اخبار داغ

بررسی میزان ارز آوری از گردشگری ورزشی؛

جای خالی کمپ تیم ملی در شمالغرب کشور/ توسعه توریسم ورزشی راهی برای رونق اقتصادی است

جای خالی کمپ تیم ملی در شمالغرب کشور/ توسعه توریسم ورزشی راهی برای رونق اقتصادی است
احداث کمپ تیم ملی در استان اردبیل به نزدیک دو دهه رسیده است و مسئولان از هر طیف سیاسی این وعده را داده و اکنون در بازنشستگی بسر می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، صنعت گردشگری در همه کشورها سه هدف اصلی را دنبال می‌کند که عبارت است ‌از اشتغالزایی، ارزآوری و درآمدزایی که از این سه هدف می‌توان به‌عنوان مثلث صنعت گردشگری نام برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

البته این صنعت اهداف فرعی دیگری نیز دنبال می‌کند که می‌توان به رونق فعالیت‌های اقتصادی، رونق صنایع داخلی، گسترش همکاری‌های بین‌المللی و... اشاره کرد.

,

توسعه توریسم ورزشی در کشورهای را می توان از تکاپوی ممالک مختلف برای بدست آوردن میزبانی مسابقات بین المللی و جام های جهانی ارزش این صنعت پر سود و کم ریسک پی برد.

,

براساس آمارهای جهانی گردش مالی بخش گردشگری در جهان تا قبل از شیوع کرونا ۱۵۰۰میلیارد دلار و سهم ایران ۱۲میلیارد دلار بوده است که سهم ایران از درآمد گردشگری جهان کمتر از یک درصد است.

,

وعده احداث کمپ تیم ملی پا به  ۱۷سال گذاشت

, وعده احداث کمپ تیم ملی پا به  ۱۷سال گذاشت,

ورود تیم های لیگ برتری پیش از کرونا در استان اردبیل بخصوص سرعین که از لحاظ امکانات رفاهی در رتبه قابل قبولی است و به گفته محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در درجه جهانی قرار داد رونق گرفته بود اما نبود حتی یک چمن ورزشی در این شهرستان باعث شد تا رفته رفته با کاهش رفت آمدهای حرفه ای های ورزش فوتبال به استان باشیم.

,

 احداث کمپ تیم ملی در استان اردبیل به نزدیک دو دهه رسیده است و استانداران از هر طیف سیاسی این وعده را داده و اکنون در بازنشستگی بسر می برند.

,

اردوهای خارجی که تیم های لیگ برتری برگزار می کنند ارز قابل توجهی را از کشور خارج می کند و از آن طرف با عدم میزبانی شایسته از تیم های خارجی نمی توان از ترویسم ورزشی نیز بهرمند شد.

,

نمایندگان اردبیل نیز در راستای احداث کمپ تیم ملی قولهای از دولتمردان قبلی گرفته بودند که آن هم به سرانجام نرسید.

,

با روی کار آمدن دولت سیزدهم دوباره اخبار کمپ تیم احیا شد و مسئولان ارشد استانی و کشوری وعده هایی در این زمینه داده اند.

,

سرعین مستعد احداث کمپ تیم ملی / از وزیر ورزش پیگیر می شوم

, سرعین مستعد احداث کمپ تیم ملی / از وزیر ورزش پیگیر می شوم,

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری در گفتگو  با خبرنگار سبلان ما اظهار داشت: سرعین با وجود آب و هوای خوب، مستعد احداث کمپ‌های تیم است که ما این موضوع را از وزیر ورزش و آقای دایی پیگیری می کنیم.

,

سرمایه گذار کمپ تیم ملی آماده است

, سرمایه گذار کمپ تیم ملی آماده است,

2148070

, 2148070, 2148070,

اما گره کور کمپ تیم ملی کجاست دقیقا تابستان سال ۹۴ بود علی دایی در سرعین حضور یافت و با تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی به بازدید از زمینی مورد نظر کمپ رفت و خبرنگار سبلان ما نیز با حضور در این بازدید از کم و کیف ماجرای جویا که از قرار اسطوره فوتبال ایران از محل و متراژ محل احداث راضی نبود.

,

سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین که سال گذشته  با حضور نماینده مجلس برگزار شد گفت : اگر آقای دایی نیز مایل به سرمایه گذاری نباشد یکی از سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور مشتاق احداث این کمپ است اما مشکل اینجاس که تاکنون مسئولان شهرستان هیچ زمینی برای طرح اختصاص نداده اند.

,

کمپ تیم ملی تحول گردشگری را بدنبال دارد

, کمپ تیم ملی تحول گردشگری را بدنبال دارد,

, , ,

اما جدیدترین خبری از کمپ تیم ملی می توان دریافت کرد پیگیری های مکرر استاندار فعلی برای احداث این مجموعه ورزشی است

,

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست بررسی روند تأمین زمین برای احداث کمپ تیم ملی در سرعین اظهار داشت: با توجه به مقدمات انجام‌گرفته برای احداث کمپ تیم ملی در شهرستان سرعین، این اقدام زمینه‌ای برای تحول و توسعه ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان است.

,

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های بزرگ از جمله دهکده گردشگری متناسب با استاندارد جهانی و مجتمع‌های اقامتی با لحاظ سایر نیازمندی‌ها از جمله پارکینگ، در افزایش ماندگاری مسافران در شهرستان سرعین حائز اهمیت است.

,

ظرفیت‌های گردشگری سرعین نیازمند اقدامات تحول‌آفرین است

, ظرفیت‌های گردشگری سرعین نیازمند اقدامات تحول‌آفرین است,

استاندار اردبیل گفت: اقدامات بزرگ و تحول‌آفرین در شهرستان سرعین با توجه به ظرفیت گردشگری این شهرستان، می‌تواند موجب حضور گردشگران جهانی با مدت اقامت بالا باشد.

,

وی تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های متولی برای تأمین زمین مناسب جهت احداث کمپ تیم ملی در سرعین ضروری است و علاوه بر احداث این کمپ، مطالعات لازم برای اجرای مجتمع‌های خدماتی، رفاهی، تفریحی و تجاری نیز در نزدیکی کمپ تیم ملی انجام می‌ شود.

,

سال های سال است که احداث کمپ تیم ملی در استان اردبیل با تعویض دولتیها نقل محافل می شود که امیدوایم دولتی که خود صادق الوعد می نامند این پروژه را به سرانجام برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه