اخبار داغ

آمریکا: صدور قطعنامه علیه ایران سیاسی نیست

آمریکا: صدور قطعنامه علیه ایران سیاسی نیست
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده اقدام شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صدور قطعنامه علیه ایران سیاسی نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران امروز پنجشنبه مدعی شد تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدامی سیاسی نبوده است.

رابرت مالی در توییتر نوشت: «شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این پیام روشن را به ایران ارسال کرد که بایستی به تعهدات پادمانی خود در ان‌پی‌تی پایبند باشد. این مسئله سیاسی نیست: به محض اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اطلاعات فنی مورد نیازش برخوردار باشد، شورا نیازی برای اقدامات بیشتر در خصوص این موضوعات نخواهد دید.»

وی در ادامه نوشته است: «شورا، درباره تعهدات پادمانی ایران که جدا از برجام هستند اظهارنظر کرد. ما آماده بازگشت دوجانبه به پایندی کامل [به توافق] هستیم. ایران فقط لازم است تصمیم بگیرید مطالبات فرعی خود را کنار بگذارد و با توافقی که از ماه مارس در دسترس بوده موافقت کند.»

رابرت مالی همچنین اضافه کرد: «ایران راهی برای خروج از بحران هسته‌ای که ایجاد کرده در پیش رو دارد: همکاری با آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده پادمانی و بازگشت به برجام؛ رفع کردن نگرانی‌های فوری بین‌المللی در زمینه منع اشاعه هسته‌ای و رسیدن به رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا. انتخاب با آنها است.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه