اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان شمالی عنوان کرد؛

نیاز واقعی روستاهای خراسان شمالی به مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی

نیاز واقعی روستاهای خراسان شمالی به مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی
علی محمدی گفت: نیاز واقعی در حوزه روستایی خراسان شمالی ۶۳ هزار و تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که تا سال ۱۴۱۰ پیش بینی شده سالانه پنج هزار واحد مسکونی ساخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علی محمدی، مدیر کل بنیاد مسکن استان خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در شورای مسکن استان با اشاره به اینکه تعدادی از روستاها که تبدیل به شهر شدند و یا موضوع بازسازی و مسکن مهر مطرح بوده است، اظهار داشت: در مجموع ۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۸ هزار واحد مسکونی با برخورداری از تسهیلات بنیاد مسکن نوسازی شدند.

وی به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۹ هزار نفر در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت مسکن ملی بوده اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر تایید نهایی شده اند و سه هزار و ۸۰۰ نفر واریز وجه را انجام داده اند.

محمدی اضافه کرد: همچنین متقاضیانی که بیشتر از ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته اند، سه هزار و ۲۰۰ نفر هستند.

این مقام مسئول گفت: متراژ زمین تامین شده برای ساخت پروژه ملی مسکن بیش از ۵۴۵ هزار مترمربع است در تعداد قطعاتی که به صورت مجزا در برخی از شهرها نقاطی بیشتری بوده که براین اساس حدود دو هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی تامین زمین قطعی و موضوع واگذاری و قرعه کشی ها، شروع عملیات اجرایی در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شهرستان اسفراین، یک هزار و ۱۳۳ واحد مسکونی و ۶۰۸ واحد مسکونی در دو سایت عملیات اجرایی آغاز شده است، ادامه داد: ایور ۲۸۴ واحد، تیتکانلو سه واحد، جاجرم ۵۰۰ واحد، شیروان ۱۴۴ واحد، فاروج ۴۲ واحد و گرمه ۲۵۰ واحد در مجموع دو هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی عملیات اجرایی شان آغاز شده که با احتساب سه هزار واحد طرح ملی مسکن که تایید نهایی شده اند در مجموع پنج هزار واحد در حوزه بنیاد مسکن عملیات ساختشان آغاز شده است.

وی گفت: در رابطه با نیاز مردم به مسکن در حال حاضر باتوجه به تعداد ثبت نامی ها و واریز وجه ها کار انجام می شود که نیاز واقعی در حوزه روستایی ۶۳ هزار و تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که تا سال ۱۴۱۰ پیش بینی شده تا سالانه پنج هزار واحد مسکونی ساخته شود، حوزه روستایی وضعیت قابل قبولی پیدا خواهد کرد و روند رشد قطعا مدنظر خواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه در رابطه با پروانه های ساخت که تاکید شده بود، تخفیف ویژه داشته باشند، گفت: زمین ها به صورت رایگان و پروانه با تخفیف ویژه باشد، اما خروجی که در برخی از شهرها بازخورد می گیریم، نرخ پروانه متناسب با موضوعاتی که اعلام شده است، نبوده و رقم ها بالا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه