اخبار داغ

وزیر بهداشت:

آمادگی ایران برای صادرات واکسن کرونا به ۹ کشور جهان/ آبله میمون وارد ایران نشده است

آمادگی ایران برای صادرات واکسن کرونا به  ۹ کشور جهان/ آبله میمون وارد ایران نشده است
عین‌الهی از آمادگی کشور برای صادرات ۴ میلیون دز واکسن کرونا خبر داد و گفت: با ۹ وزیر بهداشت کشورهای مختلف ملاقات داشته و آمادگی خود رابرای صادرات واکسن کرونا اعلام کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درنشست با مسئولین ارشد استان اردبیل به موفقیت های ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: برای اینکه کشور ما از نظر اقتصادی نیز پیشرفت کند، لازم است همانند ستاد مقابله با کرونا، ستاد تنظیم بازار نیز راه اندازی و طرح ملی مردمی سازی یارانه‌ها اجرا شود تا همانند ویروس کرونا، ریشه فساد اقتصادی در کشور نیز خشکانده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود از آمادگی کشور برای صادرات ۴ میلیون دز واکسن کرونا خبر داد و گفت: من با ۹ وزیر بهداشت کشورهای مختلف ملاقات داشته و آمادگی خود رابرای صادرات واکسن کرونا به کشورهای دیگر اعلام کردم حتی می توانیم به کشورهایی که از نظر توسعه وضعیت خوبی ندارند،  واکسن رایگان بدهیم.

,

وی با بیان اینکه هم اکنون چهار میلیون دُز واکسن آماده داریم گفت: در نخستین محموله یکصدهزار دز برای ونزوئلا ارسال کردیم.

,

عین اللهی تصریج کرد:  ما با صادرات واکسن نشان می‌دهیم جمهوری اسلامی ایران در همه مسائل  یک کشور قوی  و پیش رو است.

,

, ,

 توان ساخت واکسن برای انواع ویروس در کشور

,  توان ساخت واکسن برای انواع ویروس در کشور,  توان ساخت واکسن برای انواع ویروس در کشور,

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به زیرساخت‌های ایجاد شده برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا باعث شد ما زیرساخت‌های واکسیناسیون را بالا ببریم به طوری که امروز ما ۶ مرکز تولید واکسن داریم که اینها نه تنها واکسن کرونا بلکه می توانند واکسن هر ویروسی را تولید کنند.

,

وی از راه اندازی  بیو راکتورهای مجهز در کشور خبرداد و گفت: امکان کشت انواع مختلف ویروس در آن  وجود دارد. بنابراین ما برای هر نوع تهدیدی که در دنیا وجود دارد می توانیم واکسن تولید و از وقوع فاجعه جلوگیری کنیم.  

,

 عین الهی با بیان اینکه ما جزو کشورهای موفق در ریشه کنی بیماری کرونا هستیم، گفت : یکی از دلایل موفقیت ما ورود رهبر معظم انقلاب به این مسئله و احساس مسئولیت رئیس جمهور فعلی بود.

,

 وی با بیان اینکه ستاد کرونای ایران از ستادهای بی‌نظیر در دنیا است ، گفت: همه سازمان‌ها و مسئولین در حوزه کرونا احساس مسئولیت و کار کردند که این باعث شد ما بتوانیم  قربانیان کرونا را در مدت کوتاهی، تک رقمی کرده و امروز جزو کشورهای موفق و کم نظیر در کنترل این ویروس باشیم.

,

, ,

  آبله میمون وارد ایران نشده است 

,   آبله میمون وارد ایران نشده است ,   آبله میمون وارد ایران نشده است ,

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به  نگرانی مردم در خصوص آبله میمون نیز اظهار داشت: این بیماری سال‌ها در کشورهای مختلف وجود داشته و مربوط به حیوانات است و به صورت اتفاقی به میمون منتقل شده و به صورت اتفاقی هم به انسان منتقل شده است. این بیماری بیشتر عوارض پوستی دارد و میزان مرگ و میر آن مثل کرونا نیست و خیلی کم است.

,

وی گفت: در کشور ما هم تعدادی موارد مشکوک عنوان شده بود که نمونه‌های آن را به انستیتو پاستور دادیم و هیچ کدام از آنها ثابت نشد. بنابراین هنوز در کشور ما ثابت نشده آبله میمون آمده باشد. با این حال کارشناسان وزارت بهداشت در مرزها شرایط را کنترل می کنند و اگر موردی بود حتماً در مورد آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه