اخبار داغ

چند توصیه اساسی برای حفظ تمرکز در فصل امتحانات

چند توصیه اساسی برای حفظ تمرکز در فصل امتحانات
در این گزارش به راهکار‌هایی اشاره شده است که رعایت آن‌ها به حفظ تمرکز در فصل امتحانات برای مطالعه بهتر کمک می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در فصل امتحانات، اغلب این نگرانی وجود دارد که دانش آموزان نتوانند تمرکز خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. تمرکز بر روی یک موضوع برای مدت طولانی دشوار است به ویژه در فصل امتحانات که باید یک امتحان را پس از دیگری با موفقیت سپری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پیدا کردن محیط مناسب برای مطالعه
, پیدا کردن محیط مناسب برای مطالعه,
یافتن یک مکان مناسب برای مطالعه به منظور حفظ تمرکز برای طولانی مدت بسیار مهم است. برای این منظور باید یک مکان مناسب پیدا کنید که دمای مناسب و نور کافی داشته باشد، کسی در آنجا مزاحم شما نشود و یک میز با اندازه مناسب داشته باشد تا بتوانید همه کتاب‌های خود را به راحتی پهن کنید. مطمئن شوید که دوستان و/یا خانواده شما می‌دانند که وقتی در محل مطالعه خود هستید، مزاحم نمی‌شوند.
,
 
,
شب‌ها به اندازه کافی بخوابید
, شب‌ها به اندازه کافی بخوابید,
خواب خوب شبانه برای کمک به تمرکز و یادگیری موثر مهم است. خواب به تثبیت حافظه کمک می‌کند؛ خواب خوب شبانه در روز‌های مطالعه برای تبدیل حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت ضروری است. بنابراین، فنجان‌های قهوه یا قوطی‌های اضافی ردبول را با تخت خود عوض کنید و مطمئن شوید که هر شب به تعداد ساعت‌های لازم می‌خوابید.
,
 
,
اطمینان از استراحت کافی در طول امتحانات بسیار مهم است. در حالی که ممکن است شب قبل از امتحان احساس کنید که نیاز دارید بیدار بمانید تا خود را برای امتحان آماده سازید، اما باید به خاطر داشته باشید که پس از یک خواب کافی شبانه، شما بسیار هوشیار‌تر خواهید بود و مطالب را بهتر به خاطر خواهید آورد.
,
 
,
به طور منظم استراحت کنید
, به طور منظم استراحت کنید,
مطالعات مکرراً نشان می‌دهد که وقتی دانش آموزان به طور منظم استراحت می‌کنند، بهره وری آن‌ها افزایش می‌یابد. به ازای هر ۴۵ دقیقه مطالعه‌ای که انجام می‌دهید، ۱۵ دقیقه از میز خود فاصله بگیرید. فرقی نمی‌کند که در این مدت استراحت خود برای بهره بردن از هوای تازه بیرون بروید یا حرکات کششی انجام دهید.
,
 
,
حواستان توسط رسانه‌های اجتماعی پرت نشود
, حواستان توسط رسانه‌های اجتماعی پرت نشود,
این روز‌ها تقریباً خیلی راحت حواس انسان توسط رسانه‌های اجتماعی پرت می‌شود. هنگامی که تلفن همراه شما در جیب شما وزوز می‌کند، غیرممکن است که تماس جذاب اسنپ چت یا اعلان اینستاگرام را نادیده بگیرید.
,
 
,
اما نگران نباشید، توسعه دهندگان نرم افزار راهی پیدا کرده اند که به دانش آموزان کمک می‌کنند در مواقعی که نیاز به تمرکز دارند، پیام‌های رسانه‌های اجتماعی حواس آن‌ها را پرت نکند.
,
 
,
برای این منظور می‌توان افزونه‌های مرورگر مانند «StayFocusd» را دانلود کنید که مزاحم‌ترین وب سایت‌های شما را برای مدت زمان مشخصی مسدود می‌کند. کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند برنامه‌هایی مانند «Offtime» را نصب کنند که به شما امکان می‌دهد حالت‌هایی مانند Work یا Friends را فیلتر کنند تا فقط به چیز‌هایی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند و هیچ‌گونه برنامه‌های بازی یا رسانه‌های اجتماعی غیرضروری حواس آن‌ها را پرت نکنند.
,
 
,
آب فراون بنوشید و خوب غذا بخورید
, آب فراون بنوشید و خوب غذا بخورید,
در طول دوره‌های امتحانی، اغلب اتفاق می‌افتد که دانش آموزان آنقدر روی مطالعه خود متمرکز می‌شوند که فراموش می‌کنند روی نوشیدن آب و خوراک خود تمرکز کنند. ساده‌ترین راه برای کمک به خود به منظور انجام بهترین عملکرد این است که هیدراته بمانید و از مصرف غذا‌های ناسالم دوری کنید.
,
 
,
تلفن خود را تنظیم کنید تا هر چند ساعت یک بار به شما یادآوری کند که یک لیوان بزرگ آب بنوشید و در طول تحصیل خود میوه و آجیل سالم بخورید. کمبود آب یا خوردن غذا‌هایی با سطوح بالای چربی باعث می‌شود احساس تحریک پذیری و بی حالی داشته باشید.
,
 
,
به خود پاداش دهید
, به خود پاداش دهید,
پاداش دادن به خود برای مطالعه، می‌تواند راهکاری به منظور انگیزه داشتن برای ادامه مطالعه است. این پاداش می‌توانند جوایز کوچکی مانند خوردن یک تکه شکلات برای هر پاراگرافی که می‌نویسید یا می‌خوانید و یا تماشای یک قسمت از سریال مورد علاقه خود در زمانی باشید که بر یک موضوع خاص مسلط شده اید.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه