اخبار داغ

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان:

هر کیلوگرم مرغ ۴۳ هزار و ۵۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد/ بسیاری از واحدهای صنفی مرغ را ارزان تر از قیمت مصوب به فروش می رسانند

هر کیلوگرم مرغ ۴۳ هزار و ۵۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد/ بسیاری از واحدهای صنفی مرغ را ارزان تر از قیمت مصوب به فروش می رسانند
نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود به تدریج از تلاطم قیمت‌ها و رکود خرید در بازار مرغ کاسته شود و بازار به روال سابق بازگردد. افزایش یا کاهش قیمت مرغ فعلا مشخص نیست و قیمت‌ها بستگی به اوضاع و احوال بازار دارد، اما به نظر می‌رسد تا اواسط تیر قیمت‌ها تغییر نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید محمد‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در خصوص وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: از زمانی که قیمت مرغ اوج گرفت، در روزهای اول خرید مرغ در استان اصفهان با کاهش چشمگیری مواجه شد و به نظر می‌رسید تنها حدود ۱۰ درصد از مردم خریدار مرغ بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان افزود: اگر قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب سقوط کرده به چند دلیل است از جمله، بسیاری از مردم قبل از حذف ارز ترجیحی، مرغ مورد نیاز خود را با قیمت قبلی یعنی ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری کرده بودند و بعد از افزایش قیمت احتیاج به خرید مرغ نداشتند که همین مسئله دلیلی برای کاهش تقاضا شد.

,

وی بیان کرد: در اوایل خردادماه، چون مردم توان خرید مرغ نداشتند، تقاضا کم شد و برخی از واحد‌های صنفی مجبور به فروش مرغ با قیمت کمتر از نرخ مصوب شدند و قیمت هر کیلوگرم مرغ تا ۴۰ هزار تومان هم کاهش پیدا کرد.

,

محمدنژاد اذعان داشت: تا یک ماه گذشته برخی از فروشگاه‌های استان اصفهان فقط یک روز در هفته، بار سفارش می‌دادند و برخی از واحد‌های مرغ فروشی که هر روز ۲۰۰ کیلوگرم بار سفارش می‌دادند، در اوایل خرداد یک روز در میان فقط ۵۰ کیلوگرم سفارش می‌دادند، اما اکنون واحد‌های مرغ فروشی هر روز البته به مقدار کم بار سفارش می‌دهند و فروشگاه‌ها سفارش مرغ شان یک روز درمیان شده است.

,

وی توضیح داد: پیش بینی می‌شود به تدریج از تلاطم قیمت‌ها و رکود خرید در بازار مرغ کاسته شود و بازار به روال سابق بازگردد. حذف ارز ترجیحی و مردمی سازی یارانه ها، افزایش یارانه‌ها اقدام درستی بود، اما باید هم به مردم بهتر اطلاع رسانی می‌شد هم قیمت‌ها به تدریج افزایش پیدا می‌کرد تا بازار دچار تنش نشود، البته که یارانه باید به همه مردم تعلق بگیرد.

,

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان متذکر شد: برخی از واحد‌های صنفی مرغ فروشی اصفهان هم اکنون بار خود را از استان‌های شمالی یا لرستان که قیمت مرغ در آن‌ها کمتر از اصفهان است می‌آورند. البته مرغی که در استان خریداری نمی‌شود به کشور‌های دیگر صادر نخواهد شد بلکه شرکت پشتیبانی دام و طیور، این محصول مازاد را منجمد می‌کند.

,

وی اعلام کرد: در ماه گذشته، هر کیلوگرم مرغ ۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان به کشتارگاه، ۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان به واحد‌های صنفی و ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسید، اما درحال حاضر هر کیلوگرم مرغ ۲۸ هزار تومان به کشتارگاه، ۴۰هزار و ۶۰۰ تومان به واحد‌های صنفی و ۴۳ هزار و ۵۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

,

محمدنژاد در رابطه با تخلف واحد های صنفی تاکید داشت: بعد از افزایش قیمت مرغ نه تنها هیچ تخلفی از واحد‌های صنفی مشاهده نشده بلکه خیلی از آن‌ها مرغ را با قیمت کمتر از نرخ مصوب به فروش رسانده اند.

,

وی در رابطه با آینده بازار مرغ گفت:  افزایش یا کاهش قیمت مرغ فعلا مشخص نیست و قیمت‌ها بستگی به اوضاع و احوال بازار دارد، اما به نظر می‌رسد تا اواسط تیر قیمت‌ها تغییر نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه