اخبار داغ

رزمایش هوایی مشترک عربستان و مصر

رزمایش هوایی مشترک عربستان و مصر
رزمایش هوایی مشترک عربستان و مصر با نام «فیصل-۱۲» با مشارکت یگان‌هایی از نیروی هوایی دو کشور در عربستان به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رزمایش مشترک هوایی عربستان سعودی و مصر با عنوان «فیصل-۱۲» در منطقه تبوک به پایان رسید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این رزمایش در پایگاه هوایی «ملک فیصل» واقع در بخش شمالی منطقه تبوک برگزار شد.
,
 
,
براساس گزارش رسانه‌های سعودی هدف از اجرای این رزمایش ارتقای سطح آمادگی رزمی، تقویت اقدام مشترک و تبادل تجربیات بین دو طرف بود.
,
 
,
نیروهای هوایی مصر با جنگنده‌های F-۱۶ و MiG-۲۹ و نیروهای سعودی نیز با سامانه‌های F-۱۵SE و F-۱۵C در این رزمایش مشارکت داشتند.
,
 
,
مرحله پایانی این آموزش با حضور تعدادی از رهبران نیروهای مسلح مصر و عربستان برگزار شد.
,
 
,
عربستان سعودی و مصر در راستای ارتقای آمادگی‌های رزمی و مدرن‌سازی سامانه‌های رزمی، هر از چند گاهی تمرینات نظامی دوجانبه یا مشترک با چند کشور دیگر برگزار می‌کنند.
,
 
,
همچنین نیروهای دفاعی عربستان سعودی و فرانسه رزمایش نظامی مشترکی را در شمال غربی این کشور از پنجشنبه گذشته آغاز کرده‌اند. رزمایش مشترک نیروهای سعودی و فرانسوی «سانتول-۲» نام دارد و با هدف بالابردن آمادگی رزمی نیروهای دو کشور و کسب تجارب بیشتر در حال برگزاری است.
,
 
,
عربستان سعودی و کشورهای ساحلی دریای سرخ از جمله جیبوتی، مصر، اردن، سومالی، سودان و یمن اوایل ماه ژوئن رزمایش نظامی مشترکی را به پایان رساندند.
,
 
,
نیروی هوایی عربستان سعودی همچنین اواخر ماه گذشته با جت‌های «اف-۱۵» خود در رزمایشی با جنگنده‌های «اف-۱۶» و «اف-۱۸» آمریکا مشارکت کرد.
,
 
,
منبع: تسنیم
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه