اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی:

۱۰۰ درصد نسخه‌های درمانی بیمه سلامت در خراسان شمالی الکترونیکی‌اند/ سهم پرداختی بیمه‌ها برای درمان ناباروری، ۹۰ درصد تعرفه‌ها است

۱۰۰ درصد نسخه‌های درمانی بیمه سلامت در خراسان شمالی الکترونیکی‌اند/ سهم پرداختی بیمه‌ها برای درمان ناباروری، ۹۰ درصد تعرفه‌ها است
محسن رعنایی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد نسخه نویسی و نسخه پیچی در استان خراسان شمالی الکترونیکی انجام می شود، گفت: در سال گذشته در این بازه زمانی، حدود ۳۰ درصد از نسخ در استان و شهرستان شیروان به صورت الکترونیکی نسخه پیچی و نسخه نویسی می شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک به نحوه اجرای طرح پوشش بیمه سلامت همگانی پرداخت و اظهار داشت: بیمه سلامت همگانی برای سه دهک اول جامعه رایگان و برای افرادی که در سایر دهک ها تعریف می شوند، پوشش بیمه در یک سال برای آنان همراه با پرداخت هزینه بیمه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

رعنایی گفت: انجام دهک بندی ها از طرف وزارت رفاه و تامین اجتماعی انجام می شود و سازمان بیمه سلامت در تعریف دهک ها هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد.

,

این مقام مسئول همچنین به طرح خدمات ناباروری برای زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: خدمات ناباروری در دو قسمت ناباروری اولیه و ثانویه ارائه می شود .

,

وی افزود: در ناباروری اولیه زوجین پس از یک سال تلاش برای باروری، به طور طبیعی بارداری موفقی نداشتند که البته این مدت برای خانم های بالای 35 سال، به 6 ماه کاهش پیدا می کند و ناباروری ثانویه نیز شامل زوج هایی است که دارای فرزند زنده بوده ولی برای بارداری مجدد دچار مشکل شده باشند و یک سال بدون هیچ گونه پیشگیری نتوانسته اند باردار شوند.

,

رعنائی خدمات مورد تعهد را شامل بسته خدمتی میکرواینجکشن یا  icsiسه بار در هر سال، بسته خدمتی Ivf  سه بار در هر سال، بسته خدمتی تلقیح داخل رحمی یا IUI سه بار در هر سال و بسته خدمتی Fet سه بار در هر سال عنوان کرد و افزود: به موجب این طرح، سهم پرداختی بیمه سلامت از هزینه های بسته های خدمتی مورد اشاره ناباروری به میزان 90 درصد تعرفه های دولتی در مراکز دولتی یا مراکز عمومی غیر دولتی است.

,

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در راستای اجرای بند الف تبصره ((17)) قانون بودجه سال 1400 با هدف دسترسی بیمه شدگان سلامت همگانی به پزشکان بخش خصوصی ؛ طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را در شهرهای بالای 20 هزار خانوار از مهر ماه 1400 اجرا نموده است .

,

وی  افزود: در این طرح بیماران صندوق سلامت همگانی با مراجعه به پزشک خانواده منتسب شده برای ایشان تشکیل پرونده می شود و با پرداخت مبلغ هفت هزار  و 200 تومان (72 هزار ریال) بابت ویزیت مورد معاینه قرار می گیرند و اگر بیمار نیاز به ارجاع به پزشک متخصص یا فوق تخصص داشته باشند توسط همان پزشک ارجاع می شود و این در حالی است که قبلا تنها می توانستند از بخش دولتی خدمات دریافت کنند.

,

رعنایی گفت: خراسان شمالی 390 موسسه درمانی طرف قرارداد دارد که 100 درصد این موسسات در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و در حال حاضر 100 درصد نسخ در خراسان شمالی توسط این موسسات نسخه نویسی و نسخه پیچی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه