اخبار داغ

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان:

وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور در دوران پهلوی اسفناک بود/ خصوصیات بارز امام خمینی(ره) در مقام معظم رهبری متبلور است

وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور در دوران پهلوی اسفناک بود/ خصوصیات بارز امام خمینی(ره) در مقام معظم رهبری متبلور است
محمدرضا شاهوزهی با بیان اینکه خاندان پهلوی عقده‌ و حرص و ولع سیر نشدنی در جمع ثروت داشتند، گفت: وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور در دوران پهلوی اسفناک بود، اما بعد از انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست بیگانگان از کشور، شاهد رشد و شکوفایی قابل توجهی دراقتصاد وضعیت بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا شاهوزهی یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن عرض تسلیت ایام به مناسبت رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب با اشاره به اینکه مقایسه رشد اقتصادی ایران در قبل و بعد از انقلاب مستلزم مقایسه شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و جهانی قبل و بعد از انقلاب است، بیان کرد:در این مقایسه قطعا نباید جنگ تحمیلی هشت ساله، رشد جمعیتی، شرایط تحریمی ظالمانه بعد از انقلاب و سنگ اندازی ها بی سابقه مخالفین انقلاب را نادیده گرفت.

وی افزود: علی رغم اینکه رژیم پهلوی به پشتوانه دلارهای نفتی و حمایت های گسترده بیگانگان توانسته بود وضعیت اقتصادی بخش هایی از کشور خصوصا گروه های وابسته به قدرت و یا مناطق مرفه نشین و شهری را خوب جلوه دهد؛ اما بررسی وضعیت سایر اقشار جامعه به ویژه قشر متوسط و کم درآمد جامعه و یا نحوه مدیریت آنها بازگوی وخامت و رشد منفی اقتصاد کشور است.

این سرطایفه با بیان اینکه خاندان پهلوی عقده‌ و حرص و ولع سیر ناشدنی در جمع ثروت داشتند، اضافه کرد: رضاخان با زور و قلدری املاک مردم را در مقابل بهای اندکی تملک می‌کرد.

وی تاکید کرد: محمدرضا نیز از همان روزی که به حکومت رسید به فکر ثروت‌اندوزی افتاد، پس از آن که قیمت نفت به شکل سرسام‌آوری بالا رفت، شاه به بهانه‌های مختلف هر روز بر ثروت، املاک و کاخ های خود و اطرافیانش در داخل و خارج می افزود.

به گفته وی؛ راه اندازی بنیاد پهلوی منجر به آن شد تا خاندان پهلوی از طریق کازینوهای قماربازی و کاباره‌ها، رانت‌خواری و استفاده‌های انحصاری از امکانات، قاچاق عتیقه و غیره منابع مالی سرشاری را به جیب بزنند.

شاهوزهی با بیان اینکه بحران‌های اقتصادی، کاهش بهای نفت و ناکارآمدی دولت از جمله دلایل سقوط رژیم پهلوی بود، تاکید کرد: سیاست رفاهی این رژیم سفاک با کاهش درآمدهای نفتی به بن بست رسید و این اتفاق منجر به تورم و کمبود کالاهای اساسی، نارضایتی مردم، مهاجرت و غیره شد.

در دوران پهلوی مردم از کمترین امکانات و رفاهیات برخوردار بودند

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی مردم از کمترین امکانات و رفاهیات برخوردار بودند، ادامه داد:  اکثر روستاهای کشور در آن دوران از نعمت آب، برق، گاز، تلفن، جاده، مدرسه و هرآن چه در ذهن بگنجد تهی بود و مردم در سختی زندگی می کردند؛ اکنون به برکت انقلاب اسلامی ایران و تلاش های امام راحل و پس از ایشان امام خامنه ای، شاهد شکوفایی و رشید در تمامی عرصه ها هستیم که ارائه این خدمات منجر به رضایت مردم، احساس امنیت و آرامش شده است.

این سرطایفه اظهار کرد: برگزاری جشن های ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی با ولخرجی و اصراف فراوان در حالی انجام می شد که فقر و تنگدستی امان مردم را بریده بود؛ اما با پیروزی شکوهمند انقلاب و در تمام این سال ها شاهد پویایی و رشد واحد های تولیدی و کارخانجات هستیم؛ اگر چه بعد از انقلاب، تعداد زیادی از سهامداران کارخانجات بزرگ و مدیران بنگاه های اقتصادی تولیدی و صنعتی، منابع مالی خود را از ایران خارج کرده و خود نیز از کشور گریختند اما سختی ها و تحریم ها باعث شد تا ایران و ایرانی امروز قدرتمند و خودکفا باشد.

وی گفت: پیشرفت در عرصه های بهداشت و درمان، نظامی، دفاعی، کاهش نرخ مرگ و میر مادران باردار، و یا شکوفایی و رشد در حوزه راه، مدرسه، مساجد، زیرساخت ها، آموزش و غیره همه مرهون تلاش های صورت گرفته بعد از انقلاب است که همگان باید قدردان آن باشیم.

سرود "سلام فرمانده" دشمن را عصبانی و نگران کرده است

شاهوزهی با بیان اینکه توکل به خدا، وجود ولایت فقیه، وحدت و ولایت پذیری مردم رمز پیروزی ایران اسلامی است، افزود: چیزی که امروز دشمنان اسلام و ایران را عصبانی کرده، حضور فعال و موثر نسل سوم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: خصوصیات بارز امام راحل مانند درایت، شجاعت، ساده زیستی و تدبیر امور انقلاب اسلامی؛ در شخصیت و رفتار مقام معظم رهبری متبلور است.

این سرطایفه تاکید کرد: شناخت جوانان از منش امام (ره ) باعث شده جوانان و دانش آموزان با علم آموزی، تهذیب نفس و بصیرت از آرمان های امام راحل و انقلاب دفاع کنند؛ امروز هم خوانی سرود "سلام فرمانده" خود گویای تحقق اهداف انقلاب و همچنین خشم و شکست دشمنان است که توانسته لرزه بر اندام دشمنان بیاندازد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در دوران پهلوی مردم از کمترین امکانات و رفاهیات برخوردار بودند, در دوران پهلوی مردم از کمترین امکانات و رفاهیات برخوردار بودند,
,
,
,
,
,
,
,
, سرود "سلام فرمانده" دشمن را عصبانی و نگران کرده است, سرود "سلام فرمانده" دشمن را عصبانی و نگران کرده است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه