اخبار داغ

نفتالی بنت:

به اقدامات خود برای توقف برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم

به اقدامات خود برای توقف برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار با مدیرکل آژانس اتمی در تل‌آویو، تهدید کرد که به اقدام در راستای توقف برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی امروز (جمعه) با «رافائل گروسی» مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تل‌آویو دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دفتر نفتالی بنت پس از این دیدار در بیانیه‌ای خبر داد که رافائل گروسی پس از این دیدار به وین بازگشته است.

,

در این بیانیه، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد که این رژیم در صورت شکست دیپلماسی با ایران و ناکامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران، برای دفاع از خود اقدام خواهد کرد و رژیم تل آویو به اقدام در راستای توقف برنامه هسته‌ای ایران پایبند است.

,

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اتهامات خود و با هدف تحت تأثیر قرار دادن نشست پیش‌روی شورای حکام آژانش اتمی در وین، مدعی شد که ایران در پی گمراه کردن جامعه جهانی و ارائه اطلاعات نادرست از برنامه هسته‌ای خویش است و تل آویو نگرانی خود در خصوص ادامه اقدامات ایران در حوزه «دستیابی به سلاح هسته‌ای» را به اطلاع رافائل گروسی رسانده است.

,

در ادامه این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رافائل گروسی تأکید کرده است ضرورت دارد تا جامعه جهانی با تمامی ابزارها جلوی دستیابی [ادعایی] ایران به سلاح اتمی را بگیرد.

,

«رافائل گروسی» شب گذشته وارد سرزمین اشغالی شد. این سفر چند روز قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در وین برگزار می‌شود. سه کشور اروپایی و آمریکا قرار است در آن جلسه قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند.

,

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

,

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

,

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

,

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

,

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

,

سفر گروسی به فلسطین اشغالی در حالی انجام شده که قرار است دوشنبه هفته آینده ۱۶ خرداد ماه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شود.

,

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه گزارش داد آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) قصد دارند در این نشست با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس اتمی» خوانده شده انتقاد کنند.

,

این گزارش‌ها واکنش «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم ایران در آژانس را به همراه داشت. وی در این باره گفت: «جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه از همان ابتدا معتقد بود طرح ادعاهای مطروحه علیه آن بر اساس اطلاعات ساختگی است که توسط رژیم صهیونیستی و کشورهای معاند در اختیار آژانس قرار گرفته است، برای نشان دادن حسن نیت خود و رد ادعاها و اتهامات مطرح شده از طریق اعلام آمادگی برای تعامل مستدل و فنی با آژانس تلاش کرد تا ضمن توافق با آژانس برای وارد شدن به یک روند مذاکراتی، با هدف حل و فصل نهایی این ادعاها، با شرکت در سه نشست فنی تفصیلی جداگانه با مسؤولان ذیربط آژانس طی دو ماه گذشته، توضیحات و مستندات فنی  لازم را در خصوص ادعاهای مطروحه شده در اختیار آژانس قرار دهد.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه