اخبار داغ

یزدان فتوحی در پی حواشی جشنواره کن مطرح کرد:

هنرمند باید صدای مردم باشد/ شهرت باعث شده اینها مردم را فراموش کنند

هنرمند باید صدای مردم باشد/ شهرت باعث شده اینها مردم را فراموش کنند
یزدان فتوحی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون پس از برگزاری اختتامیه جشنواره کن و حواشی پیش آمده از اظهارات سینماگران ایرانی حاضر در این جشنواره گفت: هنرمند باید صدای مردم باشد اما آن را فراموش می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یزدان فتوحی نویسنده برنامه خندوانه در گفت و گو با خبرنگار «دانا» درباره اتفاقات رخ داده در جشنواره کن اظهار داشت:  مشکلات و حواشی که ما در جشنواره کن و یا دیگر جشنواره های خارجی می بینیم، جملگی برگرفته از بحث آموزش است. ما از دوران کودکی هیچ آموزشی در هیچ حوزه ای نمی بینیم و آموزش و پرورش ما یک نهاد منفعل است. در حالیکه در خارج از ایران بحث آموزش بسیار جدی است و از همان ابتدا به افراد آموزش های بنیادین و کاربردی در همه زمینه ها داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: به عنوان مثال آنها حتی در بحث مدل راه رفتن نیز آموزش می بینند و هر فردی از جمله هنرمندان با قوانین و ضوابط حوزه خود کاملا آشنا و آموزش دیده است و همین سبب می شود که بهترین رفتار و تصویر از آنها برخلاف ما در جشنواره های خارجی نمایش داده شود.

,

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره اینکه چرا هنرمندان دغدغه مردم را ندارند و از تریبون های خارجی برای بیان درد مردم استفاده نمی کنند، بیان کرد: هنر برگرفته از مردم و برای مردم است. یک هنرمند تمامی آنچه را دارد از مردم وام می گیرد اما متاسفانه بعد از یک مدت و رسیدن به شهرت و مکنت از مردم دور افتاده و جدا می شود. همه ما گذشته خود را خیلی زود فراموش می کنیم. اینکه همین مردم بودند که ما را به اوج رساندند و در نهایت باید صدای آنها باشیم اما آن را فراموش می کنیم و به جای گفتن دغدغه های جامعه و مملکت به فکر خودمان هستیم.

,

فتوحی ادامه داد: البته وقتی برخی از مسئولین به فکر مردم نباشند، هنرمندان و باقی مردم نیز همین راه را در پیش می گیرند و این متاسفانه به یک فرهنگ غلط تبدیل می شود. 

,

فتوحی با اشاره به داستان سفارشی سازی، سیاسی کردن جشنواره های هنری و سفارشی کاری در هنر گفت: همه جای دنیا این روند وجود دارد و گاه می بینیم این سفارشی سازی در پوسته نقد در حوزه هنر در کشورهای مختلف اجرا می شود به گونه ای که مورد توجه افکار عمومی به عنوان یک اثر نقادانه قرار می گیرد و حتی ستایش و تمجید می شود در حالیکه مغز کار سفارشی و در راستای منافع حاکمیت هاست اما در ایران این مسیر را هم به بدترین شکل می رویم و پروژه های سفارشی به ناکارآمدترین افراد می دهیم تا اثری بسازند که تنها بلندگوی تبلیغاتی باشند و هیچ نشانی از هنر در آن نیست.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه