سراوان در خصوص آبی که به صورت سقایی در مناطقی که فاقد آب لوله کشی هستند انجام می شود.

وی افزود: از آنجایی که میزان آب در نظر گرفته شده کفاف نیاز اهالی منطقه را نمی دهد، مردم مجبور هستند از آب های غیر بهداشتی استفاده کنند که ممکن است آلوده باشد و منجر به بیماری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: چه بسا اگر افرادی در منازل خود چاه حفر کرده باشند از آن استفاده می کنند اما آموزش های لازم و توزیع کلر و کلرسنجی هایی که از منابعی که در دید قرار دارند انجام می شود منتها زمانی که بحران آب به وجود می آید و خانوارها خود اقدام به تهیه آب می کنند این احتمال وجود دارد که منابعی که آب را از آن تهیه می کنند از چرخه مورد بررسی خارج شوند.

ملاشاهی صنعتگر گفت: با توجه به هم مرز بودن با کشور پاکستان و مشاهده بیماری التور در این کشور می تواند این موضوع برای ما نگران کننده و بسیار حائز اهمیت باشد که این موضوع جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,  آب آلوده سهم روستانشینان شرقی ترین نقطه کشور!,  آب آلوده سهم روستانشینان شرقی ترین نقطه کشور!,
,
,
,
,
,
,
,
, میزان آب در نظر گرفته شده کفاف نیاز اهالی منطقه را نمی دهد, میزان آب در نظر گرفته شده کفاف نیاز اهالی منطقه را نمی دهد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه