اخبار داغ

هشدار ترامپ به متحدان ناتو: آمریکا از شما محافظت نمی‌کند

هشدار ترامپ به متحدان ناتو: آمریکا از شما محافظت نمی‌کند
رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به مخالفت بعضی از اعضای ناتو برای افزایش بودجه گفت در این صورت نباید از آمریکا انتظار حمایت داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در گردهمایی روز شنبه در وایومینگ به طرفداران خود گفت که بر خلاف روسای جمهور پیشین خود، صراحتاً اعتراف می‌کند که واشنگتن قرار نیست به ناتو کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این گردهمایی گفت متحدان ناتو را تهدید کرده بود که در صورت درگیری با روسیه، اگر تمایلی به افزایش هزینه‌های نظامی نداشتند، به آن‌ها کمک نکنند. این به آن معناست که در صورت عدم پرداخت هزینه‌های ناتو توسط اعضا نباید انتظار حمایت آمریکا را داشته باشند.
,
 
,
ترامپ پیشتر خطاب به کشورهای اروپایی گفته بود «شما متخلف هستید، میلیاردها میلیارد دلار بدهکار هستید.» او در پاسخ به پرسش یکی از اعضای ناتو مبنی بر اینکه اگر اعضای ناتو هزینه‌های عضویت در این ائتلاف را به طور کامل پرداخت نکنند، در صورت حمله روسیه، محافظت نخواهند شد، گفت: «بله، ما از شما محافظت نخواهیم کرد.»
,
 
,
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این گردهمایی مدعی شد که پس از این اظهارات، «پول‌ها از سوی اعضای اروپایی ائتلاف نظامی ناتو سرازیر شد و او «آن‌ها را وادار کرد تا ۴۳۰ میلیارد دلار به ناتو بپردازند».
,
 
,
دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود با ارسال نامه‌ای تند به آنگلا مرکل صدر اعظم وقت آلمان در خصوصو افزایش هزینه‌های این کشور در ناتو هشدار داده و گفته بود برلین باید هزینه مالی خود را برای عضویت در ناتو بالا ببرد و افزایش دهد.
,
 
,
ترامپ مدعی شد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو «بزرگترین طرفدار او» بوده است.
,
 
,
اوایل این هفته، استولتنبرگ گفت که مفهوم استراتژیک جدید ناتو که انتظار می‌رود در نشست مادرید در ماه ژوئن به تصویب برسد، دیگر روسیه را به عنوان شریک استراتژیک این بلوک معرفی نخواهد کرد. استولتنبرگ افزود: چین هنوز به عنوان یک تهدید در سند گنجانده نشده است.
,
 
,
مسکو بارها اعلام کرده است که ناتو اتحادی است که هدف آن رویارویی و تهاجم است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل آوریل گفت که گسترش بیشتر ائتلاف به سمت شرق ماهیت تهاجمی دارد و اروپا را امن‌تر نمی‌کند.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه