اخبار داغ

سفیر بنگلادش در خراسان شمالی:

پنبه خراسان شمالی، قابلیت صادرات به دومین تولیدکننده پوشاک جهان را دارد/ گیاهان دارویی این استان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است

پنبه خراسان شمالی، قابلیت صادرات به دومین تولیدکننده پوشاک جهان را دارد/ گیاهان دارویی این استان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است
سفیر بنگلادش در خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان در زمینه صنایع معدنی، کود اوره و آلومینیوم یا ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد، گفت: همچنین بنگلادش دومین کشور تولید کننده پوشاک در جهان است و پنبه خراسان شمالی به عنوان مواد اولیه صنعت پوشاک قابلیت صادرات را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، "آ اف ام گوسال اعظم سارکار"، سفیر کشور بنگلادش در ایران  پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و آشنایی با محصولات اقتصادی این استان فراهم شده است و امیدواریم در این زمینه به نقطه نظرات مشترکی دست یابیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه روابط تاریخی و فرهنگی زیادی بین ایران و بنگلادش از سالیان گذشته وجود دارد، ادامه داد: دیدگاه های دو کشور در قرن حاضر به یکدیگر نزدیک تر شده و فرصت مناسبی برای تبادلات تجاری فراهم است.

,

" آ اف ام گوسال اعظم سارکار" افزود: اطلاعات زیادی از ظرفیت های خراسان شمالی کسب کرده ام و این استان در زمینه صنایع معدنی، کود اوره و آلومینیوم یا ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد.

,

سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: ارتباط خوبی بین اتاق بازرگانی این کشور و خراسان شمالی وجود دارد و بنگلادش ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد.

,

وی اضافه کرد: بنگلادش دومین کشور تولید کننده پوشاک در جهان است و پنبه خراسان شمالی به عنوان مواد اولیه صنعت پوشاک قابلیت صادرات را دارد.

,

سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: صنایع فولاد و آهن آلات خراسان شمالی قابلیت صادرات به کشور بنگلادش دارد و از این محصولات استقبال می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: کشور بنگلادش در بخش دارو نیز سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است و گیاهان دارویی خراسان شمالی می تواند فرصت مناسبی را فراهم کند و تنها باید زمینه صادرات این محصولات تسهیل شود.

,

سفیر کشور بنگلادش در ایران یادآور شد: تبادل سرمایه گذاران بخش خصوصی بین دو کشور می‌تواند ظرفیت ها را به خوبی معرفی کند و باید در این زمینه همکاری های مشترک انجام گیرد.

,

محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی، ظرفیتی مناسب برای صادرات است

, محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی، ظرفیتی مناسب برای صادرات است, محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی، ظرفیتی مناسب برای صادرات است,

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ادامه این جلسه گفت: این استان با محوریت کشاورزی به دنبال سرمایه گذاری و تسهیل روادید با کشور بنگلادش است تا زمینه صادرات محصولات معدنی و کشاورزی فراهم شود.

,

سعید پورآبادی افزود: سیمان، آلومینا و کود اوره خراسان شمالی قابلیت صادرات را دارد، ضمن اینکه محصولات باغی و کشت های فصلی در این استان از اهمیت زیادی برخوردار است و ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد.

,

وی ادامه داد: خراسان شمالی به عنوان بهشت گیاهان دارویی محسوب می شود و به عنوان پایلوت برداشت این گیاهان در کشور فعال است و باید این ظرفیت ها با صادرات مناسب بالقوه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه