اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

۹ هزار نفر در خراسان جنوبی آموزش‌های تخصصی قرآن را فراگرفتند

۹ هزار نفر در خراسان جنوبی آموزش‌های تخصصی قرآن را فراگرفتند
حجت الاسلام رضایی گفت: در چهارسال اخیر ۹ هزار و ۸۰۴ نفر آموزش تخصصی قرآن کریم را در استان فراگرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام احمد رضایی امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از رویش های انقلاب است که به فرمان امام(ره) در اول تیرماه سال ۱۳۶۰ تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به منظور پرداختن به امر تبلیغات شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز یکی از محوری ترین فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی تحقق اسلام ناب است، گفت: ما معتقدیم اگر اسلام ناب در جامعه بشریت تحقق یابد عالم مدینه فاضله خواهد شد و نشر اسلام ناب حرکتی به سمت تحقق تمدن سازی اسلامی است.

,

حجت الاسلام رضایی با اشاره به گفتمان سازی سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه های فکری و فرهنگی جامعه، افزود: اولویت این سازمان تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است و رویکرد اصلی در سال جاری نیز جهاد تبیین است.

,

وی یکی دیگر از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی را مردمی سازی تبلیغ دانست و تصریح کرد: باید کاری کنیم که آحاد مردم بر اساس ظرفیتی که دارند مبلغ حوزه دین باشند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت شبکه‌سازی تبلیغ، گفت: بایستی شبکه‌سازی در لایه های مختلف جامعه برای مخاطب خاص و‌ عام شکل بگیرد و امروز شبکه‌سازی برای موفقیت در تبلیغ بسیار مهم است و تاکنون این مسئله انجام شده اما کافی نیست و تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم.

,

حجت الاسلام رضایی با اشاره به ضرورت توسعه مخاطب در بخش های مختلف جامعه، ادامه داد: امروز مخاطب مستقیم ما محدود است که اگر در این بحث موفق شویم مسیر برای تبلیغ و ترویج دین هموار خواهد شد.

,

وی با بیان فعالیت شبکه بزرگ تبلیغ در سطح استان، گفت: در حال حاضر ۱۳۳ روحانی به عنوان امام روستا و محله به صورت مستقیم تحت حمایت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هستند.

,

حجت الاسلام رضایی تأکید کرد: هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم بیش از هزار و ۳۰۰ روحانی بومی و غیر بومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۷ نفر از روحانیون مبلغ خراسان جنوبی در روستاها مستقر هستند، عنوان کرد: تاکنون ۲۳۱ خانه عالم در روستاها احداث شده که در اختیار روحانیون مستقر در روستاها قرار می گیرد.

,

وی در ادامه گفت: امروز فعالیت مبلغان پیوست اجتماعی در زمینه اوقات فراغت، اشتغال، امور خیر و … دارد و حرکت سازمان تبلیغات اسلامی هم در این جهت است.

,

حجت الاسلام رضایی به راه اندازی سامانه شمع، بیان کرد: این سامانه را سازمان تبلیغات اسلامی با هدف بهینه سازی شبکه تبلیغی و ارائه خدمات به مبلغان دینی طراحی کرده است و صدور هر گونه گواهی تبلیغی برای روحانیان و آقایان و بانوان مبلغ دینی منوط به ثبت گزارش در این سامانه است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: صدور آنلاین گواهی تبلیغی برای نهاد‌ها و حذف مراجعه حضوری مبلغان به ادارات تبلیغات اسلامی، دسترسی به اطلس تبلیغی شامل اطلاعات دقیق مناطق و نقاط تبلیغی کشور، دانلود رایگان محتوای تبلیغی مورد نیاز مبلغان، پشتیبانی آنلاین مبلغان و امکان دعوت از سخنران در مناطق مختلف کشور با توجه به داده‌های تبلیغی ثبت شده از جمله مزایای این سامانه است.

,

وی با اعتقاد به نقش بانوان در توسعه فرهنگی افزود: در همین راستا نهضت پیشرفت بانوان و تشکل بانوان فرهیخته، هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی، هیات مذهبی خاص بانوان در استان تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

,

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اجرای طرح دختران حاج قاسم، عنوان کرد: با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از این دختران در مرکز استان به زودی جلسه ای برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۳۴ موسسه قرآنی و ۶۶ خانه قرآنی شهری و ۱۸۴ خانه روستایی در استان، تصریح کرد: در چهار سال گذشته بیش ۳۲ هزار و ۹۰۰ نفر آموزش‌های عمومی قرآن و بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر آموزش‌های تخصصی قرآن را در استان فرا گرفته اند.

,

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه شبکه‌های قوی فرهنگی مردمی، هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، شبکه‌های فرهنگی قرآن و…با سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط هستند، عنوان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۷۲ هیئت مذهبی، ۹۶ کانون فرهنگی فعال، ۳۸ انجمن اسلامی، هزار و ۹۷۰ مداح در استان فعالیت می‌کند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: هیات مذهبی استان در ایام کرونا ۷۷ میلیارد تومان هزینه کرد و هنوز هم خدمت رسانی آنان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه