اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

مسئولان از طریق یونسکو، مناظرات رضوی را در جهان فرهنگ سازی کنند

مسئولان از طریق یونسکو، مناظرات رضوی را در جهان فرهنگ سازی کنند
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اهمیت گفتگو و مناظره در جامعه را متذکر شد و گفت: شایسته است مسئولان، گفتگو و مناظرات رضوی را از طریق سازمان یونسکو در جهان فرهنگ سازی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ،آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو  و مناظرات رضوی به اهمیت ترویج گفتگو در جامعه پرداخت و گفت: هدف از برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی تبیین اوصاف ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) است که در  هیچ معیاری قابل سنجش نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) سرشار از علوم مختلف هستند، گفت: این در حالی است که ائمه معصومین(ع) تحت تعلیم مدرسه و دانشگاهی نبوده و هرچه می دانستند از قدرت خداوند متعال بوده است.

,

امام جمعه اردبیل با اشاره به احادیث امام صادق(ع) گفت:عقل انسان ار معلومات ائمه معصومین(ع) در حیران است.

,

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود از گرداوری اوصاف ائمه معصومین(ع) خبرداد و گفت: پیامبر اسلام در مناظره با اعراب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را در دوران خردسال به گفتگو با آنها می فرستاد و با این کار  قدرت خداوند متعال را نشان داده  و آنها  را به دین مبین اسلام متمایل می کرد.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان و یهودیان با کتاب آسمانی خودشان گفتگو می کرد، گفت: پیامبر اکرم(ص) با این کار خود بسیاری از اهل کتاب را به دین مبین اسلام فراخواند.

,

وی با بیان اینکه امروز با وجود پیشرفت علم و دانش و بصیرت و آگاهی شایسته نیست اوصاف امام رضا(ع) مستور بماند، گفت: اهمیت ترویج مناظرات رضوی به عنوان یکی از اوصاف بارز امام رضا(ع) تضارب آراء در جامعه است.

,

این مبلغ اسلامی به هدف خلقت اشاره کرد و گفت: انسان آمده است تا ضمن مطالعه و کسب علم و دانش، سخن نیز بگوید.

,

امام جمعه اردبیل عناد وهابیت را متذکر شد و گفت:  امروز دنیا شدیدا به مناظره نیازمند است.

,

وی با بیان اینکه انسان عیب خود را نمی بیند، گفت: مناطرات و گفتگو بهترین راه کشف و رفع عیوب برای انسان ها است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار برگزاری گفتگو و مناظره بین ادیان شد و گفت: لازم است فرهنگ گفتگو و مناظرات رضوی تدوین و به یونسکو ارسال شود تا این فرهنگ در جهان نهادینه شود.

,

آیت الله عاملی در بخش پایانی سخنان خود به آداب گفتگو و مناظره اشاره کرد و گفت: عداوت، کینه و مقاومت در برابر حق جایی در مناظره ندارد چراکه حق مقدم بر همه چیز است.

,

وی از مسئولان خواست تا با رفع کرونا همایش سال آینده با شکوه و جلال گذشته و با حضور نمایندگان ادیان مختلف و عموم مردم برگزار شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار صدور فرهنگ رضوی به کشورهای همسایه شد و گفت: امیدوارم روزی شاهد برگزاری جشنواره رضوی به ویژه جشنواره های علمی و پژوهشی با محوریت گفتگو و مناظره در کشورهای همسایه  و جوامع اسلامی باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه